printlogo


کد خبر: 287144تاریخ: 1403/4/18 00:00
اخبار

دستگیری عوامل شهادت مأموران حافظ آرای مردم
اداره کل اطلاعات سیستان‌وبلوچستان با انتشار بیانیه‌ای از دستگیری تیم تروریستی ۸ نفره در این استان خبر داد که در شهادت شهدای حافظ آرای مردم در انتخابات اخیر دست داشتند. در بیانیه اداره کل اطلاعات سیستان‌وبلوچستان آمده است: حمله تروریستی ناجوانمردانه به خودروی حامل صندوق آرای مردم جکیگور شهرستان راسک در بامداد نهم تیرماه، منجر به شهادت و مجروحیت چند تن از مدافعان سرافراز امنیت شد. بلافاصله سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان سیستان‌وبلوچستان، عملیات گسترده و همه‌جانبه شناسایی و تعقیب تروریست‌ها در داخل و خارج از کشور را به اجرا گذاشتند. مجموعه اقدامات ترکیبی و چند لایه شناسایی و تعقیب تروریست‌ها طی چند مرحله در نقاط مختلف و مخفیگاه‌های متعدد جنایتکاران مزدور در سطح استان انجام شد. آخرین مرحله آن ساعت ۴ بامداد روز 15 تیر به اجرا گذاشته شد که منجر به دستگیری هر ۸ عضو عملیاتی و پشتیبانی تیم تروریستی و کشف چند قبضه سلاح و مهمات مربوط، نارنجک، بیسیم دستی و مقادیر قابل توجهی مواد منفجره شد. بر اساس اطلاعات موثق، هدایت تروریست‌های دستگیرشده از خاک یکی از کشورهای همسایه انجام‌شده و در حال فراهم آوردن مقدمات برای اجرای عملیات تروریستی گسترده در روزهای بعد بودند که با الطاف الهی و سرعت عمل دلاورمردان بی‌نام و نشان اداره کل اطلاعات سیستان‌وبلوچستان دستگیر شدند. با درود به ارواح طیبه شهدای حافظ آرای مردم، اطمینان می‌دهیم که تنبیه سخت عوامل هدایت‌کننده تروریست‌ها، هر جا که باشند همچون گذشته در دستور کار بوده و مشمول مرور زمان نخواهد شد.
***
آغاز ثبت‌نام متقاضیان زیارت اربعین حسینی
ثبت‌نام متقاضیان زیارت اربعین حسینی از ساعت ۱۰ صبح دیروز ۱۷ تیر در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir آغاز شد. ثبت‌نام در سامانه سماح یکی از الزامات سال‌های اخیر برای شرکت در زیارت اربعین حسینی است. دستگاه‌ها و بخش‌های مختلفی در کشور در حال برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات به زائران اربعین هستند و ثبت‌نام زائران در ارائه آمار و اطلاعات دقیق زائران به مسؤولان مربوط تأثیرگذار است، چرا که در این صورت می‌دانند حجم تردد زائران در روزهای مختلف چگونه است و برای حمل‌و‌نقل نیز برآورد بهتری خواهند داشت. این در حالی است که زائران با ثبت‌نام در سامانه سماح از پوشش بیمه‌ای برخوردار می‌شوند، ضمن اینکه برخی خدمات مانند فروش بلیت و صدور گذرنامه زیارتی به زائرانی تعلق خواهد گرفت که در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.  زائران توجه داشته باشند که خروج از مرز به قصد زیارت اربعین مشروط به داشتن گذرنامه معتبر است و آن دسته از متقاضیان که فاقد گذرنامه معتبر هستند از هم‌اکنون برای دریافت گذرنامه اقدام‌ کنند.  بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین، همه زائران باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند و مبلغ 20 هزار تومان هم به منظور جبران هزینه‌های ارائه خدمات درمانی جمعیت هلال‌احمر پرداخت کنند.
***
تمدید ثبت‌نام سرویس مدرسه تا ۲۱ تیر
مدیرعامل اتحادیه حمل‌و‌نقل مسافر شهری کشور گفت: آخرین زمان ثبت‌نام والدین برای دریافت خدمات سرویس مدرسه در سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی (سپند) برای سال تحصیلی ۰۴-۱۴۰۳ تا ۲۱ تیر سال جاری تمدید شد. مرتضی ضامنی اظهار کرد: بر اساس ماده ۲۷ آیین‌نامه اجرایی حمل‌و‌نقل دانش‌آموزی هیات وزیران و به منظور برنامه‌ریزی و تأمین ناوگان مورد نیاز حمل‌ونقل دانش‌آموزی، «والدین موظفند تا ابتدای تیر پس از اطلاع‌رسانی مدارس، اقدام به ثبت درخواست خود در سامانه سپند کنند». وی افزود: بنا بر درخواست شهرداری‌ها، همچنین والدینی که نسبت به تغییر و جابه‌جایی مدارس دانش‌آموزان موفق به ثبت‌نام در سامانه سپند نشده‌اند، آخرین مهلت زمان ثبت درخواست برای سرویس مدارس تا ۲۱ تیر سال جاری تمدید شد. 

Page Generated in 0/0663 sec