printlogo


کد خبر: 287298تاریخ: 1403/4/23 00:00
اخبار

عملیات حج امسال امروز پایان می‌یابد
مدیر عملیات حج و رئیس ستاد مکه مکرمه در حج ۱۴۰۳، از پایان عملیات حج امسال در نیمه شب شنبه ۲۳ تیر خبر داد و گفت: همه زائران و عوامل کشورمان از عربستان به میهن اسلامی باز می‌گردند. غلامرضا رضایی افزود: از ۸۷ هزار و ۶۵۰ زائر و عوامل کاروان‌های ایرانی تاکنون بیش از ۷۹ هزار نفر از عربستان خارج شدند و 2 شهر مدینه و مکه تا پایان روز شنبه ۲۳ تیر از حجاج ایرانی خالی خواهد شد. وی ادامه داد: آخرین پرواز کاروان زائران از عربستان به استان یزد انجام خواهد شد. معاون حج و عمره سازمان حج با اشاره به اقدامات انجام شده برای تنوع غذایی با هدف رضایتمندی بیشتر زائران در حج امسال ادامه داد: تاکنون صبحانه، ناهار و شام گرم در مدینه یک میلیون و ۱۷۵ هزار و ۴۱۸ پرس و در مکه ۵ میلیون و ۸۸۱ هزار و ۶۹۴ پرس طبخ و توزیع شده است و ارائه خدمات تغذیه به زائران تا آخرین وعده غذایی ادامه خواهد داشت. وی با اشاره به قرارداد منعقد شده در بخش خدمات درون شهری گفت: تاکنون ۴۸۵۹ روز اتوبوس در اختیار شبکه خطوط حمل‌ونقل درون شهری برای حجاج جمهوری اسلامی ایران در مکه قرار گرفته است.
***
اعلام برنامه دسته عزاداری دانشگاه تهران
دانشگاه تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد دسته عزاداری هیات عاشقان ثارالله(ع) از روز هفتم محرم (شنبه ۲۳ تیر) به راه می‌افتد.  دسته عزاداری هیات عاشقان ثارالله(ع) دانشگاه تهران از ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز شنبه ۲۳ تیر همزمان با هفتم محرم‌الحرام با حضور اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان در صحن پردیس مرکزی و خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران به راه می‌افتد. طنین نوای «یا حسین؛ یا مظلوم» عزاداران حسینی دانشگاه تهران همزمان با مراسم سینه‌زنی، در صحن دانشگاه تهران و خیابان‌های انقلاب اسلامی، کارگر شمالی و شانزدهم آذر طنین‌انداز می‌شود. این مراسم که از ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز شنبه ۲۳ تیرماه از مقابل سازمان مرکزی دانشگاه تهران آغاز می‌شود، تا اذان ظهر ادامه دارد. عزاداران حسینی در پایان این مراسم پس از غبارروبی مزار شهدای گمنام آرمیده در صحن دانشگاه تهران، برای اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه تهران اجتماع می‌کنند. پس از اقامه نماز، عاشقان حسینی میهمان خوان پربرکت حضرت سیدالشهد(ع) هستند.
***
کشف یک تن تریاک در مرز سراوان
فرمانده مرزبانی فراجا از هوشیاری و موفقیت مرزبانان و کشف یک تن مواد افیونی از نوع تریاک در مرزهای جنوبی استان سیستان‌وبلوچستان خبر داد. سردار احمدعلی گودرزی در تشریح این خبر گفت: در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با هرگونه قاچاق موادمخدر، مرزداران استان سیستان‌وبلوچستان با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی، به سرنخ‌هایی از قصد قاچاقچیان برای ورود محموله سنگین موادمخدر از منطقه مرزی حوزه هنگ مرزی سراوان دست یافتند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، انهدام این باند قاچاق مواد افیونی را در دستور کار قرار دادند. فرمانده مرزبانی فراجا تصریح کرد: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده برای انتقال محموله موادمخدر به عمق کشور مشخص شد و مرزداران هنگ مرزی سراوان در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای هدفمند کمین منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی استان توانستند محموله موادمخدر را کشف کنند. سردار گودرزی ادامه داد: سوداگران مرگ به محض مشاهده ماموران، اقدام به تیراندازی کردند که ماموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب مقابله به مثل کرده و به علت حجم زیاد آتش ماموران، قاچاقچیان تاب مقابله نداشته و عرصه را بر خود تنگ دیده و با برجا گذاشتن محموله موادمخدر به سمت خاک کشور مقابل متواری شدند. وی افزود: مرزداران در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه خودرو و مهار ۸ راس دواب (چهارپا)، مقدار یک تن مواد مخدر از نوع تریاک را به همراه یک قبضه سلاح و یک دستگاه بیسیم دستی کشف کنند.
***
انهدام باند توزیع مخدر صنعتی موسوم به «گوریل»
باند توزیع مواد مخدر صنعتی موسوم به گوریل با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت شناسایی و منهدم شد. سرهنگ حسین باباپور، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: اعضای این باند چند نفره بیشتر در غرب تهران در کنار پارک‌ها و اتوبان‌ها بودند که به مدت بیشتر از یک ماه بیشتر فعالیت می‌کردند. وی افزود: همکاران ما با اشراف اطلاعاتی که نسبت به این موضوع داشتند اعضای این باند را شناسایی و دستگیر کردند. سرهنگ باباپور ادامه داد: ۴۰۰ بسته مواد صنعتی از نوع شیشه و روانگردان از این باند کشف و ضبط شد.

Page Generated in 0/0079 sec