printlogo


کد خبر: 287092تاریخ: 1403/4/17 00:00
اخبار

فصل سوم «سرزمین مادری» روی آنتن
سریال «سرزمین مادری» به کارگردانی کمال تبریزی از امروز ۱۷ تیر ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه 3 سیما پخش می‌شود. در فصل سوم «سرزمین مادری» زمان وقوع اتفاقات سریال به سال‌های ۵۶ و ۵۷ می‌رسد و داستان وارد مرحله میانسالی رهی می‌شود و به همین جهت آرش مجیدی جایگزین شهاب حسینی که بازیگر نقش دوره جوانی این شخصیت است می‌شود. شهاب حسینی در فصل دوم جایگزین علی شادمان، بازیگر نقش دوران کودکی رهی شده بود. علاوه بر مجیدی بازیگران دیگری همچون کورش سلیمانی (در نقش سید حشمت)، سعید راد، گلچهره سجادیه، بابک حمیدیان، مهران رجبی، حسین مهری، مجید سعیدی، حسین عابدینی و لیلا برخورداری در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته‌اند.
***
آغاز نشست‌های «سینما رو به آینده» از امروز 
در آستانه روی کار آمدن دولت جدید، سلسله نشست‌های «سینما رو به آینده» با حضور صاحبنظران و سینماگران از جریان‌های مختلف با یک هفته تاخیر از امروز ۱۷ تیر به همت سازمان سینمایی سوره برگزار می‌شود. این نشست‌ها با اجرای امیر قادری منتقد و کارشناس سینما طی 4 شب، از یکشنبه ۱۷ تیر تا چهارشنبه ۲۰ تیرماه از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در سالن شهر هنر پردیس سینمایی آزادی تهران برگزار می‌شود. سلسله نشست‌های «سینما رو به آینده» با حضور کمال تبریزی، ابوالحسن داوودی، فرزاد موتمن، سیدضیا هاشمی، منوچهر شاهسواری، بهروز افخمی، محمدحسین فرحبخش، آزیتا موگویی، محمدرضا عباسیان، هادی مقدم‌دوست، روح‌الله سهرابی، سیدمهدی جوادی، سیدمحمد حسینی، مهدی سجاده‌چی، حبیب ایل‌بیگی، امیررضا مافی، سجاد نوروزی، عباس نادران، بابک خواجه‌پاشا، سعید رجبی‌فروتن و محمد ساسان به واکاوی راهکارها و ایده‌های تازه برای مدیریت سینما در آینده می‌پردازد.
***
«داریوش» به کارگردانی حجازی‌فر از ۲۷ تیر می‌آید
«داریوش» دومین ساخته هادی حجازی‌فر به تهیه‌کنندگی نوید محمودی سریال جدید و اختصاصی فیلم‌نت است که از چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸ صبح پخش می‌شود. این نخستین کارگردانی سریال در شبکه نمایش خانگی توسط هادی حجازی‌فر است. هادی حجازی‌فر در نقش داریوش ظاهر شده و سحر دولتشاهی، ژیلا شاهی، مهرداد صدیقیان، عباس جمشیدی‌فر، رامین راستاد، محسن قصابیان، امیر نوروزی و رایان سرلک برخی دیگر از بازیگران «داریوش» هستند. طراح قصه: نوید محمودی، نویسنده: هادی حجازی‌فر، کارگردان: هادی حجازی‌فر، تهیه‌کننده: نوید محمودی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، صدابردار: سعید بجنوردی، چهره پرداز: محمود دهقانی، مدیر تولید: وحید مشاری، تدوین: سارا آهنی، آهنگساز: مسعود سخاوت‌دوست، دستیار یک کارگردان: وحید شیخلر و مدیر برنامه‌ریزی: نوشین شکری برخی از عوامل «داریوش» هستند. با آغاز پخش «داریوش»، فیلم‌نت ۲ سریال در حال پخش خواهد داشت. «در انتهای شب» ساخته آیدا پناهنده به تهیه‌کنندگی محمد یمینی که ظهرهای جمعه پخش می‌شود، دیگر سریال این پلتفرم است.
***
پخش قسمت‌های جدید «رخ مادر» از شبکه یک 
در آستانه ماه محرم، قسمت‌های جدید از فصل دوم مجموعه «رخ مادر» به تهیه‌کنندگی امیرحسین اکاتی و کارگردانی حمید مشایخی، مهدی انصاری، سیدمصطفی سیدالحسینی و علی علائی از روز گذشته ۱۶ تیر ساعت ۱۸:۳۰ روی آنتن شبکه یک سیما رفت. «رخ مادر» که پرتره‌ای از مادران شهدا ارائه می‌دهد، قصد دارد با ارائه الگوی مادران طرازی که توانسته‌اند بزرگمردانی را تربیت کنند، روایتی بکر و شاعرانه از زندگی آنان که در جامعه فعالیت اجتماعی دارند، داشته باشد. این مجموعه مستند که زهرا حسینی سرپرستی پژوهش و سوژه‌یابی آن را بر عهده داشته و در قالب داکیودرام ساخته شده، در استان‌های کرمان، یزد، فارس، لرستان، شهرکرد، گلستان، مازندران، تهران، گیلان، اراک و اصفهان جلوی دوربین رفته است. فصل اول این اثر سال ۱۴۰۱ و ۱۵ قسمت از فصل دوم آن سال ۱۴۰۲ از شبکه یک سیما پخش شد.
***
پرسش‌های پرتکرار دانشجویان کتاب شد
کتاب «پرسش دانشجو (پاسخ تفصیلی به ۵۰ پرسش پرتکرار)» با موضوع اسلام؛ پرسش‌ها و پاسخ‌ها، تألیف اباذر کافی‌موسوی منتشر شد. چاپ نخست کتاب «پرسش دانشجو (پاسخ تفصیلی به ۵۰ پرسش پرتکرار)» با شمارگان ۵۰۰ نسخه در ۲۰۷ صفحه و به همت انتشارات جهاد دانشگاهی قم به چاپ رسیده است. در برشی از این اثر می‌خوانیم: پرسش، یکی از مهم‌ترین راه‌های یادگیری و کسب دانش است و آغازی است برای ورود به عرصه‌های جدید دانش و مقدمه‌ای است برای روشن شدن زوایای تاریک ذهن. کسی که نمی‌داند، باید بپرسد تا از تاریکی نادانی رها شود. هر چه سؤال‌ها بیشتر و متنوع‌تر باشند، یادگیری فرد عمیق‌تر خواهد بود. در مدت 20 سال تجربه تدریس با پرسش‌هایی از سوی دانشجوها مواجه می‌شدم که برخی از آنها عمیق و ریشه‌ای بود و برای یافتن پاسخ مناسب و روشنگر، مجبور بودم از منابع متعدد استفاده کنم. پس از بیان مطالب مستند، دانشجو قانع می‌شد و گاه در جست‌وجوی منابع بیشتر برای تحقیق بود.
***
مدال نقره جشنواره تاجیکستانی برای عکاس ایرانی 
مهدی آشنا هنرمند عکاس توانست مدال نقره و تقدیر از جشنواره بین‌المللی عکس کوهستان پامیر تاجیکستان را از آن خود کند. این هنرمند که از عکاسان شناخته‌شده در حوزه سینما، تئاتر و مستند اجتماعی است، توانست از جشنواره بین‌المللی عکس کوهستان پامیر تاجیکستان، یک جایزه و یک تقدیر (EHM جشنواره) کسب کند. جشنواره بین‌المللی عکس کوهستان پامیر در تاجیکستان برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0055 sec