printlogo


کد خبر: 287184تاریخ: 1403/4/19 00:00
اخبار

ارائه تسهیلات مهارت‌آموزی به ۹۰۰۰ سرباز واجد شرایط
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح با اشاره به برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی ویژه سربازان،‌ درباره ارائه تسهیلات به این دسته از سربازان گفت: از حدود ۱۳ هزار سرباز واجد شرایط از سال گذشته تاکنون ۹۰۰۰ نفر تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند. سردار محمدجواد زاده‌کمند در نشست خبری که پیش از ظهر دیروز در محل قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان برگزار شد، افزود: نسل جوان ارزشمندترین سرمایه ایران است و دوران سربازی هم فرصتی است که جوانان ما در عرصه دفاعی و امنیتی دستاورد داشته باشند. وی ادامه داد: در طول 7 سال گذشته، یک میلیون و ۶۸۶ هزار نفر تحت پوشش دوره‌های عمومی و تخصصی قرار گرفتند که از این تعداد ۹۲۳ هزار نفر مهارت‌های تخصصی را فرارگرفتند. زاده‌کمند با اشاره به آمار سال ۱۴۰۲ نیز گفت: تنها سال گذشته ۲۴۸ هزار و ۷۰۰ نفر تحت آموزش تخصصی قرار گرفتند و ۳۲۳ هزار و ۶۰۰ نفر نیز دوره‌های مهارت عمومی را طی کردند. وی اظهار کرد: از حدود ۱۳ هزار نفر واجد شرایط در سال گذشته تاکنون ۹ هزار نفر تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند. زاده‌کمند از برگزاری دومین مرحله مسابقات مهارتی سربازان خبر داد و گفت: تلاش برای استانداردسازی فضاها و محتواهای آموزشی، ایجاد انگیزه برای سربازان و... از جمله این اهداف است.
***
آمادگی بهزیستی برای دریافت نذورات
معاون مشارکت‌های مردمی و توسعه ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی از آمادگی بهزیستی برای دریافت نذورات مردمی در ماه محرم و صفر خبر داد. سیدمحمدجواد حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طبق روال هر سال، سازمان بهزیستی اقدام به جمع‌آوری نذورات مردمی در ایام ماه محرم و صفر می‌کند، اظهار کرد: امسال در راستای اجرای این اقدام، 2 اتفاق رقم خورده است؛ راه‌اندازی درگاه مشارکت‌های سازمان بهزیستی و برگزاری برنامه شیرخوارگان حسینی از این جمله است. وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی به تازگی اقدام به راه‌اندازی درگاه مشارکت‌ها برای دریافت کمک‌های مردمی کرده است، گفت: خیران و نیکوکاران می‌توانند از طریق سایتی به آدرس
 mosharekat.behzisti.ir  یا شماره‌گیری کد دستوری # ۱۲۳* نذورات خود را پرداخت کنند. معاون مشارکت‌های مردمی و توسعه ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی درباره برگزاری برنامه شیرخوارگان حسینی توسط بهزیستی نیز افزود: سالیان سال است که برنامه شیرخوارگان حسینی در دهه اول ماه محرم برگزار می‌شود اما با توجه به اینکه سازمان بهزیستی متولی نگهداری از شیرخوارگان است، قصد دارد در دهه اول با استفاده از ظرفیت داوطلبان و فضای مشارکتی، برنامه مشترکی را در ۳۱ شیرخوارگاه واقع در ۳۱ مرکز استان سراسر کشور با حضور داوطلبان با هدف دریافت نذورات مردم در روز جمعه (ششم ماه محرم) برگزار کند.
***
تجهیز ۵۵۰ نقطه کشور به سامانه هشدار سیل
رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: ۵۵۰ نقطه کشور به سامانه هشدار سیل در فاز نخست تجهیز شده است و در فاز دوم ۳۰۳۰ نقطه دیگر کشور به این سامانه مجهز می‌شود. سحر تاجبخش‌مسلمان در نشست خبری مدیران وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ایجاد سامانه‌های هشدار سیل و هشدار آلودگی هوا نیز از دیگر اقدامات انجام شده در سازمان هواشناسی بود، گفت: علاوه بر این اقدامات، بخش مهمی از تجهیزات مربوط به ارسال «داده» به روز‌رسانی و توسعه شبکه ارتباطات ماهواره‌ای نیز انجام شد. وی اظهار کرد: ۵۵۰ نقطه کشور به سامانه هشدار سیل در فاز نخست تجهیز و در فاز دوم تجهیز ۳۰۳۰ نقطه دیگر کشور به این سامانه پیش‌بینی  شده است.

Page Generated in 0/0048 sec