printlogo


کد خبر: 287078تاریخ: 1403/4/16 00:00
اخبار

پدر شهید «حمزه‌ درزی» ساعتی پس از رأی دادن درگذشت
حاج یوسف درزی، پدر شهید حمزه درزی تا آخرین لحظه پای آرمان‌های انقلاب ماند و بعد از رأی دادن به رحمت خدا رفت.
حاج یوسف درزی ظهر دیروز جمعه برای دادن رأی وارد مسجد امام سجاد(ع) فریدونکنار شد تا باز هم برای حفظ آرمان‌های این انقلاب گام بردارد.
وی پس از انداختن رأی خود در صندوق، دست‌های خود را به سوی آسمان بلند کرد و با زبان محلی گفت: «خدا را شکر که امروز هم توانستم با پاهای خود بیایم تا برای این آب و خاک و مردمم نقش داشته باشم».
حاج یوسف درزی بعد از رأی دادن به سمت منزلش روانه شد و لحظاتی بعد به فرزندش شهیدش حمزه‌ درزی پیوست. مراسم تشییع پیکر پدر شهید حمزه درزی امروز ساعت ۹:۳۰ صبح از مقابل بیت ایشان به سمت گلزار شهدای مسجد امام سجاد(ع) شهرستان فریدونکنار برگزار می‌شود.
***
زارع‌پور: ۹۹ درصد استعلامات انتخابات برخط بوده است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مثل 3 انتخابات در ۶ ماه گذشته، ارتباطات نقش کلیدی در این فرآیند دارد و استعلام هویت و احراز به شکل برخط انجام می‌شود.
عیسی زارع‌پور با حضور در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: مثل 3 انتخابات در 6 ماه گذشته، ارتباطات نقش کلیدی در این فرآیند دارد و استعلام هویت و احراز به شکل برخط انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شاهد پوشش 100 درصدی شبکه‌های احراز هویت هستیم، گفت: این برای جمهوری اسلامی ایران افتخار است که پوشش شبکه‌ای در سراسر کشور ایجاد کرده است. طی یک بازه زمانی کوتاه و مشخص حدود 25 میلیون نفر در دور قبل از این زیرساخت‌ها استفاده کردند. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: 99 و نیم درصد استعلامات به شکل برخط انجام شده که نشان می‌دهد شبکه هم وجود داشته و هم با کیفیت بوده است.
زارع‌پور با تاکید بر اینکه از جمعه گذشته 400 تیم مشغول پایش زیرساخت‌های کشور هستند، گفت: برخی خرابکاری‌ها از روز گذشته روی داده که اصلاح شد.
***
مشارکت ایرانیان خارج از کشور بیشتر از هفته گذشته بود
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: گزارش‌های دریافتی از داخل و خارج موید این موضوع است که مشارکت هموطنان در این دو از انتخابات نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است.
ناصر کنعانی دیروز در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات خارج از کشور در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس گزارش‌هایی که سفرا و روسای نمایندگی ایران در خارج از کشور تاکنون ارائه کرده‌اند، میزان استقبال هموطنان در این دور از انتخابات باشکوه بوده است. وی ادامه داد: همچنین بر اساس اعلام سفارت‌ها و روسای نمایندگی ایران در خارج از کشور، شرایط به لحاظ حضور ایرانیان برای شرکت در انتخابات خوب بوده و مشکل خاصی نداشته‌اند و همان‌طور که اشاره شد پیش‌بینی می‌کنیم شاهد افزایش مشارکت باشیم. کنعانی با بیان اینکه «مشارکت باشکوه مردم در انتخابات باعث افزایش اقتدار کشور در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی می‌شود»، اظهار کرد: ان‌شاءالله مردم با حضور باشکوه خود در انتخابات فصل جدیدی را در راستای افزایش اقتدار و قدرت کشور رقم می‌زنند. وی در پاسخ به سوالی، با بیان اینکه «شهید امیرعبداللهیان مانند دیگر شهدای عزیز کشور، همیشه دغدغه سرافرازی کشور را داشت و در این راه نیز به شهادت رسید»، گفت: حضور مردم در انتخابات باعث افزایش عزت کشور می‌شود و ما به مردم توصیه می‌کنیم حتماً حضور پرشوری در انتخابات داشته باشند و همان طور که مقام معظم رهبری اشاره کردند در نخستین ساعات در این عرصه حضور یابند. کنعانی با بیان اینکه «انتخابات زیر ذره‌بین رسانه‌های دنیا از جمله رسانه‌های وابسته به استکبار است»، گفت: ان‌شاءالله مردم عزیز ایران با حضور پرشور در انتخابات بار دیگر برای کشور عزت و افتخار خلق می‌کنند.
***
بشیر بی‌آزار: دروغ آزادی بیان در غرب را با تمام وجود حس کردم
هنرمند ایرانی حامی فلسطین که در فرانسه به طور غیرقانونی بازداشت شده بود، گفت: اینکه در غرب آزادی بیان وجود ندارد را با پوست و گوشت و استخوانم حس کردم. بشیر بی‌آزار که به صورت غیرقانونی در فرانسه بازداشت شده بود، دیروز همزمان با برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در تالار وحدت در جمع خبرنگاران در تشریح روند دستگیری خود گفت: دنیا دنیای رسانه و هنر است و تمام سیاستمداران دنیا اهداف خود را به وسیله رسانه و هنر پیش می‌برند. غرب تمام دروغ‌های خود را به واسطه رسانه و هنری که در اختیار دارد ساخته و پرداخته است. وی افزود: فکر می‌کنم هر قدر هنرمندان ایران بتوانند در معرفی واقعیت‌های ایران و حقایق و آزادی‌های ایران ورود کنند و همان طور که هست ایران را به دنیا معرفی کنند، یک جهش خیلی بزرگ خواهیم داشت. به نظرم وظیفه و رسالت اصلی هنرمند این است که کشورش را همان طور که هست و واقعیت دارد به دنیا معرفی کند. هنرمند حامی فلسطین که به طور غیرقانونی در فرانسه بازداشت شده بود، درباره اتفاق‌های رخ‌داده عنوان کرد: به نظرم ارزش دارد این وقایعی که رخ داده ثبت و ضبط شود و به کسانی که این موارد را نمی‌دانند انتقال داده شود، چرا که من خودم فردی بودم که فکر می‌کردم در غرب آزادی بیان وجود دارد و همین طور حقوق بشر ولی در مدت یک ماه گذشته که این اتفاق رخ داد و من در فرانسه زندانی شدم، با یک چهره دیگری از غرب و حکومت غرب آشنا شدم.

Page Generated in 0/0055 sec