printlogo


کد خبر: 287419تاریخ: 1403/4/28 00:00
بررسی مربی‌های خارجی مورد نظر برای هدایت تیم‌ ملی والیبال ایران
یکی از این چند گزینه

سیده‌فرزانه شریفی: فدراسیون والیبال این روزها در حال مذاکره با مربیان تراز اول خارجی برای سپردن هدایت تیم‌ ملی والیبال ایران به یکی از آنهاست که به نظر می‌رسد «مارسلو مندز» جدی‌ترین گزینه است. پس از اینکه تیم‌ ملی والیبال ایران با «موریس موتا پائز» سرمربی گمنام برزیلی - فرانسوی در لیگ ملت‌های والیبال عملکرد بسیار ضعیفی ارائه داد، میلاد تقوی، رئیس فدراسیون والیبال در جریان مسابقات لیگ ملت‌ها پس از 7 شکست متوالی، تصمیم به برکناری این مربی گرفت. با پایان لیگ ملت‌های والیبال و قرار گرفتن ایران در رده پانزدهم رنکینگ جهانی، صحبت از جذب مربی تراز اول خارجی به میان آمد. در ادامه چند گزینه برای هدایت تیم‌ ملی والیبال ایران در نظر گرفته شدند که فدراسیون در حال مذاکره با این نفرات است.
مارسلو مندز
اصلی‌ترین گزینه فدراسیون والیبال برای هدایت تیم‌ ملی «مارسلو مندز» است؛ او در حال حاضر هدایت تیم‌ ملی والیبال آرژانتین را برعهده دارد و با این تیم در المپیک توکیو سومی را به دست آورد. قرارداد مندز با تیم‌ ملی والیبال آرژانتین پس از المپیک پاریس به پایان می‌رسد و او گزینه جدی فدراسیون والیبال برای همکاری است. این مربی ۶۰ ساله از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ سرمربی باشگاه «سادا کروزیرو» بوده و در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ موفق به کسب مدال طلای باشگاه‌های جهان شده است.
آنجلو لورنزتی
لورنزتی پیش از این هم یکی از گزینه‌های هدایت تیم‌ ملی والیبال ایران بود؛ قبل از برگزاری مسابقات لیگ ملت‌های والیبال او یکی از گزینه‌های جدی فدراسیون والیبال برای هدایت تیم‌ ملی والیبال بود و حتی به گفته مرادی، نایب‌رئیس فدراسیون والیبال توافق با این مربی هم انجام شده بود اما شیطنت‌های داخلی باعث شد او از قبول پیشنهاد مربیگری تیم‌ ملی والیبال ایران پشیمان شود.
روبرتو پیاتزا
پیاتزا هم همچون لورنزتی یکی از گزینه‌هایی بود که پیش از این هم نامش برای هدایت تیم‌ ملی والیبال ایران بارها مطرح شده بود. پیش از اینکه پائز هدایت تیم‌ ملی را در لیگ ملت‌ها برعهده بگیرد، تا مدت‌ها پیاتزا گزینه اصلی هدایت تیم‌ ملی والیبال ایران بود و حتی اعضای کمیته فنی هم از اینکه این مربی هدایت تیم‌ ملی والیبال ایران را بر عهده بگیرد، استقبال کردند. در همان زمان که نام پیاتزا برای هدایت تیم‌ ملی والیبال ایران مطرح شده بود، نایب‌رئیس فدراسیون والیبال این موضوع را منتفی اعلام کرد، چرا که به گفته او پیاتزا قصد داشت هدایت تیم‌ ملی والیبال ایران و هلند را به صورت همزمان در لیگ ملت‌های والیبال بر عهده بگیرد و این موضوع مورد موافقت فدراسیون والیبال ایران قرار نگرفت و به طور کلی موضوع حضور این مربی در تیم‌ ملی والیبال ایران منتفی شد.
فیلیپ بلین
یکی از گزینه‌هایی که مورد توجه فدراسیون والیبال قرار گرفته فیلیپ بلین است؛ مربی‌ای که ۷ سال هدایت تیم‌ ملی والیبال ژاپن را بر عهده داشته و تحول عظیمی را در این تیم به وجود آورده است. تیم‌ ملی والیبال ژاپن که روزگاری در برابر ایران حرفی برای گفتن نداشت، حالا به یک مدعی در آسیا بدل شده و بارها ملی‌پوشان والیبال ایران را در مسابقات مهم و حساس شکست داده است. بلین پس از ۷ سال در پایان المپیک پاریس از تیم‌ ملی والیبال ژاپن جدا خواهد شد و این فرصت خوبی است که فدراسیون والیبال با این سرمربی وارد مذاکره شود. البته گویا بلین پیشنهاد ایران را برای هدایت تیم‌ ملی نپذیرفته اما همچنان او یکی از گزینه‌هاست. تیم ملی والیبال ژاپن با هدایت فیلیپ بلین برای نخستین‌بار در تاریخ لیگ ملت‌ها در سال ۲۰۲۳ به مدال برنز رسید، همچنین در مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی ایران برگزار شد، ژاپنی‌ها توانستند عنوان قهرمانی را از آن خود کنند. در سال ۲۰۲۴ هم تیم‌ ملی والیبال ژاپن در جایگاه دوم لیگ ملت‌ها قرار گرفت و به مدال نقره این مسابقات رسید.

Page Generated in 0/0066 sec