printlogo


کد خبر: 287289تاریخ: 1403/4/23 00:00
دور دنیا

حمله حزب‌الله به مواضع اسرائیل در «حانتیا و المطله»
حزب‌الله لبنان روز گذشته با صدور بیانیه‌هایی از حملات جدید به مواضع نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی خبر داد و اعلام کرد مواضع دشمن را در «حانتیا و المطله» در هم کوبیدیم.  حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی در ساعت ۸:۵۰ صبح امروز جمعه دوازدهم جولای ۲۰۲۴، تجهیزات جاسوسی دشمن را در مرکز تازه ایجاد شده در شهرک المطله با موشک‌های هدایت‌شونده هدف قرار داده و منهدم کردند. همچنین حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی در ساعت ۹:۵۰ روز جمعه ۱۲ جولای ۲۰۲۴، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان گروهی از نظامیان دشمن را در اطراف مرکز نظامی حانتیا با موشک هدف قرار دادند. با آغاز عملیات توفان الاقصی توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین اشغالی کرده است. بر اثر این حمله‌ها، تاکنون برخی پایگاه‌های رژیم اسرائیل حدفاصل این منطقه با جنوب لبنان نابود شده و ادوات نظامی از قبیل تانک‌ها، نفربرها و خودروهای زرهی صهیونیست‌ها نیز هدف مقاومت لبنان قرار گرفته است و شمار زیادی از نظامیان صهیونیستی نیز به هلاکت رسیده‌اند. در ماه‌های اخیر، بسیاری از تحلیلگران و فرماندهان ارشد سابق رژیم صهیونیستی با انتقاد از عملکرد کابینه و ارتش این رژیم به درماندگی اسرائیل در جبهه جنگ با حزب‌الله اذعان کرده و گفته‌اند حزب‌الله را بسیار قوی‌تر و آماده‌تر از جنبش حماسی می‌دانند که غزه را به باتلاقی برای این رژیم تبدیل کرده است. آنها همچنین با اذعان به ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در مقابله با توان دفاعی مقاومت اسلامی لبنان گفته‌اند پهپادهای حزب‌الله زمانی که از خط مرزی عبور می‌کنند، از موشک هم خطرناک‌تر می‌شوند، زیرا هر نقطه‌ای را که بخواهند با دقت هدف قرار می‌دهند. 
***
کشته شدن یک افسر صهیونیست در شمال اراضی اشغالی
ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن یک افسر در درگیری‌های جبهه شمالی خبر داد. ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد یک افسر یگان ۹۳۰۸ در درگیری‌های جبهه شمالی کشته شد. به گفته منابع عبری، این افسر در حمله پهپادی روز پنجشنبه حزب‌الله لبنان به شهرک کابری در شمال اراضی اشغالی کشته شد. حزب‌الله لبنان پنجشنبه مقر فرماندهی گردان توپخانه وابسته به لشکر ۱۴۶ ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه کابری هدف حمله پهپادی قرار داد. مقاومت اسلامی لبنان همچنین تجهیزات فنی اشغالگران اسرائیلی را در پایگاه المالکیه و نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در محوطه پایگاه حانتیا هدف حمله موشکی قرار داد و تلفاتی قطعی به اشغالگران وارد کرد. حزب‌الله در چهارمین عملیات خود نیز تجهیزات جاسوسی ارتش اشغالگر صهیونیستی را در پایگاه حدب یارین هدف حمله قرار داد و خساراتی به آن وارد کرد. همچنین 2 ساختمان در شهرک شتولا که نیروهای اشغالگر اسرائیلی در داخل آن مستقر بودند، هدف حمله موشکی حزب‌الله قرار گرفت. حزب‌الله نیروهای اشغالگر را در محوطه پایگاه زرعیت هم با موشک برکان هدف قرار داد. حزب‌الله اعلام کرد 2 ساختمان را هم در شهرک مسکاو عام که نظامیان اسرائیلی در داخل آن مستقر بودند با سلاح مناسب هدف قرار داده است. همچنین حزب‌الله روز پنجشنبه در عملیاتی دیگر پایگاه الرمثا در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله موشکی قرار داد. 
***
مدودف: اوکراین و ناتو را محو می‌کنیم
رئیس‌جمهور پیشین و معاون شورای امنیت روسیه پنجشنبه گذشته ضمن انتقاد از وعده اجلاس سران ناتو برای عضویت کی‌یف در این ائتلاف نظامی، گفت: روسیه باید اوکراین و ناتو را «محو» کند. دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه که سابقا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور هم بوده، در شبکه اجتماعی خود به قسمتی از بیانیه اجلاس سران ناتو در واشنگتن دی‌سی اشاره کرد و نوشت: «نتیجه مشخص است.  ما باید هر اقدامی انجام دهیم تا به «مسیر برگشت‌ناپذیر» عضویت اوکراین در ناتو خاتمه دهیم». خبرگزاری رویترز به نقل از معاون شورای امنیت روسیه گزارش کرد: «ما این کار را یا با محو کردن اوکراین یا ناتو انجام خواهیم داد». در قسمتی از بیانیه اجلاس سران ناتو آمده است: «ناتو به حمایت از اوکراین در مسیری برگشت‌ناپذیر از جمله برای عضویت کی‌یف ادامه خواهد داد». این اجلاس از روز سه‌شنبه در واشنگتن دی‌سی آغاز شده؛ اجلاسی که محوریت اصلی آن جنگ اوکراین بوده است و اگر چه در حال حاضر هیچ چشم‌اندازی برای عضویت کی‌یف در ناتو وجود ندارد اما متحدان غربی روی ارسال‌ مداوم کمک‌ها و تسلیحات به اوکراین متمرکز شده‌اند.  خبرگزاری رویترز به نقل از بیانیه مشترک رهبران ناتو گزارش داد: «ناتو به حمایت از اوکراین در مسیری برگشت‌ناپذیر از جمله برای عضویت کی‌یف ادامه خواهد داد و اوکراین هم در عین حال به کار مهم خود مبنی بر اصلاحات مربوط به دموکراسی، اقتصاد و امنیت ادامه می‌دهد». 

Page Generated in 0/0056 sec