printlogo


کد خبر: 287368تاریخ: 1403/4/27 00:00
ترکیه حملات سیستماتیک رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را محکوم کرد
عملیات انتقامی حماس در طولکرم

رژیم صهیونیستی بی‌تفاوت به محکومیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در دهمین ماه جنگ یکطرفه علیه نوار غزه، به نسل‌کشی فلسطینیان  ادامه می‌دهد. رژیم اشغالگر چندی پیش گذرگاه مرزی رفح میان غزه و مصر را به بهانه جلوگیری از تسلیح مقاومت اسلامی فلسطین حماس اشغال کرد اما پس از آنکه عملا نتوانست در میدان نبرد زمینی آن را تضعیف یا وادار به عقب‌نشینی کند، به شکلی جنون‌آسا به تسویه حساب با غیرنظامیان پرداخته است. حتی نمایش اسرائیلی - آمریکایی کمک‌رسانی به جمعیت جنگ‌‌زده  2‌میلیون نفری غزه از طریق بندر متحرک کذایی در ساحل مدیترانه نیز دروغی بیش نبود و رژیم تل‌آویو با همدستی دولت بایدن، برنامه‌ای جز ادامه جنگ به قصد نسل‌کشی و تحمیل قحطی به فلسطینی‌ها ندارد. با این حال مردم قهرمان غزه تحت بی‌رحمانه‌ترین فشارها و سخت‌ترین مصیبت‌ها نه‌تنها تسلیم نشده‌اند، بلکه آخرین نظرسنجی‌ها حاکی از افزایش حمایت آنها از حماس است. دیروز در دویست‌وهشتادوچهارمین روز حمله به نوار غزه، جنایاتی تازه از سوی رژیم کودک‌کش انجام شد که شامل ۲ قتل عام دیگر در مرکز نوار غزه می‌شود. شبکه الجزیره به نقل از وزارت بهداشت فلسطین در غزه از وقوع 2‌حمله هدفمند صهیونیست‌ها به دو محل تجمع بیماران، ناتوانان جسمی و خانواده‌های آوارگان در غزه خبر داد که طی آن علاوه بر شهادت بیش از 40 نفر شامل زنان و کودکان،  افراد زیادی نیز زیر آوار مانده‌اند و تیم‌های امداد و نجات قادر به خارج کردن آنها نیستند. بر این اساس طی ۲۴ ساعت منتهی به بامداد سه‌شنبه، ۴۹ فلسطینی به شهادت رسیدند و ۶۹ نفر هم زخمی شدند. بر اساس این بیانیه، شمار شهدای فلسطینی از ابتدای جنگ تاکنون به 38 هزار و 713 نفر رسیده و تعداد مجروحان نیز به 89 هزار و 166 نفر افزایش یافته است. همچنین در حمله جدید صهیونیست‌ها به آوارگان فلسطینی به منطقه العطار در غرب خان‌یونس واقع در جنوب غزه، ۱۳ نفر از جمله ۴ کودک شهید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. مدرسه آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی) در جنوب اردوگاه النصیرات در مرکز غزه هم هدف حمله هوایی قرار گرفت. برخی منابع آمار شهدای این حمله را 15 نفر اعلام کردند. به این ترتیب  طی 11 روز اخیر، 5 مدرسه آنروا (سازمان ملل) در غزه توسط صهیونیست‌ها بمباران شده است. رسانه‌های فلسطینی صبح دیروز همچنین از حمله هوایی به اطراف برجی (ابراج الاسرى) در غرب اردوگاه النصیرات در مرکز غزه خبر دادند. یکی از  مراکز هدف قرارگرفته بیمارستان دوستی ترکیه و فلسطین بود که واکنش آنکارا را نیز در پی داشت. وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «عکس منتشرشده در مطبوعات فلسطین که گروهی از سربازان اسرائیلی را در مقابل بیمارستان دوستی ترکیه و فلسطین در غزه نشان می‌دهد، دلیل دیگری بر نقض قوانین و حقوق بشردوستانه بین‌المللی توسط اسرائیل است. بیمارستان دوستی ترکیه و فلسطین تنها مرکز بیماران سرطانی در غزه است. آسیب‌های واردشده به بیمارستان توسط نیروهای اسرائیلی و استفاده از آن به عنوان پایگاه نظامی بخشی از سیاست سیستماتیک اسرائیل با هدف نابودی مردم فلسطین است». دولت ترکیه همچنین خواستار اطمینان یافتن از این شد که مسؤولان این حملات در دادگاه‌های بین‌المللی به دست عدالت سپرده شوند.
* حمله راکتی مقاومت به سدیروت
گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز از حمله راکتی به سدیروت و شهرهای صهیونیست‌نشین نزدیک غزه خبر داد. خبرنگار الجزیره هم در این باره گزارش داد که صدای آژیر در اشدوت و مناطق اطراف غزه به صدا درآمد. روزنامه یسرائیل هیوم طبق قاعده سانسور نظامی،  بدون اینکه به عامل انفجار صبح  سه‌شنبه در خیابان نحمان سارکین شهر اشدود اشاره کند، از انهدام یک خودروی نزدیک بندر خبر داد. جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای در واکنش به عملیات اخیر در شرق طولکرم که به زخمی شدن 3‌صهیونیست منجر شد، تاکید کرد این عملیات پاسخی طبیعی به جنایات و کشتارهای وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه و ادامه تجاوزات این رژیم در کرانه باختری بود. در این عملیات در نزدیک شهرک «بیت لید» در شرق طولکرم در استان نابلس  واقع در کرانه باختری، 3‌صهیونیست به ضرب گلوله یک مبارز فلسطینی زخمی شدند که  اشغالگران هنوز موفق به کشف هویت عامل این تیراندازی نشده‌اند. کانال 12 عبری گزارش داد در پی این عملیات ارتش صهیونیستی به حال آماده‌باش درآمد و جست‌وجو برای یافتن عامل این تیراندازی ادامه دارد.
* مجروحیت 2 فرمانده اسرائیلی در درگیری داخلی
ژنرال دیوید زینی، فرمانده آموزش ارتش اسرائیل که همراه ژنرال شای الطیب فرمانده پلیس نظامی (دژبان) ارتش اسرائیل به ملاقات خاخام دیوید لیپل از خاخام‌های ارشد یهودیان افراطی در منطقه بنی‌براک رفته بود، هدف حمله ده‌ها نفر از یهودیان حریدی که نسبت به قانون الزام خدمت سربازی معترض بودند قرار گرفتند و مضروب شدند. 2 ژنرال اسرائیلی برای نجات از دست مهاجمان خود را داخل خودرو حبس کردند اما مهاجمان با پرتاب بطری و اشیای دیگر به طرف خودروی آنها سعی در شکستن شیشه‌های آن داشتند تا اینکه نیروهای پلیس در محل حاضر شدند و آنها را نجات دادند.
* انتقال 9400 نظامی اسرائیلی به توانبخشی

 

تعداد تلفات ارتش کودک‌کش در جنگ‌های 10 ماه اخیر در جبهه‌های مختلف به قدری زیاد بوده که حتی سیاست سانسور نظامی هم نمی‌تواند از تبعات آن جلوگیری کند. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که9400 تن یعنی 36 درصد از مجروحان 10 ماه اخیر دچار صدمه‌ها و اختلالات روانی بودند که به بخش توانبخشی منتقل شدند.

Page Generated in 0/0062 sec