printlogo


کد خبر: 287221تاریخ: 1403/4/20 00:00
اخبار

فرمانده یگان امداد نیروی انتظامی نیشابور به شهادت رسید
فرماندار نیشابور گفت: در پی درگیری نیروهای انتظامی این شهرستان با تعدادی از قاچاقچیان، فرمانده یگان امداد نیروی انتظامی این شهرستان به شهادت رسید. مهدی دونده روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه «در پی این درگیری که صبح امروز (دیروز ۱۹ تیر) به وقوع پیوست متأسفانه سروان هادی میرآبادی به شهادت رسید و یک نفر دیگر زخمی شد»، افزود: متهمان این حادثه دستگیر شده‌اند و ابعاد بیشتر این درگیری در دست پیگیری است. وی در ادامه خاطرنشان کرد: شورای تأمین تشکیل شده و بزودی فرمانده انتظامی شهرستان گزارش مربوط را ارائه خواهد کرد. سروان هادی میرآبادی فرمانده یگان امداد نیروی انتظامی نیشابور، صبح دیروز در عملیات درگیری با قاچاقچیان در روستای جیلوی این شهرستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد. سرهنگ حسین احمدی، فرمانده انتظامی نیشابور نیز در این باره اظهار کرد: تیم‌های یگان امداد و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیشابور برای دستگیری متهم تحت تعقیب وارد عمل شدند. وی در ادامه افزود: رویارویی پلیس و متهم در یکی از روستاهای شهر نیشابور رخ داد که در این درگیری مسلحانه سروان هادی میرآبادی و ۲ نفر از کارکنان انتظامی مجروح و متهم نیز به همراه ۳ نفر دیگر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. فرمانده انتظامی نیشابور خاطرنشان کرد: با وجود انتقال مجروحان این درگیری مسلحانه به بیمارستان و تلاش پزشکان سروان «هادی میرآبادی» به درجه رفیع شهادت نائل شد. 
***
افزایش صدور گذرنامه به ۶۰ هزار جلد در روز
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم و تقویت توانمندی‌ها، میزان صدور گذرنامه به حدود ۶۰ هزار جلد در روز رسیده است. سردار احمدرضا رادان در حاشیه آیین افتتاح افزایش ظرفیت صدور گذرنامه در اربعین حسینی(ع) اظهار داشت: درخواست گذرنامه به عنوان یکی از چالش‌های اساسی بویژه در ایام اربعین مطرح بوده؛ لذا در ادامه تکریم زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) و کسانی که از خدمات انتظامی پلیس بهره‌مند می‌شوند، بحث صدور گذرنامه‌های زیارتی در کنار گذرنامه‌های عادی به عنوان یک راه‌حل توانست تا حد زیادی این مشکلات را برطرف کند. فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: خوشبختانه با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم و تقویت توانمندی‌ها، روزانه ۲۰ هزار جلد به ظرفیت صدور گذرنامه افزوده شده یعنی میزان صدور گذرنامه به حدود ۶۰ هزار جلد در روز رسیده است. سردار رادان در ادامه با اشاره به اینکه افرادی هستند که می‌خواهند به تازگی گذرنامه زیارتی دریافت کنند، گفت: این افراد می‌توانند از طریق سامانه‌های مجازی و برنامه کاربردی «پلیس من» بخش گذرنامه را انتخاب و بدون نیاز به مراجعه حضوری درخواست خود را ثبت کنند که در نخستین فرصت گذرنامه زیارتی با نازل‌ترین قیمت و کمترین زمان ممکن به در منزل آنها ارسال خواهد شد.
