printlogo


کد خبر: 287216تاریخ: 1403/4/20 00:00
محمدامین حزباوی بعد از رد پیشنهاد تابعیت قطر از باشگاه السد این کشور جدا شد
این خوزستانی وطن‌دوست

در روزهایی که خبر مهاجرت نخبگان ایرانی تبدیل به یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران بالادستی کشورمان شده است، در فوتبال شاهد یک نمونه کاملا وارونه و متفاوت هستیم. محمدامین حزباوی، مدافع جوان فولاد خوزستان از سال‌های قبل مورد توجه استعدادیاب‌های قطر قرار گرفت. از آنجا که او در تیم‌ ملی فوتبال ایران هیچ بازی رسمی‌ای انجام نداده بود، قطری‌ها سفره رنگین و بزرگی برایش پهن کردند تا او را مجاب کنند عوض تیم‌ ملی فوتبال ایران، برای قطری‌ها بازی کند. مدیران فوتبالی این کشور کوچک حوزه جنوبی خلیج‌فارس در ابتدا طی یک قرارداد گران‌قیمت بلندمدت، حزباوی را به عضویت السد که مهم‌ترین تیم باشگاهی قطر به شمار می‌رود، در آوردند. پس از این عضویت بود که رسانه‌های داخلی زنگ خطر را به صدا درآورده و از سرمربی تیم‌ ملی خواستند با دعوت و بازی دادن به این مدافع خوش‌آتیه، سنگ بزرگی برابرخواسته قطری‌ها بگذارد. سرانجام این اتفاق مهم در بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی 2026 رخ داد و حالا با بازی امین حزباوی برای تیم‌ ملی فوتبال ایران، قطری‌ها می‌خواهند مقابله به مثل کنند. آنها که از تغییر تابعیت این جوان رعنای ایرانی ناامید شدند، ناگهان اعلام کردند تیم السد دیگر نیازی به این بازیکن ندارد. 
* دامی که پهن شد و نگرفت
سال پیش امین حزباوی با قراردادی گران‌قیمت فولاد را به مقصد السد قطر ترک کرد تا یکی از مهم‌ترین انتقال‌های چند سال اخیر فوتبال ایران در حاشیه خلیج‌فارس را رقم بزند و حالا باشگاه السد در خبری رسمی، جدایی او را اعلام کرده است. حالا مشخص شده همه چیز پیرامون مساله پیشنهاد تابعیت قطری بوده که رد این درخواست از سوی مدافع جوان السد به بهای کنار گذاشتن او از بزرگ‌ترین تیم قطری تمام شده است. البته سال گذشته هم زمزمه‌های زیادی پیرامون این مساله وجود داشت اما در نهایت بعد از حضور حزباوی در تیم‌ ملی ایران، همه چیز حالت عیان به خود گرفت و حالا به جدایی این بازیکن منجر شده است. السد در بیانیه رسمی خود اعلام کرده برای فسخ توافقی قرارداد با حزباوی به نقطه مشترک رسیده و همچنین از خدمات این بازیکن در فصل گذشته تشکر می‌کند. جالب اینکه پیشنهاد تیم‌ ملی قطر عواید مالی بسیار خوبی هم برای حزباوی داشت اما او ترجیح داد در تیم‌ ملی کشورش به فوتبال ادامه دهد و احتمالا با ادامه این روند، جایگاه خود را نیز در ترکیب اصلی تیم‌ ملی به دست خواهد آورد. سال گذشته السد با قراردادی 5 ساله حزباوی را به خدمت گرفت و رقم مطلوبی را هم به او پرداخت کرد اما حالا در پایان نخستین فصل قرارداد به این نتیجه رسیده که او بازیکن مورد نظر برای پروژه تغییر تابعیت نبوده است. حزباوی در روزهای آینده تیم بعدی خود را انتخاب خواهد کرد و در این بین احتمال دارد او به یک تیم ایرانی هم منتقل شود. ستاره 21 ساله خط دفاع السد سابقه ۲ فصل عضویت در تیم بزرگسالان فولاد را دارد و پیش از آن هم در قامت بازیکنی جوان برای تیم فولاد نوین بازی کرده بود.
***
تصمیم بزرگ ستاره جوان به عشق پرچم ایران
بازیکن جوان فوتبال ایران به پیشنهاد مالی هنگفت برای تغییر تابعیت پاسخ منفی داد. امین حزباوی که در خارج از کشور توپ می‌زند، از یک سال قبل پیشنهادی مبنی بر تغییر تابعیت و پیوستن به تیم‌ ملی قطر را دریافت کرد. بعد از اینکه تلاش اولیه مسؤولان فوتبال کشور مورد بحث برای جلب رضایت بازیکن ایرانی به نتیجه نرسید، مدیران ارشد ورزش قطر در جلسه‌ای که ۴ ماه قبل با این بازیکن داشتند، رسما پیشنهاد تغییر تابعیت را به ملی‌پوش ایرانی ارائه کردند که البته زمزمه آن در فضای خبری فوتبال ایران هم منتشر شد. پذیرش این پیشنهاد ضمن اینکه سود مالی کلانی را نصیب حزباوی می‌کرد، باعث می‌شد جایگاه ویژه‌ای در تیم باشگاهی‌اش هم پیدا کند اما این بازیکن تصمیم گرفت فوتبال ملی خود را در ایران دنبال کند و برای تیم‌ ملی ایران به میدان برود. این تصمیم بزرگ، همان‌گونه که انتظار می‌رفت پیامدهایی را برای حزباوی به دنبال داشت و او به‌رغم اینکه فصل درخشانی در تیم باشگاهی‌اش سپری کرد و رابطه بسیار خوبی هم با مدیران باشگاهش السد داشت، سرانجام راهی جز جدایی و فسخ قرارداد پیش روی خود ندید. در همین باره، چند باشگاه ایرانی و خارجی درخواست رسمی برای جذب این بازیکن ارائه کردند تا او در مسیر یک تصمیم بزرگ نقل و انتقالاتی قرار بگیرد. تصمیم مهم این بازیکن اگرچه ضرر سنگین مالی را متوجه وی کرده اما تیم‌ ملی ایران را برای سال‌های آینده صاحب یک مدافع بااستعداد و خوش‌آتیه می‌کند، بازیکنی که ارزش خاصی برای پیراهن تیم‌ ملی قائل بوده و این تصمیم را با قلب و جان گرفته است.

 


Page Generated in 0/0060 sec