printlogo


کد خبر: 287377تاریخ: 1403/4/27 00:00
اخبار

بخشش قاتل به حرمت امام حسین(ع) پس از ۲۳ سال
رئیس دادگستری دزفول از بخشش قاتل به حرمت امام حسین(ع) پس از ۲۳ سال خبر داد. فیصل مزرعه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۲۳ سال پیش پرونده قتل عمد ناشی از اختلافات خانوادگی در دزفول تشکیل و از همان زمان تلاش برای ایجاد صلح و سازش میان این 2 خانواده توسط گروه‌های مختلف دنبال شد ولی نتیجه‌ای حاصل نشد. وی افزود: یک ماه پیش پرونده در دستور کار جدی اعضای کارگروه ویژه قتل شورای حل اختلاف دزفول قرار گرفت و با توجه به اینکه قاتل و مقتول اهل لرستان هستند، در این مدت با برگزاری نشست‌های متعددی با حضور بزرگان، سران طوایف و معتمدان خوزستان و استان لرستان، خوشبختانه با عنایت الهی تلاش این عزیزان به ثمر نشست و اولیای دم پس از ۲۳ سال به حرمت ماه محرم و عشق به امام حسین(ع) از قصاص قاتل فرزند خود گذشت کردند. مزرعه بر اهتمام دادگستری دزفول در سوق دادن پرونده‌ها به صلح و سازش تاکید کرد و گفت: یکی از سیاست‌های قوه‌ قضائیه تقویت فرهنگ پیشگیری از جرائم و گسترش فرهنگ بخشش و صلح بین مردم است که از آثار مهم آن می‌توان به ایجاد امنیت و آرامش پایدار در جامعه اشاره کرد.
***
استقرار سامانه‌های خورشیدی برای عشایر
مدیر امور عشایر استان تهران با بیان اینکه زندگی عشایری در مراتع با توجه به تحولات گسترده در جامعه در چند سال اخیر به نوعی مدرن شده است، گفت: اکنون از سامانه‌های خورشیدی در مناطق عشایری این استان استفاده می‌شود. فرشید ذبیحی در این مورد گفت: برای مردم عشایر که در مراتع و بویژه در مناطق ییلاقی (سردسیر) در زیر سیاه‌چادرهای عشایری زندگی می‌کنند، توسعه سامانه‌های خورشیدی انجام شده و در همین راستا عشایر برای پخت غذا از روشن کردن آتش خودداری و با بهره‌گیری از این گونه سامانه‌ها زندگی روزمره خود را سپری می‌کنند. وی افزود: از آنجا که این سامانه‌های خورشیدی مجهز به چراغ روشنایی هستند، دیگر مردم مناطق عشایر در مراتع برای فعالیت‌های روزمره زندگی خود از آتش استفاده نمی‌کنند و زندگی عشایری در استان تهران همانند دیگر مناطق کشور در راستای حفظ محیط‌ زیست دچار تحولات گسترده‌ای شده است. وی تصریح کرد: اکنون دیگر زندگی این گروه از مردم عشایری در مراتع، خطرآفرین نیست. مدیر امور عشایر استان تهران گفت: یکی از مشکلاتی که مورد اعتراض عشایر است ورود بی‌ضابطه گردشگران به مراتع محل زندگی این مردم است، چرا که برخی از این افراد با روشن کردن آتش و سایر اقدامات موجب تخریب محیط ‌زیست می‌شوند.
***
افزایش تعداد ایستگاه‌های ورزشی بانوان
معاون بانوان سازمان ورزش شهرداری تهران از افزایش تعداد ایستگاه‌های خاص ورزش بانوان در تهران خبر داد. مرجان میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت ورزش بانوان در تهران با بیان اینکه در دوره ششم مدیریت شهری از آغاز تاکنون توجه ویژه‌ای به حضور بانوان در ایستگاه‌های تندرستی شده است، گفت: افزایش تعداد این ایستگاه‌ها نشان می‌دهد ورزش بانوان از اهمیت بالایی در نگاه مدیران شهری برخوردار است، چرا که بانوان مدیران خانواده هستند و ارتقای سطح سلامت و نشاط و تحرک در آنها، تأثیر مستقیمی بر سلامت خانواده‌ها و جامعه دارد. وی از افزایش تعداد ایستگاه‌های تندرستی در تهران خبر داد و افزود: طی ۳ سال گذشته تعداد ایستگاه‌های ورزشی خاص بانوان در تهران به ۶۱۷ نقطه افزایش یافته است و جانمایی این ایستگاه‌ها به‌گونه‌ای است که تمام بانوان در سنین مختلف بتوانند از برنامه‌های ورزشی اجرا شده در آن به شکل رایگان استفاده کنند. میرزایی از تعامل با مساجد، حسینیه‌ها و مدارس برای توزیع عادلانه‌تر ایستگاه‌های تندرستی در پایتخت خبر داد و گفت: در پایتخت، بوستان‌های متعددی وجود دارد و تلاش ما این بوده که در بوستان‌های بزرگ ایستگاه‌های تندرستی به شکل مستمر برگزار شود، چرا که در برخی محله‌ها و مناطق دسترسی شهروندان به بوستان‌ها به آسانی امکان‌پذیر نیست. وی اظهار کرد: از این‌ رو با شناسایی این مناطق در قالب تعاملاتی با مدارس، مساجد و حسینیه‌ها، تلاش کردیم بانوان بتوانند با حضور در این اماکن ایستگاه‌های تندرستی به فعالیت ورزشی بپردازند.
***
صدور تأییدیه حلال برای ۲۸۵ محصول سلامت‌محور
رئیس مرکز ملی تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو، از صدور ۲۸۵ تاییدیه حلال برای محصولات سلامت‌محور در سال ۱۴۰۲ خبر داد. حسین رستگار گفت: بررسی ارزیابی و انجام آزمون فرآورده‌های سلامت‌محور به منظور صدور تاییدیه حلال به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی سلامت و اصالت کالا محسوب می‌شود. وی از تدوین و تصویب دوره‌های آموزشی در حوزه صدور مجوز حلال خبر داد و افزود: ۲۶ دوره آموزشی و ۶۰ استاندارد به این منظور برای کارشناسان سازمان غذا و دارو در حوزه‌های مختلف برگزار شده است. رئیس مرکز ملی تحقیقات حلال، دوره‌های آموزشی در حوزه اداره کل دارو و مواد تحت کنترل را شامل طراحی فرمولاسیون و ساخت اشکال مختلف فرورده‌های دارویی، الزامات فنی در صنعت داروسازی، بازاریابی و اقتصاد دارو در صنعت داروسازی و اصول مستندسازی در صنعت داروسازی برشمرد. به گفته وی، دوره‌های آموزشی در حوزه اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل شامل طراحی فرمولاسیون و ساخت اشکال فرآورده‌ها، بازاریابی در این صنعت و اصول مستندسازی در صنعت فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و شیر خشک برگزار شده است. رستگار دوره‌های برگزار‌شده آموزشی اداره کل آرایشی و بهداشتی را نیز از الزامات فنی در صنعت آرایشی و بهداشتی، طراحی فرمولاسیون در صنعت آرایشی بهداشتی و اصول مستندسازی در این صنعت دانست.

Page Generated in 0/0070 sec