printlogo


کد خبر: 287061تاریخ: 1403/4/16 00:00
تکرار وارونه و این بار کمدی تاریخ برای بیرانوند و پرسپولیس
کاش یک پل را پر شالت سالم می‌گذاشتی

مهدی طاهرخانی: به جرات می‌گویم طی 2 سال گذشته، هیچ بازیکنی از پرسپولیس به اندازه علیرضا بیرانوند محبوب هواداران نبود. مخصوصا بین دهه نودی‌ها این علاقه شکل غیرقابل باوری به خود گرفته بود. شاید باورکردنی نباشد اما به واسطه شغل و ارتباطم با باشگاه، بالای ۱۰ نفر در این یک سال از من یک خواسته مشترک داشتند؛ عکس با بیرانوند. چند نفری بودند که می‌خواستند بیرو به خاطر تولد فرزندشان یک تبریک تلگرامی به آنها بگوید و... همیشه برایم سوال بود که چرا بیرو بین هواداران مخصوصا دهه نودی‌ها اینطور افراطی محبوب است؟ بعد احمدرضا عابدزاده، هیج گلری حتی به نزدیکی مرزهای این محبوبیت
سوپر افراطی هم نرسید. اما ناباورانه علیرضا بیرانوند با تبر به جان بت خویشتن افتاد و چنان بی‌رحمانه ضربه زد که حتی دل دشمنش را هم به درد آورد. مگر می‌شود؟ تیر ۱۴۰۲ یک هوادار جوان پرسپولیس بعد از شنیدن خبر فسخ قرارداد بیرو و حضورش در استقلال، دچار حمله قلبی شد، سکته کرد و فوت شد. به همین سادگی این فوتبال لعنتی این هیجان بی‌مرز ‌ این اسطوره ساختن‌های تصنعی امثال من، از آدم‌های بشدت معمولی، جان یک جوان را گرفت اما چه شده که یک سال بعد از آن حادثه، بیرو باز فسخ می‌کند و این بار بالای ۹۰ درصد هواداران می‌گویند برو به‌سلامت!  باورکردنی نیست! نمی‌دانم شاید اگر عوض تراکتور، همین امروز بگوید می‌خواهد به استقلال برود، شاید نظر بعضی‌ها عوض شود، شاید هم نه. اما می‌دانم او مرتکب بزرگ‌ترین اشتباه زندگی‌اش شد. اگر به هر ترتیبی روز ۲۰ تیرماه «‌قانون» او را محکوم کند با ۴ تا ۶ ماه محرومیت، اکثر بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ را از  دست می‌دهد و چه بسا دیگر نتواند پیراهن شماره یک ملی را از رقیبش پس بگیرد. اگر هم محروم نشود و به تبریز برود، به همین سادگی محبوبیت جنون‌آمیز و غیرقابل تصورش را بین میلیون‌ها پرسپولیسی از دست می‌دهد. واقعا این چند میلیارد کم و زیاد ارزشش را داشت؟ گیرم که در ۲ سال آتی چند ده میلیارد بیشتر کاسب شد اما بعدش چه؟  اگر مالی هم حساب کنیم و چرتکه بیندازیم او ضرر کرده است. کاپیتانی پرسپولیس، پروژه‌های فراوان تبلیغاتی به واسطه محبوبیت زیاد و حتی حضور روی نیمکت این تیم بعد از آویزان کردن دستکش، کم می‌ارزد؟ شاید هم روی فراموشکاری هواداران حساب باز کرده و می‌گوید 2 سال بعد بازمی‌گردم روی شانه‌های‌شان ... نه این بار محاسبه‌اش غلط است. دیگر جوان نیست. مرز ۳۰ را که رد کنی دیگر هیچ چیز شبیه قبل نخواهد بود، شاید یک مصدومیت پایان کار شود.  بیرو اشتباه کرد، نمی‌دانم شهامت عذرخواهی و جبران مسیر غلط رفته را دارد یا نه. اصلا می‌خواهد قبول کند اشتباه کرده؟ اصلا فرض را بر این بگذارد که درویش تله گذاشت تا او قراردادش را فسخ کند! گیرم همین باشد! تو چرا فسخ کردی؟ 
۱۴ تیر همه بازیکنان فعلی و جداشده، همه مطالبات فصول قبل خود را گرفتند، اگر ۲ هفته دندان روی جگر می‌گذاشتی، ظهر پنجشنبه همانند همان پیامکی که برای کمال کامیابی‌نیا رفت، برای تو هم می‌آمد. به خاطر همان الحاقیه همه قرارداد ۱۱۸۵ فصل قبل را ۲۷ خرداد کامل گرفتی و با توجه به تزریق بودجه ۱۰۰ میلیاردی بانک شهر، بی‌شک ‌طلب 2 فصل قبلت را هم می‌گرفتی بی‌کم و کاست اما ببین چه با خودت کردی که هواداران هم نمی‌خواهند بازگردی. خودویرانگر در همه اعصار کم نداشتیم اما کسی را که اینگونه خودش را زنده زنده بسوزاند کمتر تاریخی به یاد دارد. گرفتن حق همیشه خوب است اما مرام داشتن و کمی صبر هم چیز بدی نیست. شاید با روش‌های مختلف بتوانی طی ۳ سال  سرمایه‌ات را ۱۰ برابر کنی اما تو محبوب‌ترین پرسپولیسی یک دهه اخیر بودی و نفهمیدی این گنج بی‌قیمت را چگونه به ثمن بخس فروختی! مفت فروختی، این یعنی حتی تاجر خوبی هم نبودی.

Page Generated in 0/0055 sec