printlogo


کد خبر: 287269تاریخ: 1403/4/21 00:00
اخبار

پیامک ریجستری گوشی تلفن همراه ترفند مجرمان سایبری
بر اساس رصدهای صورت گرفته، گزارشات مردمی و شکوائیه‌های قضایی واصله به پلیس فتا، کلاهبرداری با عنوان ارسال پیامک ریجستری گوشی تلفن همراه مشترکان در چند روز گذشته افزایش قابل توجهی یافته است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ رامین پاشایی رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا گفت: ارسال پیامک حاوی پیوند‌های آلوده با استفاده از سرشماره‌ تلفن‌های شخصی با عنوان غیر‌فعال شدن گوشی تلفن همراه، به دلیل فعال نبودن ریجستری در چند روز گذشته افزایش قابل توجهی یافته و متاسفانه با توجه به ارائه خدمات آموزشی و هشدارهای لازم به هموطنان گرامی از سوی این پلیس، شاهد کلاهبرداری‌های مالی با این ترفند و تشکیل پرونده‌های قضایی هستیم. این مقام انتظامی افزود: هموطنان گرامی همواره می‌بایست آگاهی لازم را نسبت به عدم واکنش به دریافت پیامک حاوی لینک‌های آلوده از سوی مجرمان سایبری که مشخصه تمام آنها ارسال با استفاده از سرشماره تلفن‌های شخصی و حاوی پیوندهای نامعتبر است مد نظر قرار داده و در صورت نیاز به دریافت مشاوره و راهنمایی و گزارش مدارک مجرمانه، مراتب را از طریق سرشماره 096380 با همکاران بنده در مرکز امداد و فوریت سایبری سراسر کشور مد نظر قرار دهند.
***
جزای نقدی جرائم و تخلفات تعدیل شد
وزیر دادگستری گفت: جزای نقدی همه جرائم و تخلفات در اجرای ماده ۲۸ قانون مجازات اسلامی به پیشنهاد وزارت دادگستری و تصویب هیات وزیران در تاریخ چهارم تیر امسال تعدیل شد. امین‌حسین رحیمی اظهار داشت: بر مبنای این مصوبه و به استناد ماده ۳۰ آیین‌نامه داخلی هیات دولت، جزای نقدی تعدیل شده پس از انتشار در روزنامه رسمی و انقضای مهلت ۱۵ روزه برای همه محاکم و مراجع رسیدگی قابلیت اجرا دارد و جرائم ارتکابی اشخاص بر مبنای این مصوبه مورد رسیدگی و صدور حکم قرار می‌گیرد. وی افزود: بنابراین با توجه به اینکه این مصوبه هنوز در روزنامه رسمی منتشر نشده است، در حال حاضر قابل اجرا نیست. مطابق ماده ۲۸ قانون مجازات اسلامی: «کلیه مبالغ مذکور در این قانون و سایر قوانین از تاریخ تصویب آنها درباره تمام جرائم و تخلفات از جمله مجازات نقدی، به ‌تناسب نرخ تورم اعلام ‌شده از سوی بانک مرکزی، هر 3 سال یک‌ بار به‌ پیشنهاد وزیر دادگستری و تصویب هیأت ‌وزیران تعدیل و درباره احکامی که بعد از آن صادر می‌‌شود، لازم‌ الاجرا می‌شود».
***
جذب یک میلیون بیمه‌شده جدید در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایرگفت: بیمه‌شده فعال در این صندوق قبل از دولت رئیسی یک میلیون و ۳۰۰ هزار مورد بود و ما توانستیم یک میلیون و ۴۵ هزار بیمه شده جدید جذب کنیم. بیت‌الله برقراری، درباره عملکرد 3 ساله این صندوق اظهار داشت: بیش از ۴۵ اقدام کم‌نظیر و بی‌نظیر با نگاه انقلابی و جهادی مبتنی بر برنامه‌ریزی از ابتدای دولت شهید جمهور در این صندوق انجام شده است. وی با بیان اینکه در این صندوق برنامه‌محوری پیش رفتیم، اظهار داشت: بیمه‌شده فعال قبل دولت رئیسی یک میلیون و ۳۰۰ هزار مورد بود و ما توانستیم یک میلیون و ۴۵ هزار بیمه‌شده جدید جذب کنیم. امسال هم برنامه داریم ۴۱۰ هزار بیمه‌‌شده جدید جذب کنیم. وی با بیان اینکه مستمری حداقل‌بگیران ۲۱۰ درصد افزایش یافت، گفت: مطالبات صندوق را تلاش کردیم پرداخت کنیم و حدود یک همت وصول شد. برقراری اعلام کرد: قبلا دارایی صندوق حدود ۹۰ همت بود و الان به ۱۸۰ همت رسیده و رشد ۱۰۰ درصدی داشته است و این پایداری صندوق را به همراه دارد. همچنین ما به بنگاهداری ورود نکردیم و بیشتر سهام‌داری کردیم. وی اعلام کرد: زنان غیرشاغل دارای ۳ فرزند به بالا در مناطق روستایی و عشایری تحت پوشش قرار گرفتند و حق بیمه آنها را دولت رایگان پرداخت می‌کند، همچنین به ازای هر فرزند 2 سال به سابقه بیمه‌ای آنها اضافه می‌شود. 
***
تأکید بر افزایش ایمنی خودرو‌ها و کاهش نقاط حادثه‌خیز
رئیس پلیس راهور فراجا ارتقای تجهیزات مراکز بیمارستانی و اورژانس، رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای و افزایش کیفیت خودرو‌ها را جزو عوامل موثر در کاهش تصادفات و خساراتی جانی ناشی از آن برشمرد. سردار سیدتیمور حسینی گفت: معتقدیم پلیس باید نظارت خود را در این حوزه افزایش دهد. در همین راستا نیز در حال برنامه‌ریزی و اخذ مجوز‌های لازم هستیم تا از توان بخش خصوصی نیز بتوانیم در افزایش دوربین‌های ثبت تخلفات جاده‌ای و... استفاده کنیم. افزایش ساختمان‌های پلیس راهور و استفاده از تجهیزات روز در پلیس راهور نیز در همین راستا انجام شده است. رئیس پلیس راهور ادامه داد: در کنار افرایش نظارت پلیس و استفاده از سامانه‌های به‌روز و هوشمند که در دستور کار ما قرار دارد، لازم است تجهیزات و امکانات مراکز اورژانس و بیمارستان نیز ارتقا پیدا کند. همانطور که در آمار‌ها وجود دارد، حدود نیمی از جان‌باختگان تصادفات رانندگی در حین یا پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند که باید این آمار را کاهش دهیم. حسینی افزود: همچنین رفع نقاط حادثه‌خیز شهری و جاده‌ای اولویت مهمی است که باید در دستور کار قرار بگیرد و علاوه بر آن باید بر موضوع افزایش ایمنی و کیفیت خودرو‌ها نیز توجه ویژه‌ای شود. 

Page Generated in 0/0057 sec