printlogo


کد خبر: 287082تاریخ: 1403/4/16 00:00
اژه‌ای:
رأی بالا به رئیس‌جمهور نشانه پشتوانه مردمی است

رئیس قوه‌قضائیه دیروز پس از انداختن رای خود به صندوق در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: رئیس‌جمهور هر مقدار با آرای بالاتری انتخاب شود از پشتوانه بیشتر مردمی برخوردار است و می‌تواند برنامه‌های خود را بهتر و سریع‌تر انجام دهد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، روز گذشته در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرد و رای خود را در مسجد لرزاده به صندوق انداخت. وی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز روز سرنوشت‌سازی برای کشور است؛ امروز روزی برای تعیین رئیس‌جمهور به مدت 4 سال است.
رئیس قوه‌قضائیه تصریح کرد: طبیعتا چنانچه رئیس‌جمهور با آرای بالاتری انتخاب شود از پشتوانه بیشتر مردمی برخوردار خواهد بود و به عنوان مقام اول اجرایی کشور می‌تواند اهداف و برنامه‌ها را بهتر و سریع‌تر انجام دهد.
وی بیان داشت: چنانچه با دید ملی، دینی و سیاسی بنگریم و نسبت به سرنوشت کشورمان و رفع مشکلات تاکید و ابرام داشته باشیم، باید به صورت گسترده در انتخابات شرکت کنیم و شخصیتی را که اصلح است انتخاب کنیم.
اژه‌ای با اشاره به وظایف و مسؤولیت‌های خطیر منصب ریاست‌جمهوری گفت: رئیس‌جمهور رئیس شورای عالی فضای مجازی است و اگر امروز کسانی نسبت به جنبه‌های فرصتی و تهدیدی فضای مجازی نقطه‌نظر دارند، رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای عالی فضای مجازی می‌تواند منشأ اثر باشد.
وی افزود: رئیس‌جمهور رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز هست، از همین رو اگر کسانی نسبت به مسائل فرهنگی کشور نظراتی دارند و در صدد اصلاح و اعتلای آن هستند، اینجا نیز رئیس‌جمهور می‌تواند مؤثر و نافع باشد.
اژه‌ای تصریح کرد: رئیس‌جمهور رئیس شورای عالی هماهنگی اقتصادی نیز هست، از همین‌ رو اگر مردم نسبت به رفع مسائل و مشکلات اقتصادی کشور دغدغه‌مند هستند، ضروری است مشارکتی گسترده به هم رسانند؛ بدون تردید برای رفع مشکلات کشور در حوزه اقتصادی با توجه به محدودیت‌هایی که با آنها مواجه هستیم، رئیس‌جمهور می‌تواند منشأ اثر باشد.
رئیس قوه‌قضائیه بیان داشت: رئیس‌جمهور مسؤول اجرای قانون اساسی نیز هست، رئیس‌جمهور می‌تواند در اجرای همه مفاد و اصول قانون اساسی از جمله فصل مربوط به حقوق مردم، اقدامات موثری را ترتیب دهد.
رئیس دستگاه قضا در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله مردم با حضور پرشور خود در انتخابات، در جهت رفع مشکلات و اعتلای کشور نقش‌آفرینی کنند.

Page Generated in 0/0049 sec