printlogo


کد خبر: 287258تاریخ: 1403/4/21 00:00
سید حسن نصرالله:
هر کسی رئیس‌جمهور ایران باشد از مقاومت حمایت می‌کند

گروه بین‌الملل: دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشت فرمانده شهید محمد نعمه ناصر در مجتمع امام مجتبی(ع) در جنوب بیروت گفت: شهدای «توفان الاقصی» از روشن‌ترین مصادیق کشته شدن در راه خدا و کسانی هستند که در راه خدا به شهادت می‌رسند، زیرا آنها در نبرد روشن و صریح حق می‌جنگند که هیچ شبهه و غباری بر آن وجود ندارد.
سیدحسن نصرالله گفت: شهید حاج ابونعمه در جنگ جولای 2006 به مدت 33 روز در جبهه نبرد حضور داشت و در ادامه برای مقابله با داعش به سوریه رفت و در رویارویی‌ها در برخی مناطق شرقی (با تروریست‌ها) شرکت کرد. وی تصریح کرد: ما در دهمین ماه جنگ با دشمن قرار داریم و همچنان مبارزه می‌کنیم، از زمان ورود ما به این نبرد، اهدافی برای آن مشخص کردیم، دشمن به دستاوردهای ما اعتراف دارد و آن را راهبردی قلمداد می‌کند. دبیرکل حزب‌الله خاطرنشان کرد: ما با نبرد خود می‌توانیم دشمن را به خود مشغول کنیم و از تجاوز به غزه بازداریم. وی افزود: برخی طرف‌ها در خارج این نکته را درک می‌کنند که توقف جبهه شمال، با توقف تجاوز به غزه مرتبط است. نصرالله گفت: ارتش رژیم اشغالگر از کمبود در بسیاری از زمینه‌ها رنج می‌برد، آنها مجبور هستند حریدی‌ها را وادار به سربازی کنند. وی تاکید کرد: اهدافی همچون فرسایش و تضعیف دشمن در زمینه اقتصادی و اجتماعی و زمینه‌های دیگر محقق شده و این امر، دشمن را وادار به توقف جنگ خواهد کرد. نصرالله اظهار داشت: دشمن این روزها در بدترین ایام تاریخ خود به سر می‌برد، برخی تحقیقات درباره 7 اکتبر، نقاط ضعف دشمن را فاش کرده است. دبیرکل حزب‌الله گفت: تمام آنچه در غزه جریان دارد، دلیلی بر شکست رژیم اسرائیل است و این شکست، جنگ و تجاوز آن را تاکنون به شکست کشانده است. وی خاطرنشان کرد: جنبش حماس از طرف خود و تمام محور مقاومت مذاکره می‌کند، آنچه حماس بپذیرد، همه ما می‌پذیریم، این نبرد، نبرد آنهاست.
نصرالله اظهار داشت: خواستار هماهنگی جنبش حماس با ما درباره مذاکرات نشده‌ایم، ما تمام تصمیمات حماس را تایید کرده و تا آخر با آن همراه هستیم. وی با بیان اینکه توقف جنگ در غزه تنها راه توقف جنگ در جبهه شمال است، خاطرنشان کرد: فشار مستمر از محور لبنان به این دلیل است که دشمن بفهمد آتش‌بس در غزه مرتبط با توقف نبرد در شمال فلسطین است و هدف ما خسته کردن دشمن و سلب فرصت حل و فصل نبرد در غزه از اوست. 
سیدحسن نصرالله با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی تلفات خود را در محور شمال مخفی می‌کند، افزود: با ورود به نبرد توفان الاقصی، اهداف‌مان را محقق کردیم و دشمن به تحقق این اهداف اذعان کرد. ما توانستیم بخش بزرگی از توانایی‌ها و نیروهای دشمن را به خود مشغول کنیم و آنها را از پیروزی در جنگ غزه بازداریم.
دبیرکل حزب‌الله خطاب به کشورهای غرب گفت: کسانی که از بیرون و داخل تحولات فلسطین اشغالی را دنبال می‌کنند، بخوبی می‌دانند که توقف جنگ در غزه تنها راه توقف جنگ در شمال است. 
وی گفت: دشمن حتی از فکر ورود حزب‌الله به الجلیل به وحشت افتاده و همین مساله باعث شد ارتش رژیم صهیونیستی نیروهای خود را افزایش دهد که البته این مساله باعث فرسودگی توان آنها شده است.
نصرالله با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی درباره جنگ علیه لبنان گفت: اگر این رژیم بخواهد به لبنان حمله کند، ما تحمل نخواهیم کرد و از مردم، حیثیت و سرزمین خود دفاع خواهیم کرد. این نبرد راه پیروزی است.
دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: تمام آنچه در غزه جریان دارد، دلیلی بر شکست رژیم اسرائیل است و این شکست، جنگ و تجاوز آن را تاکنون به شکست کشانده است.
نصرالله اضافه کرد: ما در برابر نسل جدیدی از سران جنایتکار اسرائیلی قرار داریم که آماده هستند در راه ماندن خود در قدرت همه چیز را فدا کنند. 
وی تصریح کرد: عملیات‌های ما دشمن را در جبهه شمال مشغول کرده و عملا هزار نظامی اسرائیلی مجبور به ماندن در آنجا شده‌اند. دشمن اسرائیلی پس از ۱۰ ماه جنگ جز شکست دستاوردی نداشته است.
نصرالله گفت: نتانیاهو نمی‌داند چه می‌گوید و اصرار او بر حمله زمینی به رفح اقرار به شکست و عدم تحقق پیروزی در این جنگ است.
وی در ادامه بار دیگر برگزاری انتخابات موفق ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفت و افزود: بار دیگر از «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب ایران به خاطر پیام و مواضع سیاسی‌ او که بر استحکام پایه‌های ایران در حمایت از مقاومت صحه گذاشت، تقدیر و تشکر می‌کنم. دولت‌های پیاپی در ایران حمایت خود از جنبش‌های مقاومت را افزایش داده‌اند. پاسخ رئیس‌جمهور برگزیده ایران به پیام من و تماس‌های روز گذشته وی، این حقیقت را مورد تاکید قرار داد. برای همه کسانی که در منطقه دل‌خوش کرده بودند و در انتظار بودند، پیام رئیس‌جمهور منتخب ایران واضح و قطعی بود و اینکه جمهوری اسلامی ایران بر اساس فکر و عقیده و دین و اصول خود، یاری ملت‌های مظلوم و ستمدیده و جبهه مقاومت را در دستور کار دارد. پیام رئیس‌جمهور منتخب ایران و تماس‌هایی که داشتند تاکید داشت ایران پشتوانه جبهه مقاومت است و این مسیر تا پیروزی ادامه خواهد یافت. هر کسی که رئیس‌جمهور ایران باشد با هر جریان فکری، حمایت از جبهه مقاومت دنبال و در هر دوره این حمایت بیشتر می‌شود.

Page Generated in 0/0090 sec