printlogo


کد خبر: 287262تاریخ: 1403/4/21 00:00
حماس خواستار برگزاری راهپیمایی خشم در سراسر دنیا شد
فراخوان خشم
رژیم صهیونیستی در دور جدید نسل‌کشی جنون‌آمیز خود طی 4 روز متوالی 4 مدرسه را در نوار غزه بمباران کرد و بیش از 50 فلسطینی را به شهادت رساند

گروه بین‌الملل: رژیم صهیونیستی با حمله به یک مدرسه در جنوب نوار غزه جنایتی دیگر را رقم زد و طبق اعلام وزارت بهداشت غزه در این حمله حداقل ۲۹ زن و کودک به شهادت رسیدند که نشان‌دهنده یک جنایت بزرگ توسط ارتش اسرائیل است. منابع محلی و پزشکی سه‌شنبه شب گزارش کردند ارتش رژیم صهیونیستی مدرسه «العوده» را در شرق شهر خان‌یونس در جنوب غزه که در آن آوارگان پناه گرفته بودند، بمباران کرد که بر اثر آن دست‌کم 60 فلسطینی شهید و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند. ارتش رژیم صهیونیستی برای دومین بار منطقه «دوار ابوحمید» را در خان‌یونس هدف قرار داد که بر اثر آن ده‌ها نفر شهید و زخمی شدند. دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه اعلام کرد رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب ۶ قتل‌عام در اردوگاه‌های مرکزی غزه، قتل‌عام در خان‌یونس را مرتکب شد و تعداد شهدا طی ساعات گذشته به ۶۰ نفر رسید که 29 تن از آنها زن و کودک هستند. این نهاد اعلام کرد رژیم صهیونیستی در حالی این جنایت را مرتکب شد که سیستم بهداشتی را منهدم و بیمارستان‌ها را تخریب کرده است و کادر پزشکی و اتاق‌های عمل جراحی به دلیل کمبود لوازم پزشکی و بهداشتی، بسته بودن گذرگاه‌ها به روی بیماران و زخمی‌ها و عدم واردات سوخت و نیز در سایه فاجعه انسانی و بهداشتی تحت فشار هستند. دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه ضمن محکومیت این قتل‌عام وحشتناک، رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا را مسؤول کامل تداوم  قتل‌عام‌های وحشیانه علیه مردم غزه دانست. این نهاد از جامعه جهانی، سازمان ملل، سازمان‌های مختلف بین‌المللی و همه کشورهای آزاده خواست رژیم اشغالگر و دولت آمریکا را برای توقف جنگ غزه تحت فشار قرار دهند. جنبش حماس نیز این قتل‌عام را در ادامه نسل‌کشی رژیم تروریست صهیونیستی علیه مردم غزه دانست و از همه شهرهای جهان خواست برای محکومیت این نسل‌کشی راهپیمایی خشم برگزار کنند.
این جنبش از مردم کرانه باختری نیز خواست به انواع و اشکال مختلف با دشمن جنایتکار درگیر شوند و شرکت در نبرد توفان الاقصی را تا زمان بیرون راندن رژیم صهیونیستی از سرزمین فلسطین به حد اعلی برسانند. ارتش اسرائیل در 4 روز گذشته به 4 مدرسه در نوار غزه حمله کرد که طی آن ده‌ها فلسطینی از جمله زنان و کودکان کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی بامداد چهارشنبه قتل عام غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیستی در خان‌یونس را محکوم کرد و گفت: تا چه زمانی قرار است غیرنظامیان بی‌گناه داغ این مناقشه را تحمل کنند؟ بورل در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ارتش اسرائیل به خانواده‌هایی که در یک مدرسه در خان‌یونس پناه گرفته بودند، حمله کرد و طبق گزارش‌ها، 60 نفر کشته شده‌اند. تا چه زمانی قرار است غیرنظامیان بی‌گناه داغ این مناقشه را تحمل کنند؟ ما هر گونه نقض قوانین بین‌المللی را محکوم می‌کنیم و افراد مسؤول، باید پاسخگو شوند. وی افزود: لازم است فورا یک آتش‌بس حاصل شود تا غیرنظامیان گرفتار فرصت تنفس داشته باشند، همه اسیران آزاد شوند و کمک‌های ضروری بشردوستانه تحویل شود. رژیم صهیونیستی سه‌شنبه با حمله به مدرسه العوده در شهرک عبسان در شرق خان‌یونس در جنوب نوار غزه جنایتی دیگر را رقم زد. خبرها حاکی است که در جریان این حمله تاکنون 60 نفر به شهادت رسیده‌اند. در این مدرسه آوارگان فلسطینی اسکان داده شده بودند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه سه‌شنبه اعلام کرد شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به ۳۸ هزار و ۲۴۳ نفر و شمار مجروحان این حملات وحشیانه نیز به ۸۸ هزار و۳۳ نفر رسیده است. همچنین آژانس امداد و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد بیش از ۶۶ درصد مدارس متعلق به این نهاد سازمان ملل از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در هفتم اکتبر هدف بمباران قرار گرفته یا متحمل آسیب‌های زیادی شده‌اند. بر اساس گزارش شبکه خبری الجزیره، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس آنروا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ۴ مدرسه وابسته به آنروا تنها طی ۴ روز اخیر در غزه هدف گرفته شدند. لازارینی در ادامه افزود: برخی از این مدارس در غزه مورد حمله قرار گرفته و برخی بمباران شدند و شماری از آنها بسیار آسیب دیده‌اند. وی ادامه داد: این مدارس از مکان‌های امن برای آموزش و امید کودکان به سرپناه‌های مملو از جمعیت تبدیل شده و اغلب به محل مرگ و بدبختی ختم می‌شود. لازارینی همچنین اظهار کرد: پس از گذشت ۹ ماه کشتار بی‌هدف، ویرانی و ناامیدی، غزه به مکانی ناامن برای کودکان تبدیل شده است. وی تاکید کرد: بی‌توجهی آشکار به قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه نمی‌تواند به یک وضعیت عادی جدید تبدیل شود. لازارینی همچنین تصریح کرد: غزه مکان امنی برای کودکان نیست و قبل از اینکه باقیمانده انسانیت‌مان را از دست بدهیم باید آتش‌بس برقرار شود. پیش‌تر کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی گفته بود: ۵۰ درصد موسسات ما در غزه ویران شده و بیش از ۵۰۰ نفر در مقر ما کشته شده‌اند، همچنین حدود ۲۵۰ هزار نفر برای هفتمین بار از خان‌یونس آواره شدند و هیچ جای امنی در غزه وجود ندارد.

Page Generated in 0/0071 sec