printlogo


کد خبر: 287308تاریخ: 1403/4/23 00:00
اخبار

اهدای حکم مقام معظم رهبری به امام جمعه جدید تبریز
رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با ابلاغ سلام امام خامنه‌ای به مردم تبریز و آذربایجان گفت: ایشان تعلق‌خاطر خاصی به این منطقه دارند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی دیروز در مراسم معارفه نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه جدید تبریز که پیش از نماز جمعه این شهر و در مصلای اعظم امام خمینی برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب افتخار بزرگی برای منطقه است و من امروز به امر ایشان به خدمت رسیده‌ام.
وی همچنین به ویژگی‌های امام جمعه جدید اشاره کرد و ادامه داد: حجت‌الاسلام مطهری‌اصل شخصیتی ممتاز است و به مدت ۱۴ سال در کلاس رهبر انقلاب شرکت کرده و بار علمی سنگینی دارد و بهتر است آقای مطهری در تبریز هم کلاس درس برگزار کنند تا دیگر طلاب نیز از دانش وی استفاده کنند. وی گفت: انتظار از مردم این است که قدر امام جمعه و نماز جمعه را بدانند و از مسؤولان تقاضا دارم هر چه می‌توانند در انجام این وظیفه و ماموریت در کنار امام جمعه باشند، زیرا نمی‌شود به تنهایی کاری انجام داد. امامان جمعه سنگ صبور مردم هستند و مردم درد دل خود را با آنها مطرح می‌کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین گلپایگانی گفت: مردمی بودن، در غم و شادی مردم شریک بودن از ویژگی‌های یک امام جمعه موفق است و شهید آل‌هاشم اینچنین بود و در 7 سال امامت جمعه، به جا‌هایی سر زد که کسی نمی‌رفت و در خانه‌اش به روی همه باز بود. وی خطاب به مسؤولان گفت: پشت میز نشینی خطر بزرگی است. باید راه افتاد و کار کرد و شهید رئیسی اینچنین بود؛ خستگی نمی‌شناخت و همین عامل محبوبیت وی شد و مردم نیز به پاس این خدمات، در تشییع جنازه وی سنگ‌تمام گذاشتند که در دنیا نمونه و سراغ نداریم.
پس از سخنرانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، حکم نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز از سوی وی به حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مطهری اصل اعطا شد. این مراسم با حضور حجت‌الاسلام علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور برگزار شد.
***
سرلشکر صفوی:
هدف استراتژیک ایران امنیت و صلح پایدار در منطقه است
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: هدف استراتژیک ایران، امنیت مشترک و صلح پایدار در منطقه است. سرلشکر پاسدار سیدیحیی رحیم‌صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل در مراسم دانش‌آموختگی نخستین دوره دفاع ملی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: دانشگاه عالی دفاع ملی افتخار می‌کند که در راستای تدابیر مقام معظم رهبری و در چارچوب سیاست خارجی ایران، اصل سیاست همسایگی را بر مبنای ایجاد همگرایی منطقه‌ای به منظور ارتقا و توسعه روابط همه‌جانبه سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی ما با ۱۵ کشور همسایه و کشورهای دوست در دولت سیزدهم به ریاست شهید آیت‌الله رئیسی و هم اکنون در دولت چهاردهم با ریاست جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان در اولویت قرار داده است.
وی با بیان اینکه در سیاست همسایگی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه‌های ایران و دانشگاه‌های کشورهای همسایه است، خاطرنشان ساخت: به فضل الهی، جمهوری اسلامی ایران چه در بخش دانشگاه‌های دولتی و چه در بخش دانشگاه‌های نیروهای مسلح از ظرفیت بسیار بالایی در آموزش عالی برخوردار است و هم‌اکنون جمهوری اسلامی ایران ۲۲۷۶ دانشگاه و مرکز آموزش عالی دارد که بیش از ۱۲۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی به وزارت علوم و نزدیک به ۵۰ دانشگاه علوم پزشکی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وابسته است و بقیه دانشگاه‌های آزاد اسلامی، علمی - کاربردی، پیام نور و غیردولتی هستند.
***
خاتمی: 
رئیس‌جمهور منتخب از دوگانه تعهد و تخصص پرهیز کند
امام جمعه موقت تهران گفت: از رئیس‌جمهور منتخب می‌خواهم دعوای دوگانه «تعهد و تخصص» دوباره بعد از ۴۵ سال باب نشود، چرا که به لطف خدا در این ۴۵ سال به اندازه کافی متخصص متعهد داریم.
حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران، با اشاره به در پیش بودن تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: تاسوعا و عاشورا در حقیقت رزمایش پیروان اهل‌بیت(ع) در کل دنیاست و نه تنها در ایران، بلکه هرجا که یک پیرو اهل بیت(ع) است روز تاسوعا و عاشورا روز رزمایش او است. وی افزود: برخلاف حرف‌هایی که بعضی‌ها می‌زنند و می‌گویند معنویت کمرنگ شده است، معنویت کمرنگ نشده است، چرا که یک جلوه آن همین دهه اول محرم است و می‌بینیم که چه تعداد هیات عزاداری برپا شده است و تعبیر صدها هزار هیات عزاداری مبالغه نیست. ماه صفر و راهپیمایی اربعین از دیگر جلوه‌های معنویت است؛ در این راهپیمایی، راهپیمایان 1500 عمود از نجف تا کربلا با عشق و گریه پیاده‌روی می‌کنند و در مسیر خیمه‌های پذیرایی از زائران التماس می‌کنند که پذیرایی شوند. خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه عشق به اهل بیت کمرنگ‌شدنی نیست و روز به روز نیز افزوده می‌شود، عنوان کرد: عزاداران باید برای شرکت در مراسمات عزا افتخار کنند.
خاتمی همچنین به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری اشاره و اظهار کرد: از آیت‌الله‌العظمی امام سیدعلی خامنه‌ای مقام معظم رهبری تشکر و قدردانی داریم، چرا که مدیریت ایشان در این 50 روز معرکه کرد و هیچ کاری تعطیل نشد و بخوبی مملکت را اداره کردند. این است نقش ولایت فقیه و این است آنچه امام خمینی(ره) فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند. از خدا می‌خواهم سایه این رهبر بزرگوار را تا ظهور امام زمان(عج) بر سر ما مستدام بدارد. 

Page Generated in 0/0070 sec