printlogo


کد خبر: 287385تاریخ: 1403/4/27 00:00
اخبار

پزشکیان در گفت‌وگوی تلفنی با هنیه:
موضوع فلسطین در اولویت است
رئیس‌جمهور منتخب در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: دولت بنده موضوع فلسطین را به عنوان موضوع‌محوری جهان اسلام، در اولویت کاری خود قرار خواهد داد. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین - حماس عصر یکشنبه در تماس تلفنی با مسعود پزشکیان، در تشریح آخرین وضعیت غزه گفت: رژیم صهیونیستی و حامیانش بزرگ‌ترین و هولناک‌ترین جنایات و کشتار جمعی را در این 9 ماه مرتکب شده‌اند. هنیه همچنین با اشاره به جنایت روز شنبه رژیم صهیونیستی در منطقه خان‌یونس غزه اظهار داشت: صهیونیست‌ها هر بار که چنین جنایاتی مرتکب شده‌اند، اینگونه توجیه می‌کنند که به دنبال به شهادت رساندن فرماندهان اصلی حماس هستند اما این ادعاها برای گمراه کردن افکار عمومی و کاملا دروغ است. 
پزشکیان نیز در این مکالمه تلفنی ضمن محکومیت جنایت اخیر رژیم صهیونیستی و تسلیت به فلسطینیان خاطرنشان کرد: ارتکاب چنین جنایاتی، بیانگر عزم رژیم صهیونیستی برای تداوم جنایت و کشتار فلسطینیان بی‌گناه و بی‌دفاع غزه با هدف درهم شکستن روحیه مقاومت فلسطینیان است که البته به فضل الهی موفق نخواهد شد. رئیس‌جمهور منتخب‌، حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم فلسطین را برگرفته از آموزه‌های اسلامی، انسانی و اخلاقی و رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی توصیف و تصریح کرد: دولت بنده موضوع فلسطین را به عنوان موضوع محوری جهان اسلام، در اولویت کاری خود قرار خواهد داد. تلاش خواهیم کرد با همکاری و همراهی سایر کشورهای اسلامی و همسایه، با استفاده از همه اهرم‌های سیاسی و دیپلماتیک، پایان جنگ علیه غزه و توقف کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین را محقق کنیم.
پزشکیان با بیان اینکه در گام بعدی با جدیت پایان اشغال طولانی‌مدت سرزمین‌ فلسطین را دنبال خواهیم کرد، گفت: معتقدیم آینده غزه باید توسط مردم فلسطین و در چارچوب توافق فلسطینی-فلسطینی تعیین شود.
***
انفجار در حرم حضرت شاهچراغ (ع) تکذیب شد
پس از انتشار اخباری مبنی بر وقوع انفجار در حرم حضرت شاهچراغ (ع)، هر گونه حادثه امنیتی و انفجار توسط مقامات امنیتی و استانی تکذیب شد.
شامگاه 25 تیر شنیده‌ها حاکی از آن بود که صدایی شبیه انفجار از نزدیکی بازار حاجی در اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به گوش رسیده است اما لحظاتی بعد معاون سیاسی - امنیتی استانداری فارس اعلام کرد: انفجاری رخ نداده و علت انتشار اخبار نادرست در دست بررسی است. ساعتی بعد سیدمصطفی بحرینی، دادستان فارس نیز درباره خبر منتشر شده در فضای مجازی گفت: صدای تیر‌اندازی شنیده شده در اطراف شاهچراغ مربوط به شلیک سهوی یکی از عوامل امنیتی بوده و بر اثر سهل‌انگاری رخ داده است. بحرینی با بیان اینکه صدای تیراندازی در یکی از خیابان‌های منتهی به حرم شنیده شده و محدوده حرم در امنیت کامل است، افزود: مراسم شب عاشورای حسینی هم اکنون در امنیت کامل در حرم در حال برگزاری است. فرمانده انتظامی استان فارس نیز با اشاره به اینکه هیچ مساله امنیتی رخ نداده است، تأکید کرد: هیچ خبری نیست و مردم در امنیت کامل مشغول برگزاری مراسم عزاداری هستند.
***
باقری: آمریکا مانع جدی پایان دادن به جنایات صهیونیست‌ها در غزه است
سرپرست وزارت امور خارجه که در نیویورک حضور دارد، گفت: آمریکایی‌ها به مانعی جدی برای پایان دادن به جنایت صهیونیست‌ها در غزه تبدیل شده‌اند. علی باقری که در راس هیاتی برای شرکت در ۲ نشست شورای امنیت درباره فلسطین و چندجانبه‌گرایی به نیویورک سفر کرده، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قرار است ۲ نشست مهم در شورای امنیت سازمان ملل برگزار شود، گفت: روز سه‌شنبه نشستی درباره چندجانبه‌گرایی و روز چهارشنبه نیز نشستی درباره فلسطین برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه هر ۲ موضوع از جهات مختلف برای جهان، مناسبات بین‌المللی و جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: در مورد فلسطین، یک جنایت و نسل‌کشی عینی و آشکار در طول ۹ ماه گذشته در غزه در حال انجام است. جمهوری اسلامی ایران همواره در عرصه‌های سیاسی، حقوقی و دیپلماسی عمومی موضوع فلسطین، به صورت جدی در کنار دیگر تحرکات و فعالیت‌هایش، نقش‌آفرین فعال بوده است. سرپرست وزارت امور خارجه گفت: در چند ماه گذشته، شهید امیرعبداللهیان هم در نشست مجمع عمومی و هم در نشست شورای امنیت شرکت و نقش‌آفرینی فعالی را به منظور تبیین واقعیت‌هایی که در صحنه فلسطین و غزه می‌گذرد، داشتند. وی اظهار کرد: در این مقطع هم جمهوری اسلامی ایران قصد دارد از ظرفیت شورای امنیت سازمان ملل برای دفاع از حق، مواضع و کیان ملت فلسطین، همچنین تبیین جنایت‌های رژیم صهیونیستی استفاده کند.
***
شیوه‌نامه تشکیل دولت چهاردهم اعلام شد
رئیس شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم شیوه‌نامه تشکیل این دولت را اعلام کرد. به گزارش فارس، محمدجواد ظریف در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به دنبال انتخاب جناب آقای دکتر پزشکیان، به دستور ایشان شورای راهبری تشکیل شد و تاکنون 9 جلسه برگزار و سنجه‌ها را مشخص کرده و برای اطمینان از شفافیت و سلامت روند بررسی نامزدهای پیشنهادی با مراجعه به کارشناسان و شنیدن نظرات مختلف به ۲ مصوبه مادر رسیده است». ظریف همچنین در ادامه این مطلب آورده است: «مسؤولان و دبیران کارگروه‌ها و مدیران کمیته‌ها تعیین شده‌اند و اعضای بیشتر کمیته‌ها به شورای راهبری جهت تصویب نهایی پیشنهاد شده‌اند. برخی کمیته‌ها چند جلسه برای بررسی سنجه‌های تخصصی حوزه خود و همچنین شیوه کار برگزار کرده و روند رسیدگی به آن دسته از نامزدهای پیشنهادی را که تاکنون دریافت شده‌اند، آغاز کرده‌اند. هیچ کمیته‌ای، هیچ نامزدی را برای هیچ پستی نهایی نکرده و تمام گمانه‌زنی‌ها صرفا خبرسازی بی‌پایه است».

Page Generated in 0/0050 sec