***
تأمین آب‌شیرین‌کن روستاها توسط بنیاد برکت
مدیرقرارگاه خلاقیت و نوآوری بنیاد برکت گفت: ۲ قرارداد در زمینه افزایش بهره‌وری برداشت محصولات کشاورزی و آب‌شیرین‌کن برای روستاهای جنوب کشور توسط قرارگاه خلاقیت و نوآوری این بنیاد با ۲ شرکت منعقد شده است. بهزاد عباسی افزود: در راستای افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی و حمایت از کشاورزان، قرار است تا پایان شهریور ۵ دستگاه مکانیزه برداشت سیب‌زمینی با مبلغ 3.7 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و با حمایت بنیاد برکت تولید شود تا به دست کشاورزان برسد. وی ادامه داد: این دستگاه با توجه به نیازسنجی و همکاری با سازمان‌هایی مانند کمیته امداد به کشاورزانی که نیازمند آن هستند ارائه و واگذار خواهد شد تا از این طریق میزان بهره‌وری در برداشت محصول سیب‌زمینی افزایش یابد. تاکنون یک دستگاه تولید و واگذار شده است. عباسی درباره قرارداد دیگر هم گفت: با توجه به شور بودن و مشکل آب شیرین و تنش آبی مناطق جنوبی کشور، توسط یک شرکت خصوصی و با هزینه بنیاد برکت به مبلغ 3 میلیارد تومان، 30 دستگاه آب‌شیرین‌کن - که در نوع خود، نخستین دستگاه در کشور محسوب می‌شود - تا پایان شهریورماه تولید می‌شوند و به روستاهای جنوبی کشور که مشکل تامین آب دارند ارسال خواهند شد.
***
تهران با هنرهای جدید آیینی آماده عزای سیدالشهدا(ع) شد
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: با نصب ۲۹۰ کتل عاشورایی در میادین اصلی، ۲۰۰ تیغه علامت هنری و حجله بزرگ عاشورایی و راه‌اندازی رواق‌های هنری به استقبال محرم رفتیم. مهدی مذهبی، از اقدامات گسترده این سازمان در راستای فضاسازی شهر برای ماه محرم خبر داد و افزود: با فرا رسیدن ماه محرم، سازمان زیباسازی شهر تهران با هدف ایجاد فضای معنوی و عزاداری امام حسین(ع) در سطح شهر، اقدام به اجرای برنامه‌های متنوعی کرده است. در این راستا، ۱۱۴ میدان در سطح شهر با استفاده از کتیبه‌ها، بنرها، ریسه‌های مشکی و پرچم‌ها فضاسازی شده‌اند. وی با اشاره به تزئین محورهای بی‌آرتی از جمله دماوند،آزادی، ولیعصر (عج) از راه‌آهن تا پارک وی، پیروزی، شهید آیت، خاوران، شهید سلیمانی و جناح، ادامه داد: ۳۶۰ نماپرچم در نقاط مختلف شهر نصب شده و ۲۴۰ نماپرچم دیگر نیز در حال نصب است. همچنین، ۵۵۰ هزار متر ریسه پارچه‌ای مشکی، ۱۵۰ طاق نصرت، ۱۱ هزار پرچم پایه کوتاه و ۹۶ تخته ابر پرچم اهتزازی در سطح شهر به کار رفته است. مذهبی افزود: ما ۳ هزار پرچم رفیوژ سبز، ۱۵۰ هزار متر پارچه مشکی و ۱۰۰ هزار متر کتیبه و نیز ۲۰ هزار پرچم محلی را در سطح شهر نصب کرده‌ایم. همچنین ۹۰۰ طرح محرم روی سازه‌ها و ۱۷۰ عدد روی عرشه پل‌های هوایی اکران شده‌اند. وی به نصب ۲۹۰ کتل عاشورایی در میادین اصلی، ۲۰۰ تیغه علامت هنری با موضوع عاشورا و غزه، ۱۰۰ المان سرو، ۱۰۰ المان کتل 4 وجهی و ۱۰ المان مدور با محور محرم اشاره کرد و از نصب ۶ المان حجله بزرگ عاشورایی در سطح شهر خبر داد.

Page Generated in 0/0057 sec