printlogo


کد خبر: 287415تاریخ: 1403/4/28 00:00
اخبار

پیگیری ویژه پرسپولیس برای صدور رأی انضباطی بیرانوند
کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال دور از حاشیه‌های مربوط به دعوای پرسپولیس با دروازه‌بان تیم‌ ملی ایران قرار است رای خود را صادر کند. به گزارش مهر، باشگاه پرسپولیس همچنان تاکید بر غیرقانونی بودن قرارداد علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم‌ ملی ایران با تراکتور تبریز دارد. او که با وجود داشتن یک فصل دیگر قرارداد با پرسپولیس تصمیم به فسخ یکطرفه و رفتن به تراکتور تبریز گرفت با پرونده شکایت پرسپولیس بابت این موضوع دست و پنجه نرم می‌کند. کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال که بررسی این پرونده را بر عهده داشته است پس از شنیدن دفاعیات وکیل بیرانوند و مستندات مربوط به این قرارداد، جلسه‌ای محرمانه را نیز تشکیل داده است تا دور از هرگونه حاشیه بتواند در این خصوص اعلام نظر کند. باشگاه پرسپولیس که همچنان تاکید بر غیرقانونی بودن قرارداد بیرانوند با تراکتور دارد، خواستار دریافت غرامت ۱۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی از این دروازه‌بان است؛ رقمی که معادل قرارداد امسال بیرانوند با پرسپولیس بود که یکطرفه فسخ شد. یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس بار دیگر پیگیر این پرونده شده است تا هرچه زودتر حکم کمیته تعیین وضعیت را دریافت کند اما پاسخی دریافت نکرده است. اعضای کمیته تعیین وضعیت فدراسیون نیز از هرگونه گفت‌وگو با هر یک از طرفین خودداری کرده‌اند تا بدون تحت تاثیر قرار گرفتن بابت این پیگیری‌ها رای خود را بدون دخالت ارکان باشگاه پرسپولیس و وکیل بیرانوند صادر کنند. پیگیری‌ها نشان می‌دهد رای مربوط به این پرونده قرار است تا ظهر روز شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ منتشر شود. 
 
بیانیه رسمی فیفا درباره توهین آرژانتینی‌ها
فیفا در بیانیه‌ای رفتار بازیکنان آرژانتین در توهین به بازیکنان فرانسوی پس از قهرمانی در جام ملت‌های آمریکای جنوبی را محکوم کرد. به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) پس از انتشار ویدئویی از سر دادن شعارهای نژادپرستانه از سوی بازیکنان تیم‌ ملی آرژانتین در جشن قهرمانی‌شان در جام ملت‌های آمریکای جنوبی، تحقیقاتی را علیه این تیم آغاز کرده است. بازیکنان آلبی‌سلسته پس از قهرمانی در کوپاآمه‌ریکا آهنگی را در اتوبوس تیم خواندند و انزو فرناندس، هافبک این تیم، آن را در لایو اینستاگرام پخش کرد. این ترانه ریشه آفریقایی برخی بازیکنان فرانسوی را مسخره می‌کند. فدراسیون فوتبال فرانسه بلافاصله به فیفا شکایت کرد و اکنون فیفا در حال بررسی این پرونده است و احتمالا جریمه‌ای سنگین را برای قهرمان کوپاآمه‌ریکا در نظر بگیرد. در بیانیه‌ رسمی فیفا آمده است: فیفا این ویدئو را دیده است که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. ما به‌شدت هر نوع تبعیض از سوی هر شخصی اعم از بازیکنان، هواداران و مقامات را محکوم می‌کنیم. در ادامه انزو فرناندس به خاطر رفتارش در جشن قهرمانی تیم‌ ملی آرژانتین عذرخواهی کرد و چلسی، تیم باشگاهی این بازیکن نیز قصد دارد به صورت جداگانه اقدام این بازیکن را مورد بررسی قرار دهد. 7 بازیکن فرانسوی در باشگاه چلسی بازی می‌کنند و بررسی این موضوع از سوی باشگاه چلسی نیز بسیار جدی پیگیری می‌شود. 
 
برخورد سرد کارواخال با نخست‌وزیر اسپانیا جنجال‌ساز شد
مراسم جشن قهرمانی ملی‌پوشان اسپانیا در یورو ۲۰۲۴ با یک حاشیه دیگر همراه شد. به گزارش تسنیم، جشن اعضای تیم‌ ملی اسپانیا در بازگشت به خانه پس از فتح یورو 2024 با یکسری حواشی همراه بود. ابتدا رودری هرناندس، هافبک تیم با سر دادن شعار‌ سیاسی «جبل‌الطارق اسپانیایی است» خشم مقامات کشور همسایه را برانگیخت و بعد از او کاپیتان تیم آلوارو موراتا با پرتاب کردن یک فنجان به سمت یک هوادار - به دلیل بیان چیزی که مهاجم ماتادورها از آن خوشش نیامد - این جشن را تحت‌الشعاع قرار داد. حواشی تشریفات مرتبط با چهارمین قهرمانی لاروخا در جام ملت‌های اروپا اما به این 2 مورد ختم نشد. ملی‌پوشان اسپانیا در بخشی دیگر از سلسله برنامه‌های جشن قهرمانی‌شان به دفتر نخست‌وزیر کشورشان دعوت شدند و میهمان پدرو سانچس بودند اما برخی بازیکنان مقام اول اجرایی اسپانیا را چندان تحویل نگرفتند. در میان آنها اما صحنه رویارویی دنی کارواخال، مدافع تیم با پدرو سانچس بیشتر از همه به چشم آمد و جنجال‌ساز شد. دفاع راست رئال مادرید که بعد از موراتا دومین نفری بود که وارد محوطه ساختمان نخست‌وزیری شد، بدون آنکه پدرو سانچس را نگاه کند یا با او کلمه‌ای حرف بزند، خیلی سرد دست داد و از کنارش رد شد. طبق گزارش نشریه رلوو، دلیل واکنش سردتر کارواخال نسبت به دیگر ملی‌پوشان اسپانیا، پررنگ‌تر بودن گرایش‌های سیاسی او و طرفداری‌اش از حزب مخالف سانچس است که البته هرگز آن را به صورت علنی بیان نکرده است. دلیل دیگری که رلوو برای برخورد سرد بازیکن رئال مادرید با نخست‌وزیر اسپانیا آورده، تنش‌های یکی دو سال اخیر میان دولت و فدراسیون فوتبال است. 
 
دلیل خودداری رونالدو از حضور در مراسم معارفه امباپه
یک خبرنگار عربستانی دلیل غیبت کریستیانو رونالدو در مراسم معارفه مهاجم جدید رئال مادرید را فاش کرد. سعود الصرامی، خبرنگار عربستانی در یک برنامه تلویزیونی گفت: کریستیانو رونالدو از سوی فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه رئال مادرید برای حضور در مراسم معارفه کیلیان امباپه دعوت شده بود. با این وجود رونالدو به دلیل احترامش به باشگاه النصر و هوادارانش این دعوت را رد کرد. 

Page Generated in 0/0057 sec