printlogo


کد خبر: 287097تاریخ: 1403/4/17 00:00
دور دنیا

ارتش یمن با «توفان ویرانگر» به میدان آمد
ارتش یمن رزمایش نظامی پیچیده‌ای را با عنوان «توفان ویرانگر» برگزار کرد. یگان‌هایی از منطقه 4 نظامی در ارتش یمن رزمایش نظامی پیچیده‌ای را با عنوان «توفان ویرانگر» برگزار کردند که درباره سطح عالی آموزش و هماهنگی بین نیروهای مهاجم یمنی و تاکتیک‌های متنوع جنگی و سطح انعطاف و عملکرد جنگی ارتش یمن بود. طبق گزارش المیادین، این رزمایش شبیه‌سازی حمله به پادگان‌های فرضی رژیم اشغالگر صهیونیستی و انگلیسی بود. این رزمایش با حضور «محمد الغماری» رئیس ستاد کل، «عبداللطیف المهدی» فرمانده منطقه چهارم نظامی، «محمد البخیتی» استاندار ذمار و مسؤولان دیگری از وزارت دفاع و شخصیت‌های اجتماعی برگزار شد. در این رزمایش، واحدهای نظامی از جمله نیروی پهپادی، یگان توپخانه، تک تیراندازان، نیروی ضدزرهی، پیاده‌نظام، مهندسی و یگان‌های دیگری حضور داشتند. این رزمایش با حمله به پادگان‌های فرضی رژیم صهیونیستی و انگلیس و به نمایش گذاشتن سطح عالی هماهنگی و آموزش بین نیروهای مهاجم یمنی بود. 
***
ژنرال صهیونیست: افزایش فعالیت نظامی در شمال اشتباه است
ژنرال صهیونیست تأکید کرد افزایش فعالیت نظامی در شمال اراضی اشغالی فلسطین اشتباه است. «یسرائیل زیو»، رئیس سابق شعبه عملیات در ارتش رژیم صهیونیستی گفت: افزایش فعالیت نظامی در شمال اراضی اشغالی اشتباه است، مگر اینکه بخواهیم وارد جنگی شویم. ورود به جنگ در لبنان به رویارویی با ایران منجر می‌شود. طبق گزارش الجزیره، وی افزود: الان بدترین زمان برای گشودن چند جبهه متعدد است. توصیه می‌کنم درگیر رفح نشویم، چراکه ماندن ما در آنجا به معنای اشغال غزه است. این ژنرال صهیونیست گفت: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل تلاش‌های واشنگتن درباره حکم‌های دیوان کیفری بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت را به نابودی کشاند. رژیم اشغالگر صهیونیست از 7 اکتبر وارد جنگی ویرانگر علیه غزه شده است و تاکنون با مقاومت سرسختانه نیروهای مقاومت فلسطین مواجه شده و نتوانسته به اهداف خود در این جنگ دست یابد. اخیرا تنش‌ها میان ارتش رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی شدت یافته و طرف‌های بین‌المللی نسبت به تشدید درگیری‌ها و وقوع جنگ هشدار می‌دهند. 
***
ترامپ هرگونه ارتباط با «پروژه ۲۰۲۵» را رد کرد
دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات 2024 به رغم ارتباط با گروه محافظه‌کار بنیاد هریتج، در تلاش برای فاصله گرفتن از طرح‌های فراگیر این گروه برای دوران ریاست‌جمهوری بعدی جمهوری‌خواهان است. بر اساس این گزارش، چند روز پیش کوین رابرتس، رهبر این بنیاد در قالب طرحی با نام «پروژه 2025» ادعا کرد انقلاب دوم آمریکا در جریان بود که اگر چپ‌ها اجازه دهند بدون خونریزی باقی می‌ماند. پس از طرح این ادعا، ترامپ به رغم ارتباط با این بنیاد، هرگونه رابطه با این پروژه را رد و تلاش کرد از آن فاصله بگیرد؛ طرحی که دموکرات‌ها معتقدند آنچه این گروه محافظه‌کار می‌گوید، برنامه سیاست افراطی ترامپ برای دوران دوم ریاست جمهوری است و با این طرح به جمهوری‌خواهان حمله کردند. بر اساس این گزارش، بنیاد هریتج که یک اندیشکده محافظه‌کار برجسته آمریکایی است، این پروژه را هدایت می‌کند و بسیاری از افراد درگیر در این پروژه، در دولت قبلی ترامپ کار می‌کردند و در صورت پیروزی دوباره ترامپ در انتخابات پیش رو، از نامزدهای اصلی تصدی سمت‌های دولتی هستند. استفان میلر یکی از مشاوران ارشد سابق ترامپ و فردی که انتظار می‌رود در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات 5 نوامبر عهده‌دار یک پست عالی باشد، رئیس هیات مشاوران پروژه 2025 است. این در حالی است که دونالد ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی تروث سوشیال نوشت هیچ ارتباطی با این طرح ندارد. ترامپ نوشت: من درباره پروژه 2025 هیچ چیزی نمی‌دانم. من هیچ ایده‌ای ندارم که چه کسی پشت این طرح است. من با برخی چیزهایی که آنها می‌گویند، مخالفم. برخی ادعاها و اظهارات آنها کاملا مضحک و افتضاح است. ترامپ در حالی این پست را منتشر کرد که 3 روز پیش کوین رابرتس اظهاراتی را درباره فایل صوتی استیو بنن دوست و وکیل سابق ترامپ با عنوان اتاق جنگ درباره انقلاب دوم آمریکا بیان کرد. دموکرات‌ها و برخی دیگر، آنچه را که به اعتقاد آنها تهدید پنهان به خشونت است، مورد انتقاد قرار دادند. 
***
نخست‌وزیر جدید انگلیس وزرای کابینه خود را اعلام کرد
نخست وزیر جدید انگلیس وزرای کابینه خود را اعلام و «ریچل ریوز» را به عنوان نخستین وزیر زن دارایی تاریخ انگلیس انتخاب کرد. کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر جدید بریتانیا که در انتخابات اخیر پارلمانی پیروز شده و به دوران 14 ساله محافظه‌کاران پایان داد تشکیل تیم وزیران خود را آغاز کرده است. همانطور که انتظار می‌رفت، وی «ریچل ریوز» را به عنوان نخستین وزیر زن دارایی تاریخ انگلیس و آنجلا راینر را به عنوان معاون نخست‌وزیر منصوب کرد. ایوت کوپر هم قرار است وزارت کشور را در کابینه وی رهبری کند. دیوید لامی به عنوان وزیر خارجه و جان هیلی هم به عنوان وزیر دفاع در دولت جدید انگلیس به رهبری استارمر خدمت خواهند کرد. لامی و هیلی در زمان دو جنگ این سمت‌ها را به دست آوردند. آنها پیش از این اعلام کرده‌اند که به حمایت از اوکراین در درگیری با روسیه ادامه خواهند داد و برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه تلاش خواهند کرد. «ریچل ریوز» 45 ساله، پنجشنبه گذشته در انتخابات عمومی بریتانیا در حوزه انتخابیه خود پیروز شد. وی نخستین زنی است که این نقش را در بریتانیا برعهده دارد. ریوز قبلا به عنوان یک اقتصاددان در بانک انگلستان کار می‌کرد و به عنوان یک سیاستمدار اپوزیسیون وظیفه داشت روابط تیره حزب کارگر با اقتصاد را بهبود بخشد.

Page Generated in 0/0059 sec