printlogo


کد خبر: 287257تاریخ: 1403/4/21 00:00
اخبار

آغاز مرحله دوم مبارزه با فساد با مفتوح شدن پرونده هیأت فوتبال خوزستان
پرونده فساد در فوتبال که با موضوع مس رفسنجان مشهور شد، وارد گام دوم عملیاتی خود شد. به گزارش فارس، این پرونده که در مرحله اول با جلب برخی مسؤولان تیم، چند مقام فدراسیون فوتبال و چند فعال رسانه‌ای همراه بود، حالا وارد فاز دوم عملیاتی خود شده است. بر اساس اخبار دریافتی، این روند مبارزه با فساد وارد خوزستان و هیات فوتبال آن استان شده است.
هم اکنون برخی تحقیقات توسط نهادهای نظارتی با دستور قضایی در حال انجام است و باید منتظر اخبار و اقدامات تکمیلی در این باره بود.
***
جزئیات جدید از قرارداد اسکوچیچ و تراکتور
مدت قرارداد و زمان حضور سرمربی جدید تراکتور در تبریز مشخص شد. باشگاه تراکتور از عقد قرارداد با دراگان اسکوچیچ، سرمربی پیشین تیم‌ ملی فوتبال کشورمان که 10 روز قبل همکاری‌اش با فدراسیون فوتبال کرواسی به عنوان سرمربی زیر 21 سال این کشور به پایان رسید، خبر داد. قرارداد سرمربی جدید تراکتوری‌ها 2 ساله است و او که پیش از این اتفاق، پیشنهاد فدراسیون فوتبال کویت و 2 باشگاه ایرانی را رد کرده بود، شنبه وارد تبریز می‌شود. قرار است نفرات ایرانی و خارجی در کادرفنی تراکتور حضور داشته باشند اما تصمیم‌گیری برای ادامه همکاری با حمید مطهری که درخواست جدایی از این تیم را مطرح کرده، با سرمربی کروات است.
***
کیش و مات فرانسه توسط لامینه یامال
ستاره 16 ساله بارسلونا یک تنه دومین تیم گران‌قیمت یورو 2024 را ناکام گذاشت. اسپانیا با 6 پیروزی در 6 بازی بهترین تیم یورو 2024 لقب گرفت و در مسیر رسیدن به فینال 4 غول اروپا یعنی کرواسی، ایتالیا، آلمان و فرانسه را شکار کرد. اسپانیا با 100 درصد پیروزی در یورو و دریافت تنها 3 گل، بهترین خط حمله و دفاع را دارد. تیم ملی اسپانیا در نیمه‌نهایی جام ملت‌های اروپا به مصاف فرانسه پرستاره رفت و با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید تا فینالیست رقابت‌ها شود. یامال در این بازی گل اول اسپانیا را به زیباترین شکل ممکن به ثمر رساند و به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. در این ارتباط نشریه موندو دپورتیوو نوشت لامینه یامال، جواهر مدرسه لاماسیا یک تنه تیم‌ ملی پرستاره فرانسه را کیش و مات کرد. بر اساس گزارش رسانه اسپانیایی، یامال به نقش اول سریال جذاب لاروخا در یورو 2024 تبدیل شده و می‌خواهد با قهرمانی در جام ملت‌های اروپا برای کسب توپ طلای بهترین بازیکن دنیا گام بلندی بردارد.
***
آرژانتین با رکوردشکنی مسی فینالیست شد
در مرحله نیمه‌نهایی کوپا آمریکا، آرژانتین با غلبه بر کانادا فینالیست شد. در نخستین دیدار مرحله نیمه‌نهایی کوپا آمریکا، آرژانتین به مصاف کانادا رفت و با ۲ گل پیروز شد. در این بازی آلوارز در دقیقه ۲۳ و مسی ۵۱ موفق به گلزنی شدند. آلبی سلسته با این برد فینالیست شد. مسی با گلزنی در این بازی با ۱۰۹ گل‌ زده به رکورد علی دایی رسید و دومین گلزن برتر جهان بعد از رونالدو شد. این ششمین کوپا آمریکای لیونل مسی بود و موفق به گلزنی شد تا رکوردی تاریخی را به نام خود ثبت کند.
***
مدافع عراقی پیشنهاد پرسپولیس را تأیید کرد
مدافع تیم‌ ملی فوتبال عراق تایید کرد از پرسپولیس پیشنهاد دارد و بزودی در این باره تصمیم می‌گیرد. به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد جدایی عبدالکریم حسن از پرسپولیس تا حدود زیادی قطعی شده است. این بازیکن قطری با آنکه یک فصل دیگر قرارداد دارد اما علاقه او به بازگشت به لیگ ستارگان قطر باعث شده تا به جدایی بسیار نزدیک باشد. پرسپولیس برای جایگزینی عبدالکریم حسن به دنبال گزینه خارجی است. آکام هاشم، بازیکن کرد عراقی گزینه‌ای است که سرخپوشان برای جایگزینی عبدالکریم حسن در نظر دارند. این بازیکن عراقی در گفت‌وگویی که با اسپورت ۲۴ کردستان داشت، گفت: مدیر برنامه‌هایم به من گفت پرسپولیس آماده جذبم است. در ۴۸ ساعت پیش رو تصمیم نهایی‌ام را می‌گیرم.
***
حذف مرد شماره یک تنیس جهان از ویمبلدون
یانیک سینر با قبول شکست برابر دنیل مدودف از رقابت‌های تنیس ویمبلدون حذف شد.
یانیک سینر، مرد شماره یک تنیس جهان در دور یک‌چهارم نهایی مسابقات گرنداسلم ویمبلدون به مصاف دنیل مدودف، مرد شماره 5 تنیس دنیا رفت و در رقابتی که 4 ساعت به طول انجامید، با قبول شکست ۳ بر ۲ برابر حریف روسش از دور این رقابت‌ها کنار رفت.
سینر ایتالیایی موفق شد ست‌های اول و چهارم را با نتایج ۷ بر ۶ و ۶ بر ۲ پیروز شود اما در ست‌های دوم، سوم و پنجم با نتایج 6 بر 4، ۷ بر 6 و ۶ بر ۳ شکست خورد و از گردونه سومین رقابت گرنداسلم کنار رفت.
البته سینر در میانه ست سوم به دلیل مساعد نبودن حالش مجبور شد از وقت استراحت پزشکی استفاده کند و بازی بیشتر از ۱۰ دقیقه متوقف شد.
دنیل مدودف در دور نیمه‌نهایی این رقابت‌ها باید به مصاف برنده مصاف کارلوس آلکاراس و تامی پال برود.

Page Generated in 0/0058 sec