printlogo


کد خبر: 287345تاریخ: 1403/4/24 00:00
اخبار

قالیباف: دلار از معاملات ایران و روسیه حذف شده است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت بریکس یک فرصت بسیار مهم را برای ما فراهم کرده است. در راستای دلارزدایی تمام معاملات بین ایران و روسیه بدون دلار انجام می‌شود. محمدباقر قالیباف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت: روابط عمیقی بین 2 کشور ایران و روسیه وجود دارد. رئیس مجلس شورای اسلامی ایران اظهار داشت: ما منافع و همچنین دشمنان مشترکی داریم. ما در منطقه اوراسیا می‌توانیم ببینیم که ایران و روسیه 2 کشور مهم هستند و روابط عمیقی بین 2 کشور وجود دارد. در سفر پیشین خود به روسیه من پیام مکتوب آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم کشورم را به آقای پوتین رساندم. ما نوعی توافق بلندمدت بین 2 کشور داریم که بسیار جامع است. این توافق حیطه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و دفاعی را در بر می‌گیرد. قالیباف افزود: بریکس یک فرصت بسیار مهم را برای ما فراهم کرده است. در رابطه با دلارزدایی تمام معاملات بین ایران و روسیه بدون دلار انجام می‌شود. تمام این موضوع به خاطر روش‌های نادرست و غلطی است که آمریکا در رابطه با یکجانبه‌گرایی خود در پیش گرفته است. وی در ادامه گفت: ناتو هم محیطی را ایجاد کرده است که به ایجاد سازمان‌هایی مانند سازمان همکاری شانگهای و بریکس منجر شده است. این سازمان‌ها و نهادها به‌سرعت در حال رشد هستند و حتی جنگ بین روسیه و اوکراین ریشه در سیاست‌های نادرست آمریکا دارد.
***
دیدار فرماندهان نیروهای مسلح با رئیس‌جمهور منتخب
فرماندهان ارشد نیروهای مسلح با رئیس‌جمهور منتخب دیدار و گفت‌وگو کردند. جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح روز گذشته با مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی حضور داشتند. سرلشکر باقری در این دیدار گفت: نیروهای مسلح در کنار وظیفه ذاتی خودشان که دفاع از کشور و برقراری امنیت در داخل کشور است، مانند دولت‌های گذشته با تمام توان در کنار دولت هستند. وی افزود: نیروهای مسلح در تمام زمینه‌هایی که امکان همکاری برای پیشبرد امور مردم و دولت وجود داشته باشد آماده کمک به دولت هستند.
***
تعطیلی شنبه‌ها منتفی نشده است
عضو هیات‌رئیسه مجلس با بیان اینکه تعطیلی شنبه‌ها منتفی نشده است، گفت با شکل‌گیری کمیسیون اجتماعی مجلس موضوع تعطیلی شنبه‌ها بررسی خواهد شد.
عباس پاپی‌زاده، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی طی گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری، کاهش ساعت کاری کارکنان و افزایش تعطیلات پایان هفته، گفت: این لایحه پس از ارائه از سوی دولت به مجلس، بنا بر مفاد آیین‌نامه داخلی مجلس فرآیند برای تصویب را گذراند و در جلسه علنی به تصویب نمایندگان رسید و در نهایت به شورای نگهبان ارسال شد. وی در توضیح این لایحه بیان کرد: بر اساس این لایحه، دولت خواستار کاهش ساعت کاری کارکنان دولت در طول هفته و افزایش تعطیلات پایان هفته به 2 روز شده بود که نمایندگان در مصوبه خود با کاهش ساعت کاری کارکنان به 40 ساعت در هفته موافقت و شنبه‌ها را به عنوان روز تعطیل انتخاب کردند که در نتیجه با این مصوبه جمعه‌ها و شنبه‌ها تعطیل می‌شود. عضو هیات‌رئیسه مجلس با بیان اینکه مصوبه مجلس مورد ایراد هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفته است، اظهار داشت: طبق فرآیند قانونی در این صورت لایحه به مجلس برگردانده می‌شود و هیات‌رئیسه آن را به کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع و مجدد بررسی می‌شود. پس از بررسی و تصویب در کمیسیون مربوط جهت ارزیابی همه نمایندگان، تقدیم هیات‌رئیسه می‌شود تا در نوبت بررسی جلسه علنی قرار گیرد و درباره آن تصمیم‌گیری شود. پاپی‌زاده با بیان اینکه تعطیلی شنبه‌ها منتفی نشده است، بیان کرد: با توجه به اینکه هنوز ظرفیت کمیسیون اجتماعی تکمیل نشده و اعضای هیات‌رئیسه آن هم مشخص نشده است، به محض تشکیل کمیسیون اجتماعی ایرادات هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لایحه مذکور به کمیسیون اجتماعی ارجاع می‌شود تا مورد واکاوی قرار گیرد.
***
مخبر: دستگاه‌ها از اقدامات مردمی در ایام اربعین پشتیبانی کنند
کفیل ریاست‌جمهوری با تأکید بر ضرورت اجرای تمام مصوبات و تصمیمات جلسات ستاد مرکزی اربعین و تعهدات اربعینی تا نیمه محرم، تصریح کرد: دستگاه‌ها از اقدامات مردمی در ایام اربعین پشتیبانی کنند.
محمد مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری در جلسه ستاد مرکزی اربعین که پیش از ظهر دیروز (شنبه) برگزار شد، با اشاره به اینکه مراسم اربعین در طول دهه‌های گذشته همواره توسط مردم برگزار شده است، وظیفه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی را پشتیبانی لازم با محوریت مردمی بودن این مراسم دانست. مخبر جابه‌جایی زائران و همچنین راهکارهای مورد نیاز برای مقابله با گرمای هوا را مهم‌ترین محورهای اقدامات ستاد مرکزی اربعین برشمرد و وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت را موظف کرد اقدامات ضروری را در راستای بهبود حمل‌و‌نقل عمومی از جمله تامین اتوبوس و الحاق واگن‌های ریلی برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی اتخاذ کنند و همچنین اقدامات لازم برای افزایش ظرفیت تردد خودروهای شخصی و تجهیز پارکینگ‌ها برای تسهیل جابه‌جایی مردم انجام شود. ضرورت تامین آب مورد نیاز‌، سایبان، امکانات بهداشتی و درمانی در داخل کشور و همچنین در عراق،‌ تامین امکانات سرمایشی بویژه تونل سرد،‌ تسهیل تردد زائران خارجی، ارزاق و غذای مورد نیاز زائران و مواکب و تامین سوخت از دیگر تاکیدات کفیل ریاست‌جمهوری در این جلسه بود.

Page Generated in 0/0053 sec