printlogo


کد خبر: 287103تاریخ: 1403/4/17 00:00
کروس در اوج رفت اما رونالدو در آستانه 40 سالگی کماکان ول‌کن ماجرا نیست
هنر جاودانه ماندن

مهرداد میرزایی: در حالی که خیلی‌ها از هنرمندی تونی کروس در زمین سیر نشده‌اند، کریستیانو رونالدو در ۳۹ سالگی تورنمنت ضعیفی را با پرتغال سپری کرد. می‌گویند باید سر وقت بروی؛ ملموس‌ترین نمونه، تونی کروس است. جمعه آخرین بازی دوران حرفه‌ای او بود. و پس از سوت پایان، تنها یک سوال در ذهن همه بود: چرا او دارد فوتبالش را تمام می‌کند در حالی که می‌تواند تا یکی دو سال دیگر بازی کند؟! کروس در حالی این تصمیم را گرفته است که می‌توانست قراردادش را با رئال مادرید برای یک فصل دیگر تمدید کند یا به یکی از تیم‌های عربستانی بپیوندد ولی تصمیم گرفت در اوج خداحافظی کند. تونی کروس قبلا به صراحت گفته بود می‌خواهد در اوج بازنشسته شود. او درباره این موضوع گفت: برای من مهم است که در سطح بالا فوتبالم را به پایان ببرم و دوران فوتبالم را کش ندهم.
جمعه، کریستیانو رونالدو، دیگر اسطوره فوتبال نیز آخرین بازی‌اش را در یورو انجام داد. این بازیکن پرتغالی قبلا گفته بود این یورو قطعا آخرین یوروی دوران حرفه‌ای او است. رونالدو بدون گل‌ زده به مرحله یک‌چهارم نهایی رسید و در این مرحله نیز نتوانست برابر فرانسه گلزنی کند و تیمش در ضربات پنالتی شکست خورد، هرچند این بار کریس رونالدوی متفاوتی را دیدیم. بر خلاف بازی قبل برابر اسلوونی، کل تیم برای او بازی نکرد. او به خاطر شکست گریه نکرد. علاوه بر این، وقتی دوربین روی او رفت، رونالدو بیشتر لبخند می‌زد تا اینکه بخواهد گریه کند و احساساتی شود. شاید رونالدو تصمیم گرفت آرامش داشته باشد. نقطه برجسته برای کریستیانو، قبل از شروع وقت اضافه بود، زمانی که به جای گوش دادن به صحبت‌های مربی، روی چمن نشست و مستقیم به دوربین نگاه کرد. کریستیانو یک اسطوره است. او دیگر نیازی به اثبات چیزی به کسی ندارد و در ششمین جام ملت‌های اروپا نیز شرکت کرد. او بزودی ۴۰ ساله می‌شود اما به نظر می‌رسد رونالدو دیگر قدرت قبل را ندارد. به هر حال، تیم پرتغال در حال حاضر قوی است و این عقیده وجود دارد که بدون او می‌توانست به چیزهای بیشتری دست یابد.
و حالا به جای این سوال که چرا دارد فوتبالش را تمام می‌کند؟ می‌توان پرسید خب! چرا رونالدو به یورو رفت؟  
او در حال چنگ زدن به میراث فاخرش است. از آن رونالدوی مهارناشدنی رسیدیم به پیرمرد 40 ساله‌ای که در طول 120 دقیقه قادر به خلق یک موقعیت نیست و توان گلزنی ندارد، به عنوان یک اسم در زمین راه می‌رود و تیمش را از داشتن یک بازیکن جوان رونده و پرانگیزه محروم می‌کند. هنر بلند شدن به موقع از پای سفره را تنها آنهایی می‌دانند که اینک جاودانه شده‌اند. خدا می‌داند دلارهای نفتی سعودی می‌خواهد رونالدو را تا چند سالگی در میدان نگه دارد و روز به روز سقوطش را در چشم هوادارانش فرو کند.
تمامش کن آقای اسطوره!

Page Generated in 0/0061 sec