printlogo


کد خبر: 287114تاریخ: 1403/4/17 00:00
اخبار

پیام رهبر انقلاب به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا:
اثرگذاری در مسائل بزرگ، بر انگیزه و ایمان و اعتمادبه‌نفس متکی است
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی به پنجاه‌وهشتمین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، با اشاره به مسائل پیچیده کنونی جهان، بر نقش‌آفرینی و اثرگذاری این دانشجویان در مسائل بزرگ با تکیه بر انگیزه، ایمان و اعتمادبه‌نفس تأکید کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
دانشجویان عزیز! اتحادیه ریشه‌دار و خوش‌نام شما و استمرار فعالیت‌های آن پدیده‌ای مژده‌بخش است. این حضور جمعی می‌تواند ـ در اندازه خود ـ در مسائل پیچیده کنونی جهان نقش‌آفرین باشد. اثرگذاری در مسائل بزرگ، بیش از هر عده ‌و عُده‌ای، بر انگیزه و ایمان و اعتمادبه‌نفس فعالان متکی است و این سرمایه ارزشمند بحمدالله در شما جوانان ایرانی مؤمن و انقلابی موجود و مشهود است.
مسائل مهم و زخم‌های تازه و کهنه جهان را می‌شناسید. تازه‌ترین آنها فاجعه بی‌نظیر غزه است. ‌برجسته‌ترین آنها شکست اخلاقی و سیاسی و اجتماعی غرب و سیاستمداران غربی و تمدن غربی است. عبرت‌آمیزترین آنها ناتوانی لیبرال-‌دموکراسی و مدعیان آن در استقرار آزادی بیان و غفلت مرگ‌بار آنان از موضوع عدالت اقتصادی و اجتماعی است. بارقه کم‌سو ولی امیدبخش اعتراضات مردمی و بخصوص دانشجویی در آمریکا و اروپا نیز از مسائل مهم کنونی است. منطقه غرب آسیا و کشور عزیز ما نیز با مسائل کوچک و بزرگ متعدد روبه‌رویند. همه اینها زمینه‌های اندیشه و کار و ابتکار برای مجموعه مبارکی همچون اتحادیه شما است. توفیقات شما را از خداوند عزیز حکیم مسالت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
1403/4/15
***
قالیباف: مجلس در کنار دولت است
رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام تبریکی به رئیس‌جمهور منتخب اظهار داشت: مجلس دوازدهم خود را کنار دولت چهاردهم می‌داند و از هرگونه کمک و حمایتی فروگذار نخواهد کرد. محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی طی پیامی به مسعود پزشکیان، انتخاب وی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب را تبریک گفت و اظهار داشت: همه دغدغه مجلس دوازدهم، پاسخ به مطالبات مردم، مخصوصا حل مشکلات اقتصادی است و در همین راستا در چارچوب قوانین، مجلس دوازدهم خود را کنار دولت چهاردهم می‌داند و از هرگونه کمک و حمایتی فروگذار نخواهد کرد. در بخش دیگری از این پیام آمده است: مجلس دوازدهم وظیفه خود می‌داند با نظارت همدلانه و مؤثر به دولت کمک کند تا آسایش مردم و پیشرفت کشور محقق شود. بار دیگر ضمن تبریک به رئیس‌جمهور محترم منتخب، از خداوند متعال برای همه مسؤولان نظام جمهوری اسلامی ایران توفیق خدمت بیشتر به مردم عزیز ایران را خواستارم.
***
محسنی‌اژه‌ای در پیام تبریک به پزشکیان:
شور و شوق مردم برگ زرین دیگری برای انقلاب بود
رئیس قوه قضائیه در پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفت و شور و شوق مردم در شرکت در انتخابات را برگ زرین دیگری برای انقلاب دانست. 
در پیام حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای آمده است: اکنون وظیفه همه کارگزاران نظام اسلامی به خصوص شخص حضرت مستطاب‌عالی است که با استعانت از درگاه حضرت احدیت، استمداد از انفاس قدسی ائمه اطهار (ع) و ارواح طیبه شهدا، با همدلی و هم‌افزایی و استفاده از همه استعدادها و ظرفیت‌ها، با کار جهادی و شبانه روزی در راستای حل مسائل، مشکلات و تحقق انتظارات بحق مردم و آرمان‌های متعالی و عدالت‌خواهانه انقلاب اسلامی تلاش نماییم. 
این پیام می‌افزاید: قوه‌ قضائیه در راستای پیاده‌سازی اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی، برنامه هفتم توسعه، تحقق شعار سال ناظر بر «جهش تولید با مشارکت مردم»، هم‌گرایی قوا جهت گسترش عدالت اجتماعی و مبارزه علمی و اصولی با تمام مظاهر فساد در ساحت‌های مختلف، آمادگی همه‌جانبه خود را برای همکاری و مساعدت با دولت منتخب مردم اعلام می‌دارد. 
توفیقات جنابعالی که از یادگاران عرصه جهاد و شهادت و دارای سوابق ارزنده در مناصب متعدد مدیریتی، اجرایی و تقنینی می‌باشید را در دولت چهاردهم در مسیر اعتلای هر چه بیشتر نظام و پیشرفت کشور و آرامش و رفاه مردم از درگاه خداوند متعال مسالت می‌نمایم.
***
آمادگی سپاه برای تداوم و تقویت همکاری با دولت
فرمانده کل سپاه در پیام تبریک انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان منتخب ملت ایران در چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری بر آمادگی همه‌جانبه برای تداوم و تقویت تعامل و همکاری سپاه با دولت تاکید کرد.
در پیام سرلشکر حسین سلامی آمده است: خدای بزرگ را شاکریم با هدایت قلب‌های آکنده از عشق به «اسلام» و سرافرازی «ایران عزیز»، حضور شورانگیز و دشمن‌شکن مردم پای صندوق‌های رای در «انتخابات شکوهمند ۱۵ تیر ۱۴۰۳»، در لبیک رسا به ولی‌فقیه زمان و رهبر حکیم و عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی مدظله العالی، بار دیگر اراده عظیم ایرانیان متجلی و موجبات شرمساری دشمنان انقلاب، نظام و میهن اسلامی فراهم آمد و بویژه تلاش و برنامه‌ریزی شیطانی امپراتوری رسانه‌ای غربی صهیونیستی که بر طبل تحریم و عدم مشارکت مردم در انتخابات می‌کوبیدند به شکست قطعی انجامید.

Page Generated in 0/0064 sec