printlogo


کد خبر: 287276تاریخ: 1403/4/21 00:00
اخبار

با حکم رهبر انقلاب
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز منصوب شد
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ احمد مطهری‌اصل را به‌ عنوان نماینده جدید ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز منصوب کردند. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب در این حکم با ابراز تأسف فراوان مجدد از فقدان حجت‌‌الاسلام آل‌هاشم، از شیوه سلوک مردمی و خدمتی ایشان تمجید کردند.
متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ احمد مطهری‌اصل دامت افاضاته
با ابراز تأسف فراوان از فقدان امام جمعه‌ مردمی و پرتلاش و برجسته‌ تبریز، مرحوم مغفور شهید خدمت حجت‌‌الاسلام آل‌هاشم رضوان‌الله‌علیه که بی‌شک ضایعه‌ای برای مردم آذربایجان است و با تمجید از شیوه‌ سلوک مردمی و خدمتی آن مرحوم، جنابعالی را که از همراهان و همکاران وی بوده و بحمدالله به حسن اندیشه و عمل شناخته شده‌اید، به نمایندگی خود در آن استان و امامت جمعه‌ تبریز منصوب می‌کنم.
انتظار دارم که جایگاه امامت جمعه برای مردم مؤمن و شجاع و انقلابی تبریز، با خصوصیات ممتاز آنان به گونه‌ شایسته‌ای همتراز باشد و دانش و اخلاص و همدلی و تبیین، محور تعامل با توده‌های مؤمن و پرشور مردمی بویژه جوانان قرار گیرد و ارتباط صمیمانه با علمای اعلام و دانشگاهیان و فرزانگان و مجموعه‌های انقلابی و همدردی با ایثارگران و ضعفای جامعه، همواره مدنظر باشد. توفیقات شما را از خداوند مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
۱۹ تیر ۱۴۰۳
***
قالیباف: 
بریکس فرصت خوبی برای توسعه روابط است
شهریور سال گذشته با تلاش‌هایی که در دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم انجام شد، ایران به عضویت پیمان بریکس درآمد. دیروز رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان نخستین مقام عالی‌رتبه ایران برای شرکت در مجمع عمومی بریکس پس از عضویت قطعی کشورمان در این پیمان مهم، به روسیه سفر کرد.
در همین باره محمدباقر قالیباف گفت: بریکس فرصت بسیار خوبی برای جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه روابط خود با کشورهای عضو بریکس است.
دیروز قالیباف در رأس هیأتی پارلمانی به منظور شرکت در نشست رؤسای مجالس بریکس با موضوع «نقش پارلمان‌ها در تقویت چندجانبه‌گرایی برای توسعه و امنیت جهانی عادلانه»، عازم سن‌پترزبورگ روسیه، محل برگزاری این اجلاس شد.
این نخستین حضور یک مقام عالی‌رتبه ایران در مجامع عمومی بریکس پس از عضویت قطعی کشورمان در این پیمان مهم است. پیگیری استفاده از ظرفیت‌های بریکس برای مراودات مالی و تجاری از جمله مهم‌ترین اهداف سفر هیات عالی پارلمانی ایران به سن‌پترزبورگ است.
در این سفر سیدشمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، ابراهیم رضایی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه، سیدروح‌الله موسوی نماینده مردم لردگان و خانمیرزا، شهین جهانگیری نماینده مردم ارومیه و مهدی صفری دیپلمات و معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، رئیس مجلس شورای اسلامی را همراهی می‌کنند.
گروه بریکس یک گروه بین‌المللی شامل قدرت‌های اقتصادی نوظهور شامل چین، هند، روسیه، برزیل و آفریقای جنوبی است که به واسطه دارا بودن حدود نیمی از جمعیت جهان و حدود ۴۰ درصد ظرفیت اقتصاد جهانی و منابع انسانی و طبیعی غنی، ظرفیت بالایی برای تأثیرگذاری بر اقتصاد جهان دارند.
در اجلاس سران گروه بریکس در ژوهانسبورگ، در ابتدای شهریور ۱۴۰۲ عضویت ۵ کشور جمهوری اسلامی ایران، عربستان سعودی، امارات عربی متحده، مصر و اتیوپی پذیرفته شد و این کشورها از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی (دی ۱۴۰۲) عضو رسمی این گروه شدند.
***
هدیه شیخ حسین انصاریان به پزشکیان
رئیس‌جمهور منتخب ملت در جلسه عزاداری حسینی در حسینیه هدایت تهران شرکت کرد.
مسعود پزشکیان در جلسه عزاداری حسینی در حسینیه هدایت تهران شرکت و با حجت‌الاسلام انصاریان دیدار کرد.
پس از پایان مراسم، حجت‌الاسلام حسین انصاریان در ملاقات خصوصی با رئیس‌جمهور منتخب، ضمن آرزوی موفقیت برای او، 2 هدیه خاص به پزشکیان اهدا کرد. نخستین هدیه یک دستمال مشکی بود که انصاریان آن را هنگام شرکت در مجالس روضه استفاده می‌کرد. او پیش‌تر وصیت کرده بود این دستمال همراه وی دفن شود.
هدیه دوم انصاریان نیز تسبیح خود بود که در اذکار بعد از نماز شب از آن استفاده می‌کرد.
***
آذری‌جهرمی: 
به دانشگاه بازمی‌گردم
آذری‌جهرمی با انتشار پیامی نوشت: من به دانشگاه بازمی‌گردم. حامی مسیری که دکتر پزشکیان برای بازگشت زندگی به مردم ایران آغاز کرده‌اند، خواهم بود ان‌شاءالله. محمدجواد آذری‌جهرمی با انتشار پیامی در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: نیاز است نفس‌های تازه در روح دولت دمیده شود؛ چهره‌های تکراری برای مردم ملالت‌آور هستند. 
وی افزود: من به دانشگاه بازمی‌گردم. حامی مسیری که دکتر پزشکیان برای بازگشت زندگی به مردم ایران آغاز کرده‌اند، خواهم بود ان‌شاءالله.
 

Page Generated in 0/0064 sec