printlogo


کد خبر: 287198تاریخ: 1403/4/19 00:00
نامه مهم رئیس‌جمهور منتخب به سید‌حسن نصرالله و تأکید وی بر مقابله همه‌جانبه با رژیم صهیونیستی
حمایت قاطع از مقاومت
* پزشکیان: حمایت از مقاومت ریشه در سیاست‌های اصولی ایران دارد/ * نصرالله: ایران را پشتوانه قدرتمند و همیشگی مظلومان می‌دانیم

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور منتخب ایران در نامه‌ای به دبیرکل حزب‌الله لبنان با قدردانی از نامه تبریک وی اعلام کرد سیاست ایران درباره مقاومت و حمایت از این جریان در منطقه ادامه خواهد یافت. سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان یک روز بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران نامه‌ای به مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب نوشت و انتخاب وی را به عنوان رئیس‌جمهور تبریک گفت. 
در پیام سیدحسن نصرالله آمده است: این انتخاب پربرکت توسط ملت عزیز و شریف ایران را به شما تبریک می‌گویم و از خداوند متعال می‌خواهم شما را حفظ و در راه تحقق خواسته‌ها و آرمان‌های این ملت فداکار و وفادار یاری کند. دبیرکل حزب‌الله افزود: ما در حزب‌الله و همه جنبش‌های مقاومت در منطقه به ‌عنوان بخشی از ملت‌هایی که سال‌های طولانی در تقابل نامحدود با نیروهای اشغالگر صهیونیستی و پروژه سلطه‌جویانه آمریکا بوده‌ایم، از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران به‌رهبری امام خمینی(ره) و ادامه این انقلاب به‌رهبری امام خامنه‌ای و دولت‌های متوالی در جمهوری اسلامی ایران، همواره ایران را پشتوانه‌ای قدرتمند، پایدار و همیشگی برای مقاومت و مظلومان می‌دانیم. سیدحسن نصرالله تأکید کرد: ما کنار شما هستیم و به‌خواست خداوند این راه را تا زمان رسیدن به پیروزی نهایی که محور آن ایران مقتدر، عزیز و قدرتمند است، ادامه خواهیم داد. از خداوند متعال برای شما قدرت، سلامتی و عافیت خواستارم و امیدوارم با دستان شما آنچه موجب شادی مؤمنان و مستضعفان می‌شود، محقق شود.
در همین راستا روز گذشته هم مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب ایران در نامه‌ای، به نامه محبت‌آمیز سیدحسن نصرالله پاسخ داد. مسعود پزشکیان در پیامی با تقدیر از سیدحسن نصرالله تاکید کرد: حمایت از مقاومت با قدرت تداوم خواهد داشت.
متن پیام مسعود پزشکیان به شرح زیر است:
«جناب آقای سیدحسن نصرالله، دبیرکل محترم حزب‌الله لبنان
با سلام و تشکر فراوان، پیام ارزشمند و محبت‌آمیز جنابعالی در پی انتخاب اینجانب به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را دریافت کردم. جمهوری اسلامی ایران همواره پشتیبان مقاومت مردم منطقه در مقابل رژیم نامشروع صهیونیستی بوده است. حمایت از مقاومت ریشه در سیاست‌های اصولی نظام جمهوری اسلامی ایران، آرمان‌های امام راحل(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری دام‌ظله‌العالی داشته و با قدرت تداوم خواهد داشت.
اطمینان دارم جنبش‌های مقاومت در منطقه اجازه نخواهند داد این رژیم به سیاست‌های جنگ‌افروزانه و جنایتکارانه خود علیه مردم مظلوم فلسطین و دیگر ملت‌های منطقه ادامه دهد. از دعاهای خالصانه جنابعالی برای اینجانب سپاسگزارم و از خداوند متعال برای جنابعالی مزید عزت و سرافرازی، برای مردم لبنان سعادت و پیشرفت و برای مجاهدان قهرمان مقاومت نصرت الهی مسألت می‌کنم».
رفت و برگشت نامه پزشکیان و سیدحسن نصرالله چند نکته مهم و درخور برای منطقه و ایران دارد.
1- رئیس‌جمهور منتخب به این ادراک دقیق رسیده است که مقاومت در منطقه باید همچنان با قدرت تقویت شود تا در مقابل دشمنی‌های رژیم صهیونیستی و نقشه‌های پی در پی آمریکا در غرب آسیا ایستادگی کند. حوادثی مانند جنگ داخلی سوریه و حمایت غرب از داعش و تروریست‌ها در شام و عراق نشان می‌دهد مقاومت باید کاملا مورد حمایت قرار گیرد و این ذهنیت برای دکتر پزشکیان کاملا ملموس شده است که باید رابطه ویژه‌ای با مقاومت بویژه در لبنان داشت.
2- نامه سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به عنوان فرمانده فعلی و میدانی محور مقاومت در منطقه نشان می‌دهد سیاست مقاومت در برابر ایران ارتباطی با تغییر دولت‌ها ندارد و هر دولتی در تهران بر سرکار بیاید، مقاومت لبنان خود را ملزم به همکاری و همیاری با ایران می‌داند. دبیرکل حزب‌الله لبنان از ۳ دهه قبل نشان داده یک سیاست ویژه فراجناحی دارد و با تمام دولت‌های مستقر در ایران تعامل داشته و حتی ۲ رئیس‌جمهور ایران سفری در مقاطع مختلف به لبنان داشتند و مورد استقبال گرم مقاومت و مردم لبنان قرار گرفتند.
3- دولت پزشکیان و تیم سیاست خارجی دولت کاملا باید رفتار واقع‌گرایانه مبتنی بر دوستی و تعامل با گروه‌های مقاومت بویژه در لبنان، فلسطین و عراق داشته باشد تا بتواند سیاست‌های منطقه‌ای و دیپلماسی متناسب با توازن منطقه‌ای را به پیش ببرد، بنابراین ویژه‌ترین رابطه در غرب آسیا را باید به محور مقاومت اختصاص دهد.
4- این نامه بعد از عملیات توفان الاقصی و ادامه جنگ سخت در غزه نشان می‌دهد دولت پزشکیان راه خود را انتخاب کرده است و شخص رئیس‌جمهور منتخب قصد دارد رابطه صمیمی همراه با حمایت همه‌جانبه از محور مقاومت داشته باشد.
5- رفت‌وآمد نامه سیدحسن نصرالله و مسعود پزشکیان این موضوع را کاملا برای آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها روشن می‌کند که ارتباطات و سیاست‌های منطقه‌ای ایران بویژه در حوزه محور مقاومت با تغییر دولت‌ها تغییر نخواهد کرد و همان‌طور که دولت شهید رئیسی با سکان‌داری شهید امیرعبداللهیان رابطه خوبی با حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت داشت، دولت رئیس ‌جمهور منتخب هم این رابطه را ادامه خواهد داد و حتی ممکن است در آینده نزدیک رئیس‌جمهور برگزیده با سفر به لبنان دیداری مخصوص با سیدحسن نصرالله داشته باشد. 

Page Generated in 0/0059 sec