printlogo


کد خبر: 287106تاریخ: 1403/4/17 00:00
اخبار

بیلبوردهای پایتخت ذاکر اباعبدالله(ع) شدند
همزمان با اول محرم، ماه نهضت بزرگ سید شهیدان و سرور اولیای خدا، پویش پیرغلامان در پایتخت اکران شد. همزمان با اول محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر و حماسه و شجاعت و جوانمردی، اکران‌های شهری پویش پیرغلامان در فضاهای تبلیغات شهری پایتخت اجرا شد. در این اکران‌های فرهنگی که به معرفی تاثیرگذارترین ذاکران اباعبدالله‌الحسین(ع) به همراه تصاویر و بیتی از معروف‌ترین مداحی‌های آنان می‌پردازد، امکان شنیدن صوت این مداحی‌ها به وسیله QRcode در پایین هر اکران فراهم شده‌ است. در این اکران‌ها از ذکر مصیبت با اشعاری همچون «امشبی را شه‌ دین در حرمش مهمان است مکن ‌ای صبح طلوع» از کربلایی محمود بهجت، «آه از آن ساعتی که با تن چاک چاک‌ نهادی ‌ای تشنه‌ لب صورت خود را به خاک» از حاج سیدمحمد کوثری، «امشب چه غوغایی میان خاص و عام است چون آخر عمر امام تشنه‌کام است» از حاج اسماعیل چاووش و دیگر اشعار ذاکران پیرغلام اهل بیت علیهم‌السلام استفاده شده‌ است. 
***
طرح اطعام حسینی از بخش‌های پر برکت کمیته امداد است
قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی گفت: طرح اطعام به نیازمندان از بخش‌های پربرکتی است که برکت آن در سایر بخش‌های کمیته امداد نیز جاری است. آیین افتتاح همزمان آشپزخانه‌های طرح اطعام حسینی صبح دیروز در حسینیه شاهزاده علی اصغر تهران برگزار شد. جعفر صباغیان در این مراسم ضمن تشکر از اقدامات مجموعه کمیته امداد، هیأت‌های مذهبی و مراکز نیکوکاری گفت: تقریباً ۴ سال است که به صورت پررنگ در مجموعه نیکوکاران و هیأت‌های مذهبی با همکاری کمیته امداد در این زمینه فعالیت می‌شود. وی افزود: تمام منابع از محل خیران تأمین می‌شود و کمیته امداد نیز در تهیه و توزیع غذا و رساندن آن به دست نیازمندان همکاری می‌کند. صباغیان همچنین گفت: کمیته امداد امام خمینی در موضوعات مختلف مسکن، اشتغال، جهیزیه و... خدمات می‌دهد اما طرح اطعام به نیازمندان از بخش‌های پربرکتی است که برکت آن در سایر بخش‌های کمیته امداد نیز جاری است.  
***
معاینه فنی برای موتوسیکلت‌ها اجباری است
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: داشتن کارت معاینه فنی برای موتوسیکلت همانند خودرو اجباری است. سردار سیدتیمور حسینی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: داشتن کارت معاینه فنی برای موتوسیکلت همانند خودرو اجباری است و مالکان موتوسیکلت باید کارت معاینه فنی را کنار سایر مدارک موتوسیکلت داشته باشند. وی افزود: البته این مساله چیز جدیدی نیست، از قبل در قانون آمده است اما کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت. رئیس پلیس راهور فراجا متذکر شد: موتوسیکلت‌ها هم باید همانند خودروها مراحل سنجش آلایندگی را در مراکز معاینه فنی طی کنند. سردار حسینی یادآور شد: اگر موتوسیکلتی معاینه فنی نداشته باشد، مطابق دیگر وسایل نقلیه اعمال قانون خواهد شد. 
***
درمان دام‌های مناطق محروم کشور با حمایت بنیاد برکت
با استفاده از ظرفیت قرارگاه توسعه روستایی بنیاد و گروه‌های جهادی کشور در راستای توسعه امنیت و سلامت غذایی، از سال گذشته تا به امروز ۲ میلیون دام در کشور درمان شده است. به گزارش روابط عمومی بنیاد برکت، قرارگاه توسعه روستایی از سال ۱۴۰۱ در راستای استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در جهت توسعه روستاهای کشور که هسته اصلی اقتصاد مردمی هستند ایجاد شده است. هدف کلی از تشکیل این قرارگاه، تسهیلگری و هدایت امور خدمت‌رسانی و اشتغال پایدار در چارچوب برنامه‌های ملی توسعه روستایی، توسط مردم و گروه‌های جهادی، در دهستان‌های کشور است. ترویج، تعمیق و گسترش حرکت‌های جهادی، اثربخشی هر چه بیشتر فعالیت‌های جهادی در راستای توسعه روستاها و مناطق کم‌برخوردار کشور از طریق هم‌افزایی بین روستاییان و گروه‌های جهادی، ساماندهی و پشتیبانی مناسب گروه‌های جهادی و مردمی همکار با قرارگاه، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی روستاییان مناطق کم‌برخوردار و برنامه‌ریزی در جهت نیل به توسعه پایدار روستایی با رویکرد اقتصاد مقاومتی از جمله اهداف اصلی قرارگاه توسعه روستایی کشور است. 
***
داروهای خارج از فهرست بیمه نمی‌شوند
دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی ایران روند تجویز داروهای تک نسخه‌ای (داروهای خارج از فهرست رسمی دارویی کشور) در شرایط خاص را تشریح کرد. دکتر نازیلا یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه بر اساس قانون، تجویز داروهای خارج از فهرست رسمی دارویی ایران تخلف محسوب می‌شود، اظهار کرد: در شرایطی که پزشک متخصص براساس شواهد علمی مستند، اثربخشی داروهای موجود در فهرست را برای یک بیمار خاص کافی نداند و برای درمان بیمار، نیاز به دارویی خارج از فهرست دارویی کشور باشد، تجویز دارو تنها با پذیرش مسؤولیت از طرف پزشک و بیمار (در فرم درخواست داروی موردی) و با تایید کمیته منتخب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (کمیته ماده 9 آیین‌نامه اجرایی برنامه توسعه ششم) امکان‌پذیر خواهد بود. وی افزود: در صورت تایید تجویز در کمیته ماده 9 که متشکل از نماینده سازمان غذا و دارو، نماینده معاونت درمان، نماینده سازمان نظام پزشکی و نماینده انجمن‌های علمی پزشکی است (که هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود)، بیمار به یکی از شرکت‌های وارد‌کننده یا تولید‌کننده داروهای تک‌نسخه‌ای معرفی و فرآیندهای بازرگانی دارو که فرآیندی زمان‌بر است، انجام و دارو از طریق داروخانه‌های خاص تحویل بیمار خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که داروهای تک‌نسخه‌ای مشمول سیاست‌های حمایتی (بیمه‌ای و غیربیمه‌ای با استفاده از منابع دولتی) نمی‌شوند.

Page Generated in 0/0064 sec