printlogo


کد خبر: 287102تاریخ: 1403/4/17 00:00
به بهانه حضور خوان کارلوس گاریدو در تهران و بازدید از امکانات پرسپولیس
در حد لالیگا باش

مهدی طاهرخانی: نخستین تصویر از حضور خوان کارلوس گاریدو بامداد جمعه در فرودگاه امام خمینی(ره) در تهران منتشر شد.
چه کسی می‌داند پایان کارش چگونه است و این غریبه که در بمباران خبری شب انتخابات پا به تهران گذاشت چند ماه یا چند سال بعد در چه وضعیتی تهران را ترک می‌کند؟ 
ماندنش چقدر طول می‌کشد؟ مانند برانکو برای خودش امپراتوری می‌سازد، یا شبیه کالدرون در یک شب سرد زمستانی می‌رود برای همیشه.
گاریدو در ظاهر ماموریت بسیار سختی پیش رو دارد. اگرچه تیمش، قهرمان بلامنازع و حالا تکراری لیگ برتر است اما مشخص نیست آیا در شروع لیگ جدید، ستاره‌هایش حفظ می‌شوند یا نه.
مشخص نیست ارتباط او با بازیکنان چگونه است. با رسانه‌ها با اشتباهات داوران و در کل با «فوتبال فارسی». صدها سوال بی‌جواب که تنها گذشت زمان به یک یک آنها پاسخ می‌دهد.
گاریدو همانند آلیس وارد سرزمین عجایب در دنیای فوتبال شده است. 
از امروز به بعد میلیونی به فالوئرهایش افزوده خواهد شد، او پا به سرزمین فرصت‌ها، تهدیدها و حسرت‌ها در دنیای فوتبال گذاشته است. دقیقا ۲ سال قبل در چنین شب‌هایی بود که اوسمار ویرای برزیلی با ۱۰۰ هزار دلار برای دستیاری یحیی گل‌محمدی به همین فرودگاه آمد و شبی که رفت قیمتش در بازار یک میلیون دلار شد و حالا سرمربی بوریرام تایلند است در لیگ نخبگان آسیا! 
البته گاریدو در یکی از بهترین لیگ‌های جهان در قامت سرمربی، کار کرده و در سرش آرزوی بزرگی را نمی‌پروراند، چراکه آنها را زندگی کرده و برایش خاطره هستند تا رویای پیش رو.
 اما باید منتطر ماند و دید او از این پرسپولیس چه تیمی می‌سازد. یک مجموعه هجومی و‌ جذاب که رقبا را یک به یک همانند دوره اوسمار با خلق موقعیت‌های فراوان، شکست می‌دهد یا یک تیم تضعیف‌شده که قادر نیست جای خالی چند ستاره رفته‌اش را پر کند. 
تردید نکنید اگر مدیریت پرسپولیس هنرمندانه  خرید نکند، از جای خالی ستاره‌های جداشده،  آسیب جدی خواهند دید. گاریدو آمد و باید صبر کرد و دید مسافر نیمه تیر، چه فرجامی در فوتبال ما خواهد داشت. 
اگر همین امشب مسافری از زمان آینده بیاید و به شما بگوید این مرد اسپانیایی سرمربی تیم‌ ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۶ است، چقدر به او می‌خندید؟ بله! حق دارید اما مطمئنا اگر یک دهه قبل در شب ورود دراگان اسکوچیچ به بندر انزلی، این حرف را به شما می‌زدند که این مرد کروات، تیم‌ ملی فوتبال ایران را به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌برد اما ناجوانمردانه، یکی دیگر محصولش را می‌چیند و می‌خورد و می‌برد، قطعا عوض خنده، انگ توهم هم به او می‌زدید!
خوان کارلوس گاریدو پا به سرزمین فرصت‌ها، تهدید‌ها و حسرت‌ها گذاشته است. پرسپولیس پیش‌تر یک مدافع بالای 30 سال و رو به پایان فوتبال را مسافر یوروی تاریخی کرد. آنقدر شگفت‌آفرین که رسانه‌های ایتالیایی با تعجب از قصه گولسیانی نوشتند!
