printlogo


کد خبر: 287081تاریخ: 1403/4/16 00:00
طحان‌نظیف:
شورای نگهبان از آرای مردم صیانت می‌‌کند

سخنگوی شورای نگهبان گفت شورای نگهبان همچون ادوار گذشته از آرای مردم صیانت خواهد کرد و تمام تلاش خود را در این راستا انجام خواهد داد.
هادی طحان‌نظیف، عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان دیروز پس از اینکه رای خود را به صندوق انداخت، طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: هفته گذشته مرحله اول انتخابات برگزار شد و با توجه به اینکه هیچ‌کدام از نامزدها نتوانستند اکثریت مطلق آرا را کسب کنند، برابر قانون امروز مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: در این مرحله هرکس که رای بیشتری کسب کند، رئیس‌جمهور منتخب خواهد بود.
سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: هم آن کسانی که در مرحله اول انتخابات رای دادند و هم آن کسانی که در آن مرحله رای ندادند، می‌توانند در این مرحله رای بدهند و با هیچ محدودیتی مواجه نیستند.
طحان‌نظیف با بیان اینکه هرکس اسمش از صندوق‌های رای بیرون بیاید، رئیس‌جمهور منتخب مردم است، عنوان کرد: از همه مردم دعوت می‌کنم پای صندوق‌های رای حضور یابند و مشارکت خوبی داشته باشند.
رئیس‌جمهور منتخب اگر از آرای بالایی برخوردار باشد، با پشتوانه بهتری می‌تواند به تصمیم‌گیری در عرصه‌های مختلف 
بپردازد.
سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: در شورای نگهبان صیانت از آرای مردم را به عنوان حق‌الناس وظیفه خود می‌دانیم و عزیزان ما در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات گزارش‌های مختلفی را که از طرف مردم دریافت می‌کنند، پیگیری می‌کنند؛ این گزارش‌ها از طریق سامانه «مردم ناظر» به ما ارسال می‌شود و اعضای هیات نظارت بر انتخابات تا حصول نتیجه این گزارش‌ها را پیگیری می‌کنند. برابر قانون، نظارت بر فرآیند انتخابات منحصرا در اختیار شورای نگهبان است و هیچ نهاد دیگری حق نظارت بر انتخابات را ندارد؛ اگر سامانه‌های دیگری به جز سامانه مردم ناظر برای اعلام و پیگیری تخلفات معرفی شده است از نظر ما هیچ اعتباری ندارند. به فضل خدا از ابتدای صبح تاکنون با مورد خاصی مواجه نبودیم و امیدواریم تا پایان رای‌گیری نیز به همین صورت باشد.

Page Generated in 0/0048 sec