printlogo


کد خبر: 287357تاریخ: 1403/4/24 00:00
یادداشت
جنون کشتار

مهدی بختیاری: با افزایش اختلافات میان مقامات عالیرتبه رژیم صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و داوید بارنیا و رون بار (روسای موساد و شاباک) که طی روزهای اخیر خبرساز شده است، احتمال دستیابی به توافق با حماس برای پایان جنگ نیز کمرنگ‌تر شده و آنها رفتار و رویکرد نتانیاهو در این موضوع را رفتاری کارشکنانه معرفی کردند.
همان‌طور که بارها در یادداشت‌های پیشین راقم این سطور نوشته شد، نتانیاهو پایان جنگ را در مقطع فعلی و در حالی که هیچ‌کدام از اهداف اعلامی‌آنها محقق نشده به منزله پایان عمر سیاسی خود و دولتش می‌داند و برای فرار از این مرگ زودرس و ادامه جنگ به هر نحو، دست به هر کاری می‌زند. کشتار جدید در خان‌یونس که به شهادت ده‌ها نفر و مجروحیت صدها انسان بی‌گناه اعم از زنان و کودکان ختم شد، در همین راستا به حساب می‌آید. بنا بر اخباری که تاکنون منتشر شده، جنگنده‌های رژیم اسرائیل چادرهای آوارگان فلسطینی را در منطقه «مواصی» خان‌یونس بمباران کردند و همزمان، تیم‌های امدادگران و دفاع مدنی را هم هدف قرار دادند که بیش از 300 شهید و مجروح به جا گذاشت.
سازمان امداد و نجات فلسطین در غزه نیز اعلام کرد در بمباران ساختمان‌های مسکونی در خان‌یونس، «محمد اسامه حمد» جانشین مدیر بخش آتش‌نشانی و نجات این سازمان به شهادت رسیده و 8 نیروی دیگر نیز زخمی‌ شدند که حال 3 نفر آنها وخیم است. این سازمان اعلام کرد جنگنده‌های اسرائیلی این ساختمان‌ها را برای بار دوم و زمانی که نیروهای امدادی در تلاش برای نجات مجروحان و خارج کردن شهدا بودند، هدف حمله قرار دادند. ارتش اسرائیل اعلام کرد این بمباران سنگین را با هدف ترور و حذف «محمد ضیف» فرمانده گردان‌های شهید عزالدین قسام (شاخه نظامی‌حماس) و «رافع سلامه» فرمانده تیپ خان‌یونس انجام داده اما منابع حماس شهادت آنها را تکذیب کردند.
کشتار بی‌گناهان و تاکید نتانیاهو بر ادامه جنگ، حتی صدای مخالفان او در داخل سرزمین‌های اشغالی را هم درآورده و از جمله خانواده اسرای اسرائیلی در دست حماس معتقدند نتانیاهو باید این رویکرد را کنار بگذارد تا توافق انجام شود، چرا که فقط این راه می‌تواند اسرای اسرائیلی را به خانواده‌های‌شان بازگرداند.
نتانیاهو کم‌کم متوجه شده نبرد در غزه برایش آورده‌ای جز گذاشتن هزینه‌های زیاد روی دست این رژیم نخواهد داشت و برای همین به در و دیوار می‌زند تا یک دستاورد حداقلی برای ساکت کردن مخالفان سرسخت داخلی‌اش دست و پا کند.
به رغم جنایات بی‌سابقه و گسترده اسرائیل در غزه، نه تنها ساختار و سازمان نظامی‌حماس به‌هم‌نریخته، بلکه ارتباطات این گروه حتی با خارج از غزه نیز قطع نشده است و این را از تاثیر افرادی نظیر «یحیی سنوار» بر مفاد توافقنامه پایان جنگ می‌توان فهمید.
نتانیاهو دیر یا زود باید دست‌هایش را بالا ببرد اما نمی‌خواهد این تسلیم پرهزینه را به راحتی قبول کند و کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع فلسطین را باید آخرین دست و پا زدن جنایتکاران ساکن تل‌آویو دانست.
ارتش اسرائیل تاکنون بیش از 860 نیروی نظامی‌خود را از آغاز نبرد توفان الاقصی از دست داده است و این هزینه سنگین را می‌خواهد با گرفتن تلفات زیاد از مردم بی‌گناه غزه جبران کند.
حمله به مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز غیرنظامی‌در هر جنگی غیر قابل قبول است اما ارتش اسرائیل بارها به صورت مبسوط‌الید به همه این اماکن در مقیاسی گسترده حمله کرده است که یکی از آخرین نمونه‌های آن حمله هوایی به مدرسه‌ای تحت حمایت سازمان ملل در منطه خان‌یونس بود که تصاویر کشتار ده‌ها زن و کودک بی‌گناه در آن از رسانه‌های جهان پخش شد.
تاریخ 76 ساله رژیم صهیونیستی مملو از جنایت‌های سنگین علیه انسان‌های بی‌گناه فلسطینی است اما این رژیم در جنگ غزه با قتل‌عام نزدیک به ۴۰ هزار غیرنظامی، رکورد بی‌سابقه‌ای را به ثبت رسانده و هنوز هم جنگ متوقف نشده و پیش‌بینی می‌شود هر چه به پایان آن نزدیک‌تر شویم، ماشین کشتار اسرائیل هم تعداد بیشتری از زنان و کوکان بی‌گناه غزه را به خاک و خون بکشد.

Page Generated in 0/0061 sec