printlogo


کد خبر: 287137تاریخ: 1403/4/18 00:00
اخبار

4 تیم پایانی جام ملت‌های فوتبال اروپا مشخص شدند
با پایان مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های فوتبال اروپا، چهره 4 تیم راه‌یافته به نیمه‌نهایی مشخص شد که غیبت آلمان میزبان و پرتغال بیش از هر تیم دیگری احساس می‌شود. مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا به پایان رسید و ۴ تیم راه‌یافته به نیمه‌نهایی این مسابقات مشخص شدند. بر این اساس، تیم‌های فرانسه، اسپانیا، هلند و انگلیس که پیش از آغاز مسابقات هم در میان مدعیان کسب قهرمانی قرار داشتند ۴ تیم مرحله نیمه‌نهایی را تشکیل خواهند داد. در بین تیم‌های حاضر در مرحله نیمه‌نهایی، غیبت آلمان که میزبان مسابقات است و برابر اسپانیا تن به شکست داد و همچنین پرتغال که در ضربات پنالتی مغلوب فرانسه شد، بیش از هر تیم دیگری احساس می‌شود. نتایج مرحله یک‌چهارم نهایی به شرح زیر است:
* اسپانیا ۲ - آلمان یک
* فرانسه صفر - پرتغال صفر (برتری فرانسه در ضربات پنالتی)
* انگلیس یک - سوییس یک (برتری انگلیس در ضربات پنالتی)
* هلند ۲ - ترکیه یک
برنامه مرحله نیمه نهایی به شرح زیر است:
۱۹ تیر ساعت ۲۲:۳۰
* اسپانیا - فرانسه
۲۰ تیر ساعت ۲۲:۳۰
هلند - انگلیس
***
بوکسور فلسطینی در المپیک؛ نماد امید و استقامت مردم فلسطین
یک رسانه بلژیکی به نخستین حضور یک بوکسور فلسطینی در رقابت‌های المپیک پرداخت و آن را یک رویداد تاریخی دانست که نماد امید و استقامت مردم فلسطین است. کشور فلسطین برای نخستین‌بار در تاریخ توانست سهمیه رشته بوکس در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کند. «وسیم ابوسل» جوان ۲۰ ساله فلسطینی است که در شهر بیت‌المقدس اشغالی متولد شده و توانسته است از سوی کمیته بین‌المللی المپیک، جواز حضور در مسابقات المپیک را کسب کند. رسانه بلژیکی «parismatch» در گزارشی به این اتفاق و نخستین حضور فلسطین در مسابقات بوکس المپیک پرداخت.  این رسانه در این خصوص نوشته است: این ورزشکار فلسطینی به ‌رغم تمام محدودیت‌ها و مشکلاتی که به واسطه حمله اسرائیل به فلسطین با آن مواجه شده است، توانست با عزم و اراده، رویای خود را محقق کند. 
«parismatch» نوشته است: حضور «وسیم ابوسل» در بازی‌های المپیک فراتر از یک مسابقه ورزشی ساده است.  این یک نماد امید برای مردم فلسطین است؛ اثبات این موضوع که حتی در سخت‌ترین لحظات، رویاها می‌توانند به واقعیت تبدیل شوند. وسیم امید تمام مردم فلسطین را بر دوش خود حمل می‌کند و مصمم است به کشورش افتخار ببخشد. 
وسیم موفقیت خود را به جوانان فلسطینی تقدیم کرده و آنان را تشویق می‌کند به رویاهای‌شان ایمان داشته باشند و هرگز تسلیم نشوند؛ بدون توجه به موانعی که بر سر راه‌شان قرار دارد.  پیام او، پیام وحدت و استقامت است که فراتر از دنیای ورزش طنین‌انداز می‌شود. 
***
مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان ماند
باشگاه سپاهان از ادامه همکاری با سرمربی پرتغالی خود برای فصل آینده فوتبال ایران خبر داد. باشگاه سپاهان اعلام کرد: نظر به درخواست و علاقه‌مندی هواداران سپاهان، با پیگیری‌ باشگاه، همکاری ژوزه مورایس بر اساس قرارداد پیشین با تیم فوتبال سپاهان ادامه پیدا خواهد کرد. بر این اساس مورایس برای حضور روی نیمکت سپاهان برای سومین فصل و با توجه به قرارداد قبلی به اصفهان باز خواهد گشت. سرمربی پرتغالی تیم فوتبال سپاهان هفته جاری به اصفهان می‌آید تا تمرینات طلایی‌پوشان را از آخر همین هفته با نظارت خود آغاز کند. 
***
بهترین گلزن تاریخ لیگ عربستان در پرسپولیس؟
نشریه قطری نوشت: پرسپولیس برای صدور رضایتنامه عبدالکریم حسن به دنبال جذب ماشین گلزنی سوری است. 
«السومه گزینه پرسپولیس برای صدور رضایتنامه حسن»؛ این عنوان گزارش نشریه الرایه قطر درباره جزئیات جدیدی از مذاکره باشگاه پرسپولیس با العربی است. عمر السومه، مهاجم ملی‌پوش سوری با 180 گل در تیم الاهلی (تیم سابقش) بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر عربستان به شمار می‌آید. ستاره سوری به صورت میانگین در عربستان در هر فصل 30 گل‌ زده بود. پیش از این سران باشگاه العربی برای جذب عبدالکریم حسن، مدافع قطری به تهران آمده بودند و مذاکرات خود را با باشگاه پرسپولیس انجام دادند. السومه از فصل گذشته برای العربی قطر بازی می‌کند. نشریه الرایه می‌نویسد مذاکره العربی با پرسپولیس وارد فاز جدیدی شده و ایرانی‌ها خواهان جذب عمر السومه، مهاجم العربی هستند. بر اساس گزارش رسانه قطری، باشگاه العربی خواسته پروژه جذب السومه را خود پرسپولیس دنبال کند و آنها در این زمینه دخالتی نمی‌کنند و عبدالکریم حسن هم به مدیریت باشگاه پرسپولیس گفته خواهان رفتن به العربی است. 

Page Generated in 0/0085 sec