printlogo


کد خبر: 287177تاریخ: 1403/4/19 00:00
اخبار

ستاره ایرانی‌تبار ترکیه: مربیان ایران من را نخواستند
سنتر ایرانی تیم بسکتبال ترکیه گفت: سلیقه مربیان نبودم و ترجیح دادم برای ترکیه بازی کنم. به گزارش ایسنا، سام یامان، بازیکن ایرانی‌تبار تیم‌ ملی بسکتبال جوانان ترکیه، پس از پیروزی مقابل تیم‌ ملی ایران در تورنمنت کاله‌کاپ اظهار کرد: بازی خیلی خوب و پرفشاری برای هر ۲ تیم بود و هواداران نیز لذت بردند. توقع نداشتیم بچه‌های ایران اختلاف ۱۷ امتیازی ایجادشده را جبران کنند و همین موضوع کار را سخت کرد. سنتر تیم‌ ملی جوانان ترکیه که عنوان بهترین بازیکن زمین را نیز کسب کرد، درباره اعتراض‌ها به داوری نیز گفت: داوری امشب با ما خوب نبود و هر کاری می‌کردیم علیه ما سوت می‌زدند. آخر بازی هم من کنار زمین نشسته بودم و با لحن بدی گفت روی نیمکت‌ بنشین که به او اعتراض کردم. او در پاسخ به این سوال که چرا ایران را ترک کرد، توضیح داد: ۵ سال است از ایران رفته‌ام. مربیان ایران من را نخواستند و به هر حال سلیقه مربی بود و من را انتخاب نکردند. ترجیح دادم برای ترکیه بازی کنم و الان اینجا هستم. سام یامان درباره سطح فنی تیم ایران نیز گفت: بچه‌ها نسبت به زمانی که من در ایران بودم خیلی بهتر شده‌اند و پیشرفت زیادی کرده‌اند. به آنها افتخار می‌کنم و همیشه هم پشت‌شان هستم. ترکیه هم سطحش مشخص است و ما هر روز تمرینات منظمی داریم. ما اینجا امکانات بهتری داریم و ۲ سالن استاندارد برای تمرین در اختیار خودمان است. شرایط بهتری داریم.
***
شورش بازیکنان الاتحاد علیه بنزما!
بازیکنان الاتحاد کریم بنزما را دلیل اتفاقات اخیر باشگاه‌شان می‌دانند و دوست ندارند در فصل جدید همچنان با این بازیکن همبازی باشند. کریم بنزما خرید بزرگ الاتحاد در تابستان سال گذشته بود. این بازیکن فرانسوی در دوران اوجش و در حالی که بازوبند کاپیتانی رئال‌مادرید را به بازو می‌بست تصمیم به جدایی از این تیم گرفت تا پیراهن الاتحاد را بپوشد. او در عربستان فصل تلخ و بسیار ناامیدکننده‌ای را با الاتحاد پشت سر گذاشت و تا آستانه جدایی از این تیم عربستانی هم پیش رفت اما قرارداد سنگینی که امضا کرده است در نهایت مانع جدایی‌اش شد. سایت عربی کوره از شورش بازیکنان الاتحاد علیه بنزما خبر داد و نوشت: بازیکنان عربستانی الاتحاد دوست ندارند در فصل پیش رو با بنزما همبازی باشند و او را دلیل اصلی مشکلات اخیر این تیم می‌دانند. این سایت عربی نوشت: باشگاه الاتحاد دچار اختلافات داخلی شده است؛ به طوری که رئیس هیات‌مدیره باشگاه استعفا کرد و قرار است چند نفر دیگر از اعضای هیات‌مدیره هم استعفا کنند. بازیکنان الاتحاد کریم بنزما را دلیل اصلی مشکلات باشگاه می‌دانند. آنها از رفتارهای بنزما ناراحتند. بیشتر بازیکنان عربستانی الاتحاد