printlogo


کد خبر: 287192تاریخ: 1403/4/19 00:00
اخبار

حاشیه‌سازی معصومه ابتکار این بار علیه خانواده رئیس‌جمهور منتخب
از بانوی اول تا دختر اول!
وزیر سابق ارتباطات به اظهارات معصومه ابتکار که گفته بود بهتر است زهرا پزشکیان مسؤولیت دختر اول را بپذیرد، واکنش نشان داد. محمدجواد آذری‌جهرمی نوشت: مردم پزشکیان را انتخاب کردند تا بساط «اول» شناختن‌ها را برچینند. آذری‌جهرمی که عضو ستاد انتخاباتی پزشکیان بود، در پاسخ به توئیت معصومه ابتکار در صحفه ایکس خود نوشت: مردم پزشکیان را انتخاب کردند تا بساط «اول»‌شناختن‌ها را برچینند. همه دختران ایران «دختر اول» خواهند بود. برتری نزد خدا به تقوای بیشتر است. معصومه ابتکار در توئیتی نوشته بود: «خوب است زهرا پزشکیان عنوان و مسؤولیت «دختر اول» را بپذیرند!» توئیت ابتکار واکنش‌های بسیاری را در فضای مجازی در پی داشت، تا آنجا که باعث شد آذری‌جهرمی نیز نسبت به توئیت او، واکنش معنا‌داری نشان دهد.
***
گفت‌وگوی تلفنی پوتین و پزشکیان درباره مناسبات تهران - مسکو
دفتر ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) گزارش داد ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور در تماس تلفنی با مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب ایران درباره توسعه مناسبات تهران - مسکو گفت‌وگو کرد. پوتین که پیش از این روز شنبه با ارسال پیام تبریکی، انتخاب پزشکیان به ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفته بود، دیروز دوشنبه ۱۸ تیر در این تماس تلفنی نیز مجددا این پیروزی را به وی تبریک گفت. رئیس‌جمهوری روسیه همچنین برای پزشکیان در مسؤولیت ریاست‌جمهوری اسلامی ایران آرزوی موفقیت کرد. بنا بر این گزارش، طرفین در این تماس تلفنی با ابراز خرسندی از سطح بالای روابط حسن همجواری روسیه و ایران، بر آمادگی خود برای همکاری نزدیک برای توسعه بیشتر همکاری‌های دوجانبه سودمند در زمینه‌های مختلف تاکید کردند. پوتین و پزشکیان همچنین درباره برنامه تماس‌های کاری آتی در سال جاری میلادی توافق کردند. به گزارش ایرنا، روسیه که سال ۲۰۲۴ میلادی ریاست دوره‌ای گروه بریکس را برعهده دارد، اول تا سوم آبان‌ماه ۱۴۰۳ میزبان نشست سران گروه بریکس است؛ گروهی که جمهوری اسلامی ایران از ابتدای سال جاری میلادی (دی‌ ۱۴۰۲) به آن پیوسته است. 
***
کنعانی: دستگاه دیپلماسی با تمام توان در خدمت رئیس‌جمهور منتخب خواهد بود
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای تامین منافع ملی ایران به کار بست و در مدت باقیمانده نیز این تلاش‌ها ادامه خواهد داشت. به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر کنعانی، با تسلیت فرا‌رسیدن ماه محرم و با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و حضور باشکوه مردم در این انتخابات، گفت: مردم با حضور در انتخابات صفحه زرین دیگری در تاریخ ۴۵ ساله جمهوری اسلامی ایران رقم زدند. برگزاری این انتخابات در ۲ مرحله و در 2 هفته پشت سر هم و آن هم کمتر از ۵۰ روز بعد از شهادت شهدای خدمت، نشان‌دهنده عمق مردم‌سالاری دینی در کشور است. وی در ادامه افزود: برگزاری انتخاباتی آزاد و شفاف پس از یک رخداد ناراحت‌کننده و سهمگین با حضور و مشارکت مردم، ثبت یک رخداد درخشان در تاریخ تحولات مهم و ارزشمند جمهوری اسلامی ایران است. سخنگوی وزارت امور خارجه با تبریک به مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب تصریح کرد: نیروهای خدوم وزارت امور خارجه از تمام ظرفیت‌های حرفه‌ای و کارشناسی خود برای کمک به رئیس‌جمهور منتخب جهت پیشبرد اهداف کشور در راستای تأمین منافع ملی کشور استفاده می‌کنند. کنعانی همچنین از حضور ایرانیان خارج از کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تشکر و قدردانی کرد.
***
دیدار فرمانده کل انتظامی کشور با پزشکیان
سردار احمدرضا رادان با حضور در دفتر مسعود پزشکیان، کسب اعتماد مردم از سوی رئیس‌جمهور منتخب را از طرف خود و تمام کارکنان خدوم و فداکار فراجا به وی تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد. سردار رادان صبح دیروز (دوشنبه) در دیدار با رئیس‌جمهور منتخب تصریح کرد: نیروی انتظامی همواره با زعامت فرمانده کل قوا با دولت برخاسته از اراده ملت در انجام وظایف قانونی همکاری کرده است. پزشکیان نیز در این دیدار ضمن تاکید بر حفظ حقوق اجتماعی و احترام به کرامت مردم، از ابراز محبت سردار رادان و خدمات خالصانه همه نیروهای انتظامی در عرصه‌های مختلف، بویژه تلاش برای برگزاری انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری در سایه امنیت و نظم کامل، قدردانی کرد.
***
امیر حیدری: تسلیحات نیروی زمینی  ارتش در لبه فناوری قرار دارد
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تجهیزات و تسلیحات نیروی زمینی در لبه فناوری قرار دارد. تمام پرنده‌های ما قابلیت ناوبری و پرواز در شب را دارند. امیر سرتیپ کیومرث حیدری در حاشیه همایش بزرگداشت شهدای هوانیروز درباره توانمندی این نیرو، بیان کرد: تجهیزات و تسلیحات نیروی زمینی به‌روز شده و در لبه فناوری قرار دارد و قابل مقایسه با دوران دفاع‌مقدس نیست. تمام پرنده‌های ما قابلیت ناوبری و پرواز در شب را دارند. وی افزود: امروز هوانیروز موشک‌هایی با برد ۲۰۰ کیلومتری دارد ولی در زمان دفاع‌مقدس تنها موشک ما، موشک ۳ کیلومتری بود. توانمندی ما نسبت به دوران دفاع‌مقدس تفاوت زیادی کرده است. فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: امروز هوانیروز به یک یگان راهبردی تبدیل شده است. برای مکانیزه شدن سامانه ناوبری پرنده‌های هوانیروز  اقدامات مهمی انجام شده و مجموعه این اقدامات هوانیروز را نسبت به گذشته بسیار متمایز کرده است.

Page Generated in 0/0053 sec