پرسپولیس از دستیار ۱۰۰ هزار دلاری، یک سرمربی یک میلیون دلاری در لیگ نخبگان آسیا ساخت.
پرسپولیس ستاره آینده‌دار اما همیشه مصدوم و دیپورت شده از لیگ روسیه به ازبکستان را  در عرض ۴ ماه تبدیل به جذاب‌تربن ستاره لیگ ایران و تیم‌ ملی کشورش کرد و بهار ۱۴۰۴ خواهید دید اوستون اورونوف چگونه با قیمت آنچنانی پا به یک لیگ خارجی می‌گذارد.
پرسپولیس فرصت بکری است که اگر گاریدو به درستی از کارت‌هایش استفاده نکند، تبدیل به تهدید و سپس حسرت بزرگ می‌شود.
خوان کارلوس! به فوتبال ما خوش آمدی و امیدواریم چیزی به عنوان ارزش افزوده برای این فوتبال داشته باشی.
خواهشا شبیه روزهای ابتدایی ژوزه مورایس باش. از ساپینتو بودن بشدت فاصله بگیر، همانند اوسمار در نشست خبری و مواجهه با اشتباه داوران جنتلمن باش و در یک کلام، الگویی باش برای بهتر شدن ما.
در اینجا به اندازه کافی، مربی زرنگ داریم. 
غرولند کن بس فراوان. اساتید جنگ‌های نامنظم علیه تیم حریف به تعداد زیاد.
در اینجا ما با همه آماتوریسم، در ابعاد بازی روانی حرفه‌ای‌ترین‌ها را داریم. 
دست‌کم اگر چیزی برای ارائه نداری لطف کن و شبیه یکی از این جماعت فعلی نشو.
***
گاریدو: بی‌صبرانه منتظر حضور در مسابقات با پرسپولیس هستم
سرمربی اسپانیایی تیم فوتبال پرسپولیس با حضور در باشگاه با مدیرعامل و معاون ورزشی دیدار و گفت‌وگو کرد.
«خوان کارلوس گاریدو» و «خاویر اولیوا» دیروز در باشگاه پرسپولیس حضور یافتند تا در نشستی با رضا درویش و حسین بادامکی شرکت کنند. در جریان این نشست، ابتدا مدیرعامل پرسپولیس به سرمربی و مربی جدید پرسپولیس خوش‌آمد گفت. وی در ادامه ابراز امیدواری کرد این حضور مقدمه همکاری خوب و ماجراجویی موفق باشد که نه تنها به ادامه موفقیت‌ها و کسب افتخارات در رقابت‌های داخلی بینجامد، بلکه با حضور گاریدو و همکارانش، بلندپروازی پرسپولیس به صحنه رقابت‌های آسیایی نیز کشیده شود. رضا درویش با اشاره به اینکه از پرسپولیس به عنوان محبوب‌ترین تیم ایران و حتی آسیا یاد می‌شود درباره انتظارات هواداران برای قهرمانی در لیگ و همچنین خیز برای موفقیت‌های بیشتر در سطح قاره سخن گفت. در ادامه سرمربی اسپانیایی سرخ‌پوشان ایران نیز ضمن تشکر از اعتماد باشگاه پرسپولیس و خیر مقدم مدیرعامل اظهار داشت: برای من افتخار بزرگی است که سرمربی تیم محبوب و پرافتخاری چون پرسپولیس باشم که هوادارانی خاص دارد. من قبل از این یک بار در قالب سرمربی تیم العین امارات برای بازی با استقلال به ایران سفر کرده بودم ولی در این مدت فرصت داشتم پرسپولیس، هواداران آن و جایگاه آن را نزد مردم ایران و فوتبال آسیا بشناسم. وی ادامه داد: من هم بی‌صبرانه منتظر حضور در مسابقات با پرسپولیس هستم. می‌دانم مردم ایران چقدر فوتبالی هستند. امیدوارم با هم در قالب همکاری و همراهی خوب، اتفاقات جالبی را رقم بزنیم. در این نشست درباره شرایط تیم، بازیکنان و برنامه‌های تمرینی نیز بحث و گفت‌وگو شد.

 


Page Generated in 0/0074 sec