printlogo


کد خبر: 287207تاریخ: 1403/4/20 00:00
اخبار

سالن‌های نمایشی ۶ روز اجرا ندارند
همزمان با ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع)، همه نمایش‌ها در سراسر کشور به مدت ۶ شب به صحنه نمی‌روند. مطابق اعلام شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش، همزمان با شهادت امام حسین(ع)، نمایش‌های سراسر کشور از غروب شنبه ۲۳ تیر تا پایان پنجشنبه ۲۸ تیر به صحنه نخواهند رفت. در این ایام، فقط نمایش‌های مناسبتی و مرتبط با موضوع «عاشورای حسینی» با رعایت مقررات سالن‌های اجرا، روی صحنه باقی خواهند ماند. مطابق این گزارش، از سرگیری اجرای نمایش‌ها از جمعه ۲۹ تیر بلامانع است.
***
«ویلم دفو» مدیر هنری دپارتمان تئاتر دوسالانه ونیز شد
بازیگر آمریکایی برای مدیریت هنری دپارتمان تئاتر دوسالانه ونیز در سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ انتخاب شد. ویلم دفو در ۲ سال پیشِ رو مدیر دپارتمان تئاتر بی‌ینال ونیز خواهد بود. این بخش که سال ۱۹۳۴ پس از تاسیس بخش‌های هنر، موسیقی و سینما تاسیس شد، پیش از این مدیرانی چون رناتو سیمونی، لوکا رونکونی، فرانکو کوادری، کارملو بنه و لوئیس پاسکوال را روی صندلی مدیریت خود دیده بود تا هر سال به برنامه‌ریزی بپردازند. پیترآنجلو بوتافوکو، رئیس هیات‌مدیره دوسالانه ونیز تئاتر را خانه اصلی ویلم دفو و حرفه درخشان او خواند و گفت: وی از بنیانگذاران گروه افسانه‌ای «ووستر» در سال ۱۹۷۷ است و کنترل کامل بدن او در برابر دوربین از نظم، دانش، اشتیاق و آگاهی عمیق در تئاتر می‌آید. دفو که با فیلم «انواع مهربانی» یورگوس لانتیموس در جشنواره فیلم کن امسال حضور داشت، با نمایش فیلم «بیتل‌جویس۲» به عنوان فیلم افتتاحیه در جشنواره فیلم ونیز نیز خواهد بود.
***
«جیرفت» و «پیانو» در بخش مسابقه جشنواره فرانسوی
انیمیشن‌های کوتاه «جیرفت» به کارگردانی مرجان کشانی و «پیانو» به کارگردانی مرجان کشانی و شهاب شمسی از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی به بخش مسابقه یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «هنر در راه است» در فرانسه راه یافتند. در انیمیشن «جیرفت» تماشاگر شاهد نبرد میان عقاب و مار نقاشی شده روی کوزه‌ای است که توسط ایزدبانو کشیده شده است. «پیانو» نیز درباره فردی است که می‌خواهد پیانو بخرد اما جنگ پیش می‌آید و او از ساده‌ترین امکانات زندگی خود محروم می‌شود. در جشنواره «هنر در راه است» فیلم‌هایی درباره ترویج فرهنگ و هنر، میراث فرهنگی، روابط اجتماعی و حفاظت از محیط‌زیست روی پرده می‌روند. جشنواره «هنر در راه است» ۱۳ مهرماه برگزار می‌شود.
***
انتشار فراخوان هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان
فراخوان هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برای برگزاری در مهر ۱۴۰۳ منتشر شد.
این رویداد با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در راستای ارتقای تئاتر خیابانی ایران و حمایت از تولید آثار نمایشی برای اجرا در خارج از صحنه‌های معمول تئاتر، هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان را با تمرکز بر آثار ارزشمند هنرمندان سراسر کشور برگزار می‌کند. از اهداف هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان می‌توان به تقویت امید و افزایش نشاط اجتماعی با بهره‌گیری از قابلیت‌های هنر نمایش، تقویت همدلی و مشارکت اجتماعی، ارتباط بی‌واسطه با مخاطبان و شهروندان برای انتقال مفاهیم از طریق تئاتر خیابانی و ایجاد امکانی برای تبادل تجربه‌های نو و دانش تئاتر در میان هنرمندان کشور اشاره کرد. هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به دبیری سیدفاتح بادپروا ۲۰ تا ۲۴ مهر‌ماه ۱۴۰۳ در مریوان برگزار خواهد شد.
***
معرفی اعضای کارگروه ستاد اربعین کانون پرورش فکری
فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حکمی فروهر معدنی را به عنوان رئیس ستاد محرم و اربعین و روح‌الله عباسی‌نژاد، مدیر دفتر مرکزی حراست را به عنوان دبیر اجرایی ستاد محرم و اربعین کانون پرورش فکری منصوب کرد. فرهاد فلاح همچنین محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید، امین کمالوندی معاون توسعه و مدیریت منابع، سمیه‌سادات ابراهیمی مدیرکل حوزه مدیرعامل روابط عمومی و امور بین‌الملل، سعیده عزیزیان مدیرکل آموزش و پژوهش، مجتبی حاذق مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری، لیلا شویدی مسؤول تماشاخانه‌های سیار معاونت تولید و حسنیه بیضا کارشناس نظارت بر امور فرهنگی مراکز فرهنگی و هنری کانون را به عنوان «اعضای کارگروه ستاد اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» منصوب کرد. او در این احکام به شایستگی و تجربه‌های ارزشمند این افراد اشاره کرده و نوشته است: توجه به ارزش‌ها و مفاهیم والای اربعین به عنوان یک جریان هویت‌ساز فرهنگی در کنار شناخت و ترویج سیره تربیتی امام حسین(ع) از اهداف ستاد محرم و اربعین است که یکی از دستاوردهای آن مودت و نزدیک شدن قلب نسل‌های آینده جهان اسلام می‌باشد.
***
«دوار» بهترین فیلم جشنواره آیووای آمریکا شد
فیلم سینمایی «دوار» به کارگردانی میثم حسن‌زاده و تهیه‌کنندگی علیرضا علویان، جایزه بهترین فیلم بلند سینمایی جشنواره فیلم «اینترروبنگ» آیووا را به ‌دست آورد. در مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره فیلم «Interrobang» که بخشی از جشنواره هنرهای «Des Moines» در ایالت آیووا آمریکاست، جایزه بهترین فیلم بلند سینمایی به فیلم «دوار» به ‌کارگردانی میثم حسن‌زاده و تهیه‌کنندگی علیرضا علویان رسید.  این اثر با نام بین‌المللی Orbital توسط ماداکتو پیکچرز به جشنوارهای جهانی عرضه شده و پیش از این برنده جایزه بهترین کارگردانی از هشتمین جشنواره SoundScreen ایتالیا شده بود. 

Page Generated in 0/0064 sec