printlogo


کد خبر: 287170تاریخ: 1403/4/19 00:00
اخبار

اعلام جزئیات اکران سینماها در دهه اول محرم
با توجه به فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سالار شهیدان، امام حسین (ع) فیلم‌های کمدی در دهه اول محرم اکران نخواهند شد. بنا بر این گزارش، سالن‌های سینما از تاریخ ۲۰ تا ۲۸ تیر هیچ فیلم کمدی را اکران نخواهند کرد، همچنین سینماها همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۲۴ تیر تا سه‌شنبه ۲۶ این ماه تعطیل خواهند بود. لازم به توضیح است که سینماها در روز پنجشنبه ۲۸ تیر مصادف با شهادت امام زین‌العابدین(ع) تعطیل خواهند بود.
***
برگزاری نمایشگاه «ماه تشنه» در موزه ملی هنر و ادبیات کودک
به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین(ع)، نمایشگاه «ماه تشنه» در موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان برگزار می‌شود. این نمایشگاه به سیر تصویرگری کتاب کودک و نوجوان با داستان‌هایی درباره‌ وقایع عاشورا در طول سال‌های فعالیت کانون پرداخته است. آثار بر اساس تاریخ خلق اثر و با توجه به سیر تصویرگری کتاب‌های مذهبی در دهه‌های مختلف و از هنرمندان پیشکسوت تا هنرمندان جوان انتخاب شده و به نمایش در آمده و به نوعی نگاهی تحلیلی به موضوع دارد. نمایشگاه «ماه تشنه» ۵۰ اثر از هنرمندانی چون پرویز اقبالی، سعید رزاقی، پرویز حاصلی، عبدالله حاجیوند، سیدکمال طباطبایی، مریم حسن‌نژاد، بنفشه احمدزاده و علی خدایی را مربوط به کتاب‌های کانون با نام‌های «یک اسب و دو سوار»، «نگاهی به سرخی آتش»، «آن شب آن سردار»، «جدایی»، «فصل خون مهتاب»، «آسمان خون گریه کن»، «پدر، عشق، پسر» و... به نمایش گذاشته شده است. علاقه‌مندان می‌توانند از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت ۸ تا ۱۶ برای بازدید از این نمایشگاه به نشانی خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون، موزه ملی هنر و ادبیات کودک مراجعه کنند.
***
همای سعادت میزبان «گور به گور» شد
نمایش «گور به گور» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی نیما نعمتی‌زاده اجراهای خود را با حضور سیدناصر آقایی بازیگر، مدرس و مترجم تئاتر در تماشاخانه همای سعادت آغاز کرد. آقایی در آیین گشایش این نمایش درباره پرورش نسل تازه تئاتر و ویژگی‌ آموزش و کار با تماشاگران و علاقه‌مندان سخن گفت و عنوان کرد: کسی برنده است که ریسک کند. وی بعد از تماشای نمایش درباره آن گفت: از کار خیلی لذت بردم. دریافت من این است که «گور به گور» یک کارِ خیلی خوب است، ضمن اینکه ریتم نمایش و خروجی عالی بود. «گور به گور» حاصل کارگاه تولید نمایش از متن تا اجرا به سرپرستی نیما نعمتی‌زاده است که در فضایی میان رئال (واقع‌گرایی) و سوررئال (فراواقع‌گرایی) روی صحنه می‌رود. قصه «گور به گور» از ۲ دزد می‌گوید که کیف پر از طلای دزدی را به سبب تعقیب پلیس، در یک قبر خالی جاساز می‌کنند. فردا که برمی‌گردند، قبر از مرده پر شده است! حالا آن دو مانده‌اند چگونه به آن کیف دزدی برسند. این نمایش تا ۵ مرداد هر شب ساعت ۲۰ در این تماشاخانه روی صحنه می‌رود. تماشاگران می‌توانند از طریق سایت تیوال، بلیت نمایش را تهیه کنند.
***
«کارزار» نیمه دوم مرداد اکران می‌شود
فیلم سینمایی «کارزار» به نویسندگی و کارگردانی شهرام اسدزاده و تهیه‌کنندگی سید محمد قاضی با رده سنی مثبت ۱۵ در نیمه دوم مردادماه به سرگروهی مگامال روی پرده می‌رود. امیر آقایی، نسیم ادبی، نادر فلاح، علیرضا استادی، هامون سیدی، بهزاد خلج، نازنین صلح‌جو، آسیه اسدزاده، داریوش آهنچیان، علیرضا مهران، حامد جوادی، پویا صفدرپور، پوریا اصلان، حامد طوسی، پریا گوران، ایمان ده‌یادگاری، شهروز شهبازی، سپیده صادقی، دنا شهبازی، علی طایفه، مسعود حکمت، بازیگر خردسال مهنا پیراسته و زنده‌یاد سیامک اطلسی بازیگران این فیلم هستند. «کارزار» روایت متقاطع و پیچیده یک شبانه‌روز از زندگی فریبرز و محبوبه است که با یک حادثه آنها را سر راه زوج دیگری به نام‌های اشکان و ندا قرار می‌دهد. در میان این هیاهو و درگیری‌ها هر کس به فکر نجات زندگی خودش است.
***
فیلمبردار «آه سرد» جایزه جهانی برد
اختتامیه بیست و دومین فستیوال بین‌المللی فیلم ایسکیا (ناپل - ایتالیا) شنبه شب مصادف با ۱۶ تیر برگزار شد و مسعود امینی‌تیرانی مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «آه سرد» ساخته ناهید صدیق موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمبرداری از بخش اصلی این جشنواره شد.
در بیانیه هیات داوران جشنواره آمده است: جایزه فیلمبرداری به یک فیلم اولی قدرتمند داده می‌شود که قدرت خود را از فیلمبرداری می‌یابد که به طرز درخشانی احساسات قهرمان داستان و رابطه متناقض او با پدرش را برجسته می‌کند. داوران بخش اصلی این رویداد عبارت بودند از تینا لوک بنیان‌گذار و مدیر جشنواره فیلم شب‌های سیاه تالین (PÖFF)، مائوریزیو نیچتی کارگردان، بازیگر و فیلمنامه‌نویس ایتالیایی و یوگوسلاو پانتلیج مدیر هنری و از اعضای انتخاب جشنواره بین‌المللی فیلم بلگراد (FEST).
فیلم سینمایی «آه‌ سرد» به کارگردانی ناهید صدیق و تهیه‌کنندگی رضا محقق تاکنون در چند جشنواره بین‌المللی از جمله سانتاباربارا، مسکو، چبوکساری و پسکف حضور داشته و موفق به دریافت جوایزی مثل سن ژرژ نقره‌ای بهترین کارگردانی (مسکو)، نت پک (شبکه ارتقای سینمای آسیا و اقیانوسیه)، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران (مسکو)، بهترین کارگردانی (چبوکساری) و سیمرغ ویژه هیات داوران بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر شده است. ایمان صدیق و علی باقری بازیگران اصلی این فیلم هستند. عرضه و توزیع بین‌المللی این فیلم بر‌عهده ماداکتو پیکچرز است.

Page Generated in 0/0057 sec