printlogo


کد خبر: 287370تاریخ: 1403/4/27 00:00
اخبار

بیرو از پرسپولیس خداحافظی کرد
دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس با انتشار یک پست در صفحه شخصی خود رسما از این تیم خداحافظی کرد. علیرضا بیرانوند با انتشار یک پست رسما از پرسپولیس خداحافظی کرد. او در این پیام آورده است: افتخار بزرگی نصیبم شد که عضوی کوچک از خانواده بزرگ پرسپولیس شوم و به خاطر این نعمت بزرگ، همیشه شکرگزار خواهم بود. در این سال‌ها از سر سادگی و جوانی گاهی رفتارهایی داشتم که ناخداگاه دل شما هواداران عزیز را رنجاندم، امیدوارم به لطف روزهای خوبی که با هم داشتیم، عفو کنید، خدانگهدار. بر اساس پیگیری‌های ایسنا، باشگاه تراکتور بزودی خبر انتقال بیرانوند به این باشگاه را رسما اعلام خواهد کرد.
***
تیم ملی فوتبال آرژانتین قهرمان کوپاآمریکا شد
یاران لیونل مسی در دیدار فینال رقابت‌های کوپاآمریکا که با حاشیه‌ها و اتفاقات عجیبی هم همراه بود، برابر کلمبیا به پیروزی رسیدند و جام قهرمانی را بالای سر بردند. دیدار فینال رقابت‌های فوتبال کوپاآمریکا بامداد دوشنبه بین تیم‌های آرژانتین و کلمبیا برگزار شد که طی آن یاران لیونل مسی با گل دقیقه ۱۱۲ «لائوتارو مارتینز» به پیروزی رسیدند و جام قهرمانی را بالای سر بردند. این دیدار در شرایطی برگزار شد که مسؤولان آمریکایی میزبان نتوانستند نظارت درستی بر ورود تماشاگران به ورزشگاه داشته باشند و بسیاری از افرادی که بلیت نداشتند وارد ورزشگاه شدند و بی‌نظمی عجیبی حاکم شد. به همین خاطر بازی با ۹۰ دقیقه تاخیر آغاز شد و حتی احتمال لغو بازی هم وجود داشت. لیونل مسی که بعد از جام جهانی این بار هم یک جام دیگر را به عنوان کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین بالای سر برد، در این دیدار مصدوم شد و در حالی که گریه می‌کرد، زمین بازی را ترک کرد. با این حال قهرمانی آرژانتین این تیم را با ۱۶ عنوان به پرافتخارترین تیم کوپاآمریکا تبدیل کرد.
***
معارفه ۸۰ هزار نفری امباپه در برنابئو با حضور زیدان
مراسم معارفه ستاره فرانسوی رئال‌مادرید با حضور ۸۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار شد. در مراسم معارفه این بازیکن فرانسوی که با حضور زیاد هواداران رئال‌مادرید برگزار شد، چهره‌های سرشناسی از جمله رائول گونزالس، زین‌الدین زیدان، سانتیاگو سولاری و البته فلورنیتنو پرس، رئیس باشگاه حضور داشتند. این ستاره فرانسوی بارها لوگوی رئال را بوسید به طوری که این تکراری‌ترین حرکت او در مراسم معارفه بود تا عشق زیاد خود را به پیراهن رئال نشان دهد. او در این مراسم اسپانیایی هم صحبت کرد. امباپه گفت: انتقال من به رئال‌مادرید سخت بود اما در نهایت با تلاش همه من اینجا هستم. برای رسیدن به پیراهن رئال چه شب‌ها که رویای آن را در سر داشتم و سر بر بالین نهادم. اکنون که به رویای خود رسیده‌ام، برای آن جان می‌دهم.
***
تیم ملی فوتبال اسپانیا قهرمان یورو ۲۰۲۴ شد
تیم ملی فوتبال اسپانیا با برتری برابر انگلیس قهرمان رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ شد. ماتادورها با این قهرمانی عنوان پرافتخارترین تیم جام ملت‌های اروپا را به خود اختصاص دادند. در این دیدار، حسرت انگلیسی‌ها برای کسب عنوان قهرمانی ۶۴ ساله شد و ستاره‌های انگلیسی باز هم در رسیدن به جام قهرمانی یورو ناکام بمانند. اسپانیا اما شب درخشانی را پشت سر گذاشت و توانست برای چهارمین‌بار بر قله فوتبال اروپا بایستد. نیمه اول این بازی بدون آنکه گلی به ثمر برسد به پایان رسید و با آغاز نیمه دوم «نیکو ویلیامز» گل اول را برای اسپانیا به ثمر رساند. تلاش انگلیسی‌ها برای گل تساوی در دقیقه ۷۳ به نتیجه رسید و «کول پالمر» از روی پاس هنرمندانه «جود بلینگام» گل تساوی را وارد دروازه اسپانیا کرد اما در دقیقه ۸۶ «میکل اویارزابال» موفق شد گل دوم اسپانیا را به ثمر برساند و در ادامه هم تغییری در نتیجه بازی رخ نداد تا در پایان، ماتادورها در عین شایستگی، قهرمان جام ملت‌های اروپا شوند.
***
فرزانه فصیحی در مسابقات دوومیدانی تور قاره‌ای ایتالیا ششم شد
بانوی المپین کشورمان در جریان برگزاری رقابت ماده ۱۰۰ متر مسابقات دوومیدانی تور قاره‌ای ایتالیا در جایگاه ششم ایستاد.
به گزارش مهر، در تور قاره‌ای سطح برنزی که به میزبانی کشور ایتالیا در حال برگزاری است، فرزانه فصیحی، بانوی نامدار دوهای سرعت کشورمان که سهمیه حضور در بازی‌های المپیک پاریس را نیز کسب کرده، با قرار گرفتن در جایگاه ششم ماده ۱۰۰ متر به کار خود در این مسابقات پایان داد. بر همین اساس، فصیحی در دور مقدماتی این مسابقات با ثبت حد نصاب 11.60 ثانیه موفق شد جواز حضور در مرحله نهایی رقابت ماده ۱۰۰ متر را به دست آورد. فصیحی همچنین در جریان برگزاری مرحله نهایی این ماده با ثبت زمان 11.65 ثانیه در جایگاه ششم قرار گرفت. در این مسابقات دونده کشور جامائیکا با ثبت زمان 11.24 ثانیه قهرمان شد و ورزشکاران کشورهای آمریکا و جامائیکا نیز به ترتیب با ثبت حد نصاب‌های 11.24 و 11.26 ثانیه در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

Page Generated in 0/0061 sec