printlogo


کد خبر: 287273تاریخ: 1403/4/21 00:00
اخبار

مصرف برق به مرز هشدار رسید
 شرکت توزیع برق تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع مشترکان می‌رساند به دنبال افزایش کم‌سابقه دمای هوا، میزان مصرف برق در کشور افزایش بسیار زیادی داشته و به مرز هشدار نزدیک شده است.
 در اطلاعیه شرکت توزیع برق تهران بزرگ آمده است: کارکنان خدوم شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ شبانه‌روز در تلاشند تا کوچک‌ترین اختلالی در تأمین برق مورد نیاز مشترکان برق پایتخت ایجاد نشود اما حفظ پایداری شبکه بدون همراهی هموطنان امکان‌پذیر نخواهد بود.
 این سازمان درخواست کرد به منظور همراهی در توزیع عادلانه انرژی اکیداً از استفاده از وسایل برقی پرمصرف همچون ماشین لباسشویی، اتو و جارو برقی و استفاده از دور تند کولرهای آبی در ساعات اوج مصرف بویژه در ساعات ۱۱ تا ۱۷ خودداری و در صورت استفاده از کولرهای گازی و سامانه‌های سرمایشی پرمصرف، دمای سامانه‌های سرماساز روی عدد ۲۵ یا ۲۴ درجه سانتیگراد تنظیم شود.
***
تمایل جدی دولت به واگذاری مدیریت خودروسازان
 وزیر صنعت، معدن و تجارت در دویست‌و‌شصت‌و‌چهارمین جلسه شورایعالی بورس از تمایل جدی دولت به واگذاری مدیریت در خودروسازها خبر داد.
عباس علی‌آبادی درباره ظرفیت تولید خودرو در کشور تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های ارزی موجود در بخش خودرو، ضمن تلاش برای تشدید کنترل‌ها در این بخش، سیستم نظارتی پیش‌اظهاری نیز مستقر شده که بر این اساس، شرکت‌های خودروساز برای دریافت ارز مورد نیاز باید برنامه‌های خود را به‌طور مشخص به وزارت صمت ارسال کنند.
 علی‌آبادی با تأکید بر اینکه این اقدام باعث کاهش تولید در دوره‌ای نسبت به دوره مشابه سال گذشته شد تا شرکت‌ها بتوانند خودشان را با این موضوع تطبیق دهند، ابراز امیدواری کرد در ماه‌های تیر و مرداد توان تولید افزایش یابد و تا پایان سال با رشد تولید، از یک میلیون و ۳۳۵ هزار خودرو به یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو دست یابیم.
 وی گفت: وزارت صمت همچنین تمایل دارد صندلی‌های مدیریت دولت در خودروسازی‌ها را با رعایت صرفه و صلاح دولت و شرکت‌ها واگذار کند.
 وزیر صنعت در ادامه با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای افزایش تولید میزان برق گفت: ظرفیت جدید برق کشور به ۲ هزار و ۱۴۴ مگاوات افزایش یافته که از این میزان یک هزار و ۱۴۴ مگاوات آن را بخش صنعت تأمین کرده 
است.
 وی با اشاره به پیشنهادهای مطرح‌شده درباره اقدامات بخش صنعت برای صرفه‌جویی در مصرف برق بیان کرد: بخش صنعت می‌تواند برق حاصل از صرفه‌جویی بخش خانگی را از مردم به قیمت برق صنعتی خریداری کند تا به عنوان یکی از مشوق‌های صرفه‌جویی در مصرف برق مورد نظر قرار بگیرد.
 وزیر صمت افزود: از سوی دیگر تلاش شده تعداد زیادی از موتورهای کولرهای خانگی جایگزین موتورهای جدید شود که در صورت تحقق آن می‌توان شاهد صرفه‌جویی حدود ۳۰ درصدی برق در بخش خانگی بود.
***
 نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام در تاسوعا و عاشورا
 نظارت فراگیر بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در روزهای تاسوعا و عاشورا در سراسر کشور از سوی سازمان دامپزشکی کشور انجام می‌شود.
 سازمان دامپزشکی اعلام کرد: برنامه عملیاتی بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در قالب پرسنل فنی دامپزشکی به همراه مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه و ناظران شرعی در روزهای تاسوعا و عاشورا در تاریخ ۲۵ و ۲۶ تیرماه از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ ظهر اجرا خواهد شد.
 این سازمان از مردم درخواست کرد به منظور حفظ سلامت خود و سایر شهروندان توصیه‌های بهداشتی ذیل را جدی بگیرند: 
1- از ذبح دام خارج از چرخه نظارت بهداشتی دامپزشکی مثل ذبح در معابر عمومی، خیابان و منازل اکیداً خودداری کنند.
۲- گوشت و آلایش خوراکی دام ذبح‌شده را قبل از مصرف حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه سانتیگراد (یخچال) نگهداری کنند.
۳- برای قطعه‌قطعه کردن گوشت و شست‌وشوی آن حتماً از دستکش استفاده کنند.
۴- از برش‌دادن کیست‌ها و آبسه‌های موجود روی لاشه و دل و جگر جداً خودداری کنند.
۵- اندام‌ها و ضایعات غیرقابل ‌مصرف را به‌هیچ‌وجه در اختیار حیوانات قرار ندهند.
6- گوشت و آلایش خوراکی را حتی‌الامکان کاملاً بپزند و سپس مصرف کنند.
7- وسایل و سایر تجهیزات در تماس با گوشت و آلایش را به‌خوبی شسته و ضدعفونی کنند.
***
افزایش درآمد مالیاتی در 2 سال پیاپی
 وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: افزایش درآمد مالیاتی در 2 سال پیاپی به خاطر شناسایی موارد فرار مالیاتی و برقراری عدالت و شفافیت بود.
سیداحسان خاندوزی گفت: بر اساس قانون، پایه‌های جدید مالیاتی نیازمند تصویب نمایندگان در مجلس شورای اسلامی است، در ۲ سال اخیر هم پایه جدید مالیاتی تعریف نشده است، اما دامنه و شمول مالیاتی نسبت به قبل 2 برابر شد. وی ادامه داد: شناسایی فرارهای مالیاتی به طور گسترده انجام شد و شناسایی موارد فرار مالیاتی و مودی جدید قبلاً به این میزان سابقه نداشته است.
 به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، با شناسایی مودیان جدید مالیاتی، هم عدالت مالیاتی بیشتر شد، هم کارایی بیشتر و شفافیت ایجاد شد و بار مالیاتی بر گرده افراد گسترده‌تری قرار گرفت.
 وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تلاش دولت این است که هم شرکت‌های بزرگ و هم افراد کارمند، کسبه، صاحبان مشاغل و افراد دارای پرونده مالیاتی به صورت شفاف در پذیرش بار مالیاتی شریک شوند.
 

Page Generated in 0/0056 sec