printlogo


کد خبر: 287334تاریخ: 1403/4/24 00:00
به بهانه حضور مهدی قائدی در جمع نامزدهای بهترین بازیکن خارجی لیگ امارات
آخرین دریبل باشو

با اعلام رسمی صفحه ادنوک، مهدی قائدی نامزد کسب عنوان بهترین بازیکن خارجی لیگ امارات شد. یک فصل بسیار خوب برای مهدی قائدی به پایان رسید؛ فصلی که در آن ستاره بوشهری توانست بهترین رکورد دوران حرفه‌ای خود از حیث بیشترین تعداد گل زده در یک فصل را جابه‌جا کند و همین درخشش سبب شد باشگاه اتحادکلبا برای حفظ این بازیکن تمام تلاش خود را کند و در نهایت نیز موفق شد نظر مثبت شباب الاهلی را به دست بیاورد. 
بدون شک، قائدی مهره‌ای تأثیرگذار در تیم اتحادکلبا بود؛ تیمی که هیچ‌گاه در طول تاریخ خود در حد مدعی برای قهرمانی یا حداقل ایستادن در میان 6 تیم بالای جدول نبوده و حتی پس از چندین بار صعود و سقوطش میان بالاترین رده باشگاه امارات و دسته پایین‌تر، به آسانسور لیگ معروف شد. 
با این حال، از زمان حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت اتحادکلبا، این تیم توانست نتایج قابل قبولی کسب کند و به لقمه‌ای گلوگیر برای تیم‌های مطرح ادنوک لیگ تبدیل شد، البته ببرها امسال نتوانستند درخشش فصل قبل را تکرار کنند، با این حال، مهدی قائدی تک‌ستاره تیمش در طول فصل بود. با وجود اینکه وینگر بوشهری در تیم درجه دوم اماراتی توپ می‌زد و مهره‌هایی که اتحادکلبا در اختیار داشت با تیم‌های بزرگ لیگ قابل مقایسه نبودند اما او توانست 16 بار برای این تیم گلزنی کند و 6 بار نیز پاس گل بدهد. قائدی همچنین چند پنالتی نیز برای تیمش گرفت و همین موضوع سبب شد نام او در میان برترین‌های لیگ قرار گیرد. 
در اطلاعیه‌ای که سایت رسمی ادنوک لیگ امارات منتشر کرد، اتحادیه حرفه‌ای فوتبال این کشور لیست نامزدهای جوایز برترین‌های فصل گذشته را برای دسته‌های بهترین بازیکن اماراتی، بهترین بازیکن خارجی، بهترین بازیکن جوان اماراتی، بهترین بازیکن جوان مقیم یا متولد کشور امارات، بهترین دروازه‌بان، بهترین مربی، زیباترین گل و بهترین بازیکن منتخب تماشاگران اعلام کرد. رای‌گیری برای جوایز برترین‌های فصل 24-2023، از ساعت 8 پنجشنبه 11 ژوئیه آغاز شده و تا ساعت 8 شب 16 ژوئیه از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن رسمی اتحادیه فدراسیون فوتبال امارات ادامه خواهد داشت. بر این اساس، نامزدهای جایزه توپ طلایی بهترین بازیکن خارجی عبارتند از: نیکولاس خیمنز (الوصل)، مهدی قائدی (اتحادکلبا)، عمر خریبین (الوحده)، سفیان بوفتینی (الوصل) و سفیان رحیمی (العین).
کاپیتان‌های تیم‌ها، مربیان، رسانه‌ها و تماشاگران در رای‌گیری برای این جوایز شرکت می‌کنند. اتحادیه فوتبال امارات همچنین 2 جایزه ویژه انتخاب تماشاگران را نیز در نظر گرفته است که شامل جایزه بهترین بازیکن از نظر تماشاگران و جایزه زیباترین گل است. تماشاگران می‌توانند از طریق لینک اختصاصی که در صفحات رسمی اتحادیه حرفه‌ای فوتبال امارات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، برای این 2 جایزه رای دهند. قائدی برای تصاحب عنوان بهترین خارجی فصل قبل، کار سختی برای رقابت با سفیان بوفتینی دارد که با الوصل قهرمان شد. ضمن اینکه سفیان رحیمی نیز در العین فصل بی‌نظیری را تجربه کرد. 
وینگر بوشهری که در تقابل با هر 2 تیم الوصل و العین عملکرد درخشانی داشت، حالا باید یک بار دیگر این دو بازیکن و تیم‌های‌شان را دریبل بزند و به سوی یک افتخار مهم بتازد. بدون شک این دستاورد بزرگی برای مهدی قائدی محسوب خواهد شد که توانسته در میان 5 خارجی برتر لیگ معتبر امارات قرار بگیرد و حالا آخرین دریبل او برای رسیدن به این عنوان، باقی مانده است.

Page Generated in 0/0071 sec