printlogo


کد خبر: 287231تاریخ: 1403/4/20 00:00
اخبار

رئیس قوه ‌قضائیه با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد
رئیس قوه‌ قضائیه در دیدار با رئیس‌جمهور منتخب گفت: قوه‌ قضائیه در چارچوب پیاده‌سازی اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی و در راستای همگرایی قوا جهت گسترش عدالت اجتماعی آماده همکاری با دولت منتخب است. حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای صبح دیروز سه‌شنبه با حضور در دفتر مسعود پزشکیان، ضمن تبریک مجدد انتخاب پزشکیان از سوی مردم، گفت: وظیفه همه ما کارگزاران نظام اسلامی این است که با همدلی و هم‌افزایی و استفاده از همه استعدادها و ظرفیت‌ها، در راستای حل مسائل و تحقق انتظارات بحق مردم و آرمان‌های متعالی و عدالت‌خواهانه انقلاب اسلامی تلاش کنیم. رئیس قوه ‌قضائیه اظهار داشت: قوه ‌قضائیه در چارچوب پیاده‌سازی اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی و در راستای هم‌گرایی قوا جهت گسترش عدالت اجتماعی آماده همکاری با دولت منتخب است. پزشکیان نیز در این دیدار ضمن تشکر از رئیس قوه‌ قضائیه بر عزم خود برای به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها و همکاری با سایر دست‌اندرکاران و کارگزاران نظام برای رسیدگی به مشکلات مردم و بهبود وضعیت اقتصاد کشور و نیز مبارزه جدی با فساد تاکید کرد.
***
پزشکیان در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر عراق:
اربعین جلوه‌ای از پیوندهای فرهنگی ایران و عراق است
رئیس‌جمهور منتخب در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر عراق ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه عراق در سیاست خارجی ایران، گفت: اربعین حسینی جلوه‌ای باشکوه از پیوندهای عمیق فرهنگی و دینی میان 2 ملت است. محمدشیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در تماس تلفنی با دکتر پزشکیان، ضمن تبریک موفقیت وی در کسب اعتماد ملت ایران، برگزاری موفقیت‌آمیز و بدون مشکل انتخابات ریاست‌جمهوری به فاصله کمی از فقدان رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی را ناشی از استحکام ارکان و پایه‌های نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: ما به تقویت و توسعه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی فیمابین در دوره ریاست‌جمهوری جنابعالی بسیار خوش‌بین هستیم. نخست‌وزیر عراق رویکرد اعلامی رئیس‌جمهور منتخب ایران برای توسعه روابط با همسایگان را به نفع ملت ایران و ملت‌های منطقه دانست و گفت: این همت و اهتمام برای دولت عراق بسیار بااهمیت و ارزشمند است و امیدواریم در دوره پیش ‌رو شاهد تحکیم و تعمیق هر چه بیشتر روابط میان 2 کشور و 2 ملت باشیم. پزشکیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن قدردانی از تبریکات دولت و ملت عراق با بیان اینکه 2 کشور همواره در بسیاری از زمینه‌ها یاریگر هم بوده و خواهند بود، بر اهمیت جایگاه عراق در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد. رئیس‌جمهور منتخب همچنین از مواضع هوشمندانه و عزتمندانه دولت عراق در قبال جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و همچنین کمک به درمان مجروحان فلسطینی تشکر کرد. پزشکیان در ادامه، مراسم اربعین حسینی را جلوه‌ای باشکوه از پیوندهای عمیق فرهنگی و دینی میان 2 ملت ایران و عراق توصیف کرد و با بیان اینکه ما همواره قدردان حمایت‌ها و میزبانی کریمانه دولت و ملت عراق از زائران ایرانی بوده و هستیم، تصریح کرد: امیدواریم امسال نیز با مساعدت و یاری دولت عراق، زائران کشور ما در کنار زوار دیگر کشورها بتوانند اربعین باشکوه دیگری رقم بزنند.
***
انهدام تیم تروریستی توسط رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع)
روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) از انهدام تیم تروریستی توسط رزمندگان این قرارگاه در مرزهای شمال غرب کشور خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: با رصد دقیق و اشراف اطلاعاتی رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدای نیروی زمینی سپاه بامداد سه‌شنبه یک تیم تروریستی ضد انقلاب قصد ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران از مرزهای شمال غرب کشور را داشت که در کمین نیروهای این قرارگاه گرفتار شده و متلاشی شد. این اطلاعیه اضافه کرده است: در این درگیری تعدادی از اعضای این تیم تروریستی کشته و زخمی شده و تجهیزات آنان توسط رزمندگان اسلام ضبط شد. در اطلاعیه قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام ضمن هشدار مجدد به عناصر سرسپرده استکبار جهانی اعلام شده است: با هوشیاری رزمندگان غیور این قرارگاه، کوچک‌ترین اقدام علیه امنیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران با پاسخ قاطع و محکم مواجه خواهد شد.
***
جلسه هماهنگی برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور تشکیل شد
جلسه هماهنگی کمیته‌ بین‌الملل ستاد برگزاری مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری دیروز تشکیل شد. کمیته‌ بین‌الملل ستاد برگزاری مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری به ریاست علیرضا شریفی، معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی با حضور مدیران وزارت امور خارجه و تشریفات نهاد ریاست‌جمهوری و نماینده‌ای از سوی رئیس‌جمهور منتخب تشکیل شد. در این جلسه هماهنگی‌های لازم برای دعوت میهمان‌های خارجی در سطوح عالی پارلمانی و بین‌المللی انجام شد. بنا بر گفته علیرضا سلیمی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس، مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب نیمه اول مرداد و بعد از برگزاری مراسم تنفیذ خواهد بود. طبق قانون،‌ مراسم تحلیف رئیس‌جمهور پس از مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهور از سوی مقام معظم رهبری با حضور رئیس دیوان عالی کشور، اعضای شورای نگهبان قانون اساسی، رئیس قوه‌ قضائیه  و سایر مقامات کشوری و لشکری در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و طی آن رئیس‌جمهور منتخب بر اساس اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد می‌کند که همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسؤولیت‌هایی که بر عهده گرفته است به کار گیرد و در پایان سوگندنامه را امضا می‌کند.

Page Generated in 0/0074 sec