printlogo


کد خبر: 287068تاریخ: 1403/4/16 00:00
اخبار

اهتزاز بزرگ‌ترین پرچم حسینی کشور در تهران
در آستانه ماه محرم، بزرگ‌ترین پرچم حسینی کشور با عنوان «سلام بر محرم» در منطقه فرهنگی - گردشگری عباس‌آباد تهران به اهتزاز درآمد. سیدمحمدحسین حجازی، مدیرعامل منطقه فرهنگی - گردشگری عباس‌آباد در این مراسم به مناسبت فرا رسیدن بهار پر از باران محرم گفت: «از خداوند ‌طلب می‌کنیم بهار امسال، بارانی‌تر از هر سالی باشد و سرزمین دل و جان‌مان آنچنان حاصل‌خیز شود که اگر در تقدیر حیات‌مان تا بهاری دیگر نیز نوشته شده بود، لحظه لحظه‌اش را وقف خدمت به ارادتمندان حضرتش کند تا ان‌شاءالله امضای تایید حضرت مادر(س) و عاقبت بخیری‌مان را دریافت کنیم. در ادامه این مراسم مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران به سخنرانی پرداخت و گفت: «هم‌اکنون که ماه محرم فرا می‌رسد نام و یاد شهدا را بزرگ می‌داریم و امیدواریم با یک حرکت بزرگ اسلامی همانگونه که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و از محرم آغاز شد، انقلاب فلسطین نیز به پیروزی برسد». چمران با تاکید بر آنکه در ایام محرم دعای مسلمین برآورده خواهد شد، اظهار کرد: «در ایام محرم قطعا دعای تمام مسلمین برای آزادی قدس سریع‌تر مستجاب و قدس عزیز به دامان ملت‌های اسلامی بازگردانده خواهد شد».
***
کشف ۱۱۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مرزهای جنوب شرق
فرمانده مرزبانی فراجا از ناکامی قاچاقچیان و کشف یک تن و ۱۷۰ کیلوگرم انواع موادمخدر توسط مرزداران استان سیستان‌وبلوچستان در مرزهای جنوب شرق خبر داد. سردار احمدعلی گودرزی در تشریح این خبر اظهار کرد: مرزداران استان سیستان‌وبلوچستان با اشراف اطلاعاتی و کنترل مستمر نوار مرزی حوزه استحفاظی، مطلع شدند قاچاقچیان قصد دارند به وسیله ۳ دستگاه انواع وسیله نقلیه مقادیر قابل توجهی موادمخدر را از آن سوی مرزها وارد کشور کنند. وی افزود: مجاهدان مرزبانی با هدایت عملیاتی و پشتیبانی در مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان به اجرای کمین‌ هدفمند پرداخته و سوداگران مرگ را که در حال انتقال محموله موادمخدر به حریم کشور بودند مشاهده کردند. سردار گودرزی تصریح کرد: قاچاقچیان مواد مخدر که با مشاهده ماموران غافلگیر شده بودند، قصد متواری شدن از منطقه را داشتند که با توجه به اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب توسط مرزداران، در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام ماندند و مرزبانان مقدار یک تن و ۱۷۰ کیلوگرم انواع موادمخدر شامل ۹۷۰ کیلوگرم تریاک، ۱۰۰ کیلوگرم حشیش و ۱۰۰ کیلوگرم شیشه را کشف کردند. وی با اینکه در این عملیات یک دستگاه خودروی تویوتا و ۲ دستگاه موتوسیکلت توقیف شد، اظهار کرد: در این رابطه یک نفر سوداگر مرگ دستگیر شد و تلاش مرزبانان برای دستگیری سایر عوامل این پرونده ادامه دارد.
***
خبر خوش برای سربازان اعزامی مرداد
با همکاری سازمان وظیفه عمومی فراجا زیرسامانه مشوق‌های مهارت آموزی در ذیل سامانه سربازماهر برای اعزامی‌های مردادماه سال ۱۴۰۳ در دسترس قرار گرفت. مشمولان دارای مهارت اعزامی تیرماه ۱۴۰۳ به بعد در شمول مشوق مهارت‌آموزی قراردارند و با توجه به اینکه سامانه اخیرا راه‌اندازی شده است، لذا در حال حاضر مشمولان ماهر اعزامی مردادماه می‌توانند حداکثر تا پایان روز دوشنبه 18/4/1403 با مراجعه به آدرس سامانه جامع سخا - سامانه سرباز ماهر نسبت به درخواست مشوق و ثبت آن اقدام کنند. در مرحله اول مقرر شد دستگاه‌های اصلی متولی آموزش مهارتی کشور در قالب سرویس به سامانه متصل شوند و با پای کار آمدن سایر متولیان آموزش مورد تایید در دستورالعمل و مهیا کردن بستر ارتباطی لازم، بتدریج به تعداد این دستگاه‌ها اضافه می‌شود. گفتنی است متقاضیان باید حتما پس از انتخاب اولویت، دکمه تایید نهایی را نیز انتخاب کنند.

Page Generated in 0/0055 sec