نمی‌خواهند فصل بعد با بنزما همبازی باشند. بنزما دلیل اصلی اخراج نونو اسپریتو سانتو بود و در دوران گایاردو هم مشکل‌ساز بود و در نهایت هم زمینه‌ساز اخراج این سرمربی آرژانتینی شد. بنزما بارها از هم‌تیمی‌هایش انتقاد کرد و دلیل اصلی جدایی عبدالرزاق حمدالله هم بود. به نظر می‌رسد بنزما به مرد همه‌کاره الاتحاد تبدیل شده و این بخشی از قراردادش با باشگاه است. ظاهرا او باید رای نهایی را درباره انتخاب سرمربی تیم بدهد، چرا که با وجود توافق پیولی با الاتحاد در نهایت مخالفت بنزما باعث شد این انتقال نهایی نشود.
***
رئال نفس راحت کشید
نوع مصدومیت رودریگو، ستاره برزیلی رئال‌مادرید مشخص شد. «خطر از بیخ گوش رئال گذشت»، این گزارش نشریه آ.اس اسپانیا از جدی نبودن مصدومیت رودریگو به همراه تیم‌ ملی برزیل است. رودریگو یکی از مهره‌های کلیدی آنچلوتی در مثلث خط حمله‌اش با حضور وینیسیوس و بلینگام است. رودریگو در بازی حساس تیم‌ ملی برزیل با اروگوئه در مرحله یک‌چهارم نهایی کوپا آمریکا دچار مصدومیت شد. بازیکن اروگوئه به دلیل خطای شدیدی روی ستاره رئال با کارت قرمز جریمه شد و رودریگو زمین بازی را ترک کرد. برزیل در این بازی حساس در ضربات پنالتی شکست خورد و از رقابت‌ها حذف شد. نشریه آ.اس می‌نویسد که تست‌های پزشکی روی رودریگو نشان داد مصدومیت این بازیکن از ناحیه مچ پا جدی نیست و با استراحت می‌تواند دوباره به میادین بازگردد. بر اساس گزارش رسانه اسپانیایی، باشگاه رئال‌مادرید قرار است چند روز به این ستاره برزیلی مجوز استراحت بدهد تا بعد از تعطیلات به اردوی تیم ملحق شود.
***
ابعاد جدید از رسوایی پرداخت رشوه بارسلونا
روشن شده است بارسلونا برای یک دهه مالیات تمام پرداختی‌ها به نگریرا را نیز از حساب خود کسر می‌کرد. روزنامه ال‌موندو فاش کرد بارسلونا بین سال‌های 2005 تا 2015 حدود ۸ میلیون یوروی پرداختی به شرکت‌های تحت مالکیت خوزه ماریا انریکز نگریرا را که به عنوان رشوه از سوی دادستانی در نظر گرفته شده به عنوان مخارج کسر کرده است. در همین رابطه اداره مالیات گزارشی را برای قاضی خواکین آگیره ارسال کرده است که در آن دیده می‌شود چگونه بارسا مبلغ 8 میلیون یورو را به حساب نفر شماره ۲ سابق کمیته داوران اسپانیا واریز و مالیاتش را نیز پرداخت کرده است. خزانه‌داری توضیح می‌دهد حداقل بین سال‌های 2005 تا 2015، باشگاه بارسلونا همه یوروهایی را که هر سال برای پرداخت به شرکت‌های نگریرا سرمایه‌گذاری می‌کرد، از مخارج خود کسر می‌کرد. نگریرا گردش مالی خود را به طور تصاعدی در طول زمان افزایش داد و در نخستین مقطع ریاست خوان لاپورتا در بارسلونا این رقم به اوج رسید، همچنین اگر در سال 2006 بارسا فقط 117276 یورو به نگریرا پرداخت کرد، سال 2015 این مبلغ به 891150 یورو رسید.

Page Generated in 0/0049 sec