printlogo


کد خبر: 287245تاریخ: 1403/4/21 00:00
اخبار

نقش خیمه حسین(ع)  بر دیوارنگاره میدان انقلاب 
جدیدترین دیوارنگاره میدان انقلاب اسلامی تهران، همزمان با ماه محرم و ایام عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام، با تصویری در این زمینه همراه با شعار «آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند» رونمایی شد.
در تازه‌ترین دیوارنگاره میدان انقلاب که محصول مرکز هنری - رسانه‌ای نهضت است، به این موضوع که هر کس در خیمه حسین است طرف درست تاریخ را گرفته، اشاره شده است.
 
 
***
 
نشست مطالبه اهالی تئاتر از دولت چهاردهم بزودی برگزار می‌شود
نشست تخصصی «این صحنه خانه ماست» با محوریت مطالبات جامعه تئاتر ایران از دولت آینده به همت انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران برگزار می‌شود.
در آخرین جلسه هیأت‌مدیره انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران مصوب شد با توجه به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و تشکیل دولت آینده، نشست تخصصی با حضور هنرمندان تئاتر کشور و نمایندگان صنوف مختلف تئاتر به میزبانی انجمن کارگردانان به‌زودی برگزار شود. قرار است در این نشست بزرگان تئاتر کشور درباره مطالبات و مسائل جامعه تئاتر کشور از دولت آینده به بیان مطالب خود بپردازند. بزودی زمان و مکان برگزاری این نشست اطلاع‌رسانی می‌شود.
 
 
***
بازسازی «یک مشت دلار» 
فیلم مشهور «یک مشت دلار» سرجیو لئونه با بازی کلینت ایستوود دوباره ساخته می‌شود.
این فیلم کلاسیک لئونه که سال ۱۹۶۴ بنیانگذار ژانر «وسترن اسپاگتی» شد، در واقع بازسازی فیلم «یوجیمبو» آکیرا کوروساوا در سال ۱۹۶۱ بود.
«یک مشت دلار» که به فارسی با عنوان «به خاطر یک مشت دلار» اکران شد، درباره یک تفنگچی جدا شده از گروهش در میان ۲ خانواده رقیب در شهری است که به دلیل حرص، غرور و انتقام از هم پاشیده شده است. کلینت ایستوود با بازی در نقش این شخصیت به یک ستاره بدل و موفقیت این فیلم موجب شد ۲ فیلم دیگر «برای چند دلار بیشتر» و «خوب، بد، زشت» درباره «مردی بی‌نام» که ایستوود در آن نقش‌آفرینی کرد، ساخته شود.
کمپانی ایتالیایی «یورو گنگ اینترتینمنت»، انزو سیستی سازنده ایتالیایی ده‌ها فیلم از جمله «آقای ریپلی با استعداد» آنتونی مینگلا، «بیمار انگلیسی» برنده اسکار و «دار و دسته‌های نیویورکی» اسکورسیزی، و «جولی فیلم» مستقر در رم که تهیه‌کننده فیلم اصلی بوده، سازنده این فیلم هستند. جزئیات بیشتری از این بازسازی ارائه نشده است.
 
***
اجرای نمایش «بیرق سرخ» در مرکز تئاتر کانون 
نمایش «بیرق سرخ» در روزهای ماه محرم به‌صورت نذر فرهنگی در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری و در ایام اربعین در تماشاخانه‌های سیار اجرا می‌شود.
«بیرق سرخ» به نویسندگی و کارگردانی صادق کیانی‌مقدم، روایت زندگی زن و شوهری هنرمند است که در حوزه نمایش فعالیت دارند و قرار است در روزهای محرم ۱۰ شب نمایش اجرا کنند. این گروه با در اختیار گرفتن یک علم و یک شمشیر از تکیه محل، کار خود را شروع می‌کنند.
این نمایش روایت دخیل‌هایی است که به علم بسته و آویزان شده و هرازگاهی گریزی به تعزیه شهادت حضرت علی‌اکبر(ع)، حضرت عباس(ع)، بشیر و ام‌البنین(س) می‌زند. نمایش «بیرق سرخ » از شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ به مدت ۷ شب ساعت ۱۹ در محوطه باز مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری واقع در پارک لاله تهران اجرا می‌شود.
 
***
«فرانک، معمار جوان»  به بازار نشر آمد
کتاب «فرانک، معمار جوان» نوشته فرانک ویوا به تازگی با ترجمه فرزاد فرشاد توسط انتشارات علمی و فرهنگی منتشر و روانه بازار نشر شده است.
«جوانی یک کیفیت است نه یک اتفاق»؛ این جمله از «فرانک لوید رایت» مشهورترین معمار جهان است که کتاب «فرانک معمار جوان» با آن آغاز می‌شود و همین آغاز گویای این است که با کتابی روبه‌رو هستیم که پند و اندرزی در بر ندارد، بلکه زمینه‌ساز یک کیفیت و راه در ذهن و زندگی کودک است و او را ترغیب به ادامه مسیر می‌سازد.
2 شخصیت اصلی داستان پدر و پدربزرگی به نام فرانک جوان و فرانک پیر هستند که نام آنها از معمار پرآوازه فرانک لویدرایت وام گرفته شده است. فرانک پیر و فرانک جوان در این سفر اکتشافی با یکدیگر در دنیای هنر معماری تعمق می‌کنند. نمایش ساختمان‌ها و موزه معماری با تصویر‌سازی مناسب و جذاب بر همراهی کودک با این کتاب می‌افزاید. فرانک پیر و فرانک جوان پس از بازدید از موزه شب‌هنگام قبل از خواب به این می‌اندیشند که هر 2 داناتر و سر زنده‌تر شدند.
کتاب کودک فرانک معمار جوان که متعلق به رده سنی ۳ تا ۸ سال است به لزوم نگریستن به هنر و دنیا از نگاه کودکان می‌پردازد و همراهی کودکان و پیران را در کنار هم برای خلق معنای باکیفیت‌تر برای زندگی نشان می‌دهد.
 

Page Generated in 0/0054 sec