printlogo


کد خبر: 287404تاریخ: 1403/4/28 00:00
اخبار

اسلامی: 
انفجار اخیر ربطی به صنعت هسته‌ای نداشت
رئیس سازمان انرژی اتمی درباره تصاویر انفجار اخیر در نزدیکی کاشان گفت: موضوع اخیر ارتباطی به صنعت هسته‌ای نداشت و نزدیک سایت ما هم نبود.
به گزارش تسنیم،‌ محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تصاویر انفجار اخیر در نزدیکی کاشان گفت: آن صحنه ارتباطی به سایت و صنعت هسته‌ای نداشت و نزدیک سایت ما هم نبود و مواردی است که معمولا اتفاق می‌افتد و در گزارش‌ها هم می‌آید.
وی افزود: یکی از اقداماتی که در دولت سیزدهم برای ورود دستاوردهای هسته‌ای به زندگی مردم صورت گرفت، راه‌اندازی مراکز پرتودهی بود. در این دولت 3 مرکز پرتودهی افتتاح شده است و ان‌شاءالله در مردادماه هم 3 مرکز دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.
 
تأکید پزشکیان  بر افزایش همکاری‌ بین ایران و مالزی
انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالزی در تماسی تلفنی با مسعود پزشکیان گفت‌وگو کرد. پزشکیان در این گفت‌وگوی تلفنی پس از ابراز تشکر و قدردانی از پیام‌های تبریک پادشاه و نخست‌وزیر مالزی، روابط 2 کشور را صمیمی، دوستانه و اثرگذار توصیف کرد و گفت‌: بر تداوم، تقویت و افزایش همکاری‌های میان 2 کشور در همه زمینه‌ها و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فراوان موجود تاکید داریم و تلاش خواهیم کرد هر گونه موانع احتمالی در توسعه روابط را از میان برداریم. رئیس‌جمهوری منتخب مردم تاکید کرد: اراده جمهوری اسلامی ایران همکاری همه‌جانبه با مالزی در قالب اتحادیه‌ها و پیمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نظیر آسه‌آن، جنبش عدم تعهد و سازمان همکاری‌ اسلامی است و امیدواریم با استفاده از این ظرفیت‌های بسیار خوب، گام‌های بلند و موثری در جهت پیشرفت و انتفاع 2 کشور برداریم.
 
دستور مخبر برای تأمین منابع جهت تکمیل مصوبات سفرهای استانی
کفیل ریاست جمهوری با اشاره به اینکه طرح‌های مصوب در سفرهای استانی دولت سیزدهم عمدتا از اولویت‌های استان‌ها بودند، رئیس سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرد نسبت به تامین منابع لازم برای تسریع در تکمیل آنها اقدامات لازم را انجام دهد.
محمد مخبر در جلسه هیات دولت که صبح دیروز (چهارشنبه) برگزار شد، با تسلیت مجدد ایام عزای  حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران شهیدشان و آرزوی قبولی عزاداری‌های همه عاشقان مکتب اهل بیت(ع)، از ریشه‌دار بودن فرهنگ عاشورا و ایثار در دل و جان مردم گفت و افزود: در جریان بروز مشکل در نیروگاه رامین اهواز، شاهد چشمه‌ای از این روحیه ایثارگری در میان کارگران و تکنیسین‌های این نیروگاه بودیم که در گرمای 70 درجه و رطوبت 90 درصد با به خطر انداختن سلامتی خویش برای آسایش و رفاه مردم، وارد عمل شدند و در کمترین زمان ممکن آسیب وارده را رفع کردند.
کفیل ریاست جمهوری در ادامه به موضوع برگزاری المپیاد فیزیک در آینده نزدیک به میزبانی کشورمان اشاره کرد و با مهم دانستن برگزاری مطلوب و بی‌نقص این آزمون جهانی برای کشور، از سازمان برنامه و بودجه خواست از برگزاری این رویداد به طور کامل پشتیبانی کند.
مخبر همچنین با اشاره به اینکه طرح‌های مصوب در سفرهای استانی دولت سیزدهم عمدتا از اولویت‌های استان‌ها بودند، رئیس سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرد نسبت به تامین منابع لازم برای تسریع در تکمیل آنها اقدامات لازم را انجام دهد. وی در ادامه از تلاش همه دست‌اندرکاران برگزاری مطلوب مراسم حج امسال، از مرحله اعزام تا بازگشت زائران بیت‌الله الحرام قدردانی کرد.
مخبر در پایان بار دیگر با اشاره به برگزاری پرشور مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در سراسر کشور خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‌ها دشمنان این مرز و بوم برنامه‌هایی برای ایجاد ناامنی داشتند که به لطف خدا و با تلاش‌ و همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، وزارت کشور، فراجا و دیگر بخش‌های مربوط عزاداری‌های مردم بدون هیچ حادثه‌ای برگزار شد.
 
زاکانی:
ادعای پست‌فروشی دروغ جدید علیه شهرداری است
شهردار تهران گفت:  ادعای پست‌فروشی در شهرداری غلط است و حتما شکایت می‌کنیم.
علیرضا زاکانی پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: درباره پشت پرده امضاهای جمع‌شده درباره شهردار تهران قبلا توضیحات لازم را دادم و باید بگویم مبنای جمع‌آوری این امضاها سراسر تهمت است.
وی افزود: رأی و نظر آنان که علیه بنده امضا جمع کردند محترم است اما بیش از آنها هم امضاهایی برای ماندن اینجانب در شهرداری تهران امضا کردند، اما باید بگویم چه آنهایی که علیه بنده امضا جمع کردند و چه آنها که به نفع بنده این کار را کردند این امضاها مبنای قانونی ندارد.
شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره حاشیه‌های به‌وجودآمده منتقدان شهرداری در شورای شهر تاکید کرد: در شورای شهر یک اقلیت مخالفی وجود دارند که نظرات خود را بیان می‌کنند.
زاکانی اذعان کرد: به نظر می‌آید برخی نمی‌خواستند بنده در انتخابات حضوری داشته باشم و پاسخ بنده به منتقدان آن است که انتقادات آنها صددرصد نادرست است.
وی گفت: ۱۳۳ پروژه افتتاح کردیم که به‌رغم آنکه منتقدان خود را دعوت کرده‌ایم هیچکدام در افتتاح‌ها حضور به عمل نیاوردند. 
شهردار تهران ادامه داد: منتشرکننده این ادعا کسی است که نظر دستگاه‌های نظارتی شهرداری درباره‌اش منفی است. ما این ادعا را بررسی کردیم که غلط و نادرست بود و حتما شکایت می‌کنم.
 

Page Generated in 0/0061 sec