printlogo


کد خبر: 287425تاریخ: 1403/4/28 00:00
یک مهاجم مسلح به چاقو در نزدیکی همایش جمهوری‌خواهان هدف گلوله پلیس قرار گرفت
یک حادثه تروریستی دیگر در انتخابات آمریکا

 
فضای انتخاباتی ایالات متحده روزبه‌روز ناامن‌تر می‌شود. 4 روز پس از ترور مسلحانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 و یک روز پس از آنکه دولت بایدن مجبور شد یک تیم سرویس مخفی را به حفاظت از رابرت کندی، نامزد مستقل انتخابات و مخالف حزب دموکرات بگمارد، حالا دوباره یک حادثه تروریستی دیگر این بار باز در نزدیکی ترامپ رخ داده است.
عصر سه‌شنبه به وقت غرب میانه آمریکا، یک فرد مسلح به 2 چاقو، در نزدیکی گردهمایی کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در میلواکی به سمت یک عابر حمله‌ور شد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جفری نورمن، رئیس پلیس شهر میلواکی بزرگ‌ترین شهر ایالت ویسکانسین، دیروز در یک کنفرانس خبری اعلام کرد 5 مامور پلیس متوجه یک فرد مظنون شدند که در هر دست خود یک چاقو داشت و هیچ توجهی به دستورات پلیس نمی‌کرد و قبل از آن‌که هدف اصابت گلوله پلیس قرار بگیرد، به سمت یک فرد غیرمسلح حمله کرد.
دوربین نصب شده روی لباس پلیس نشان می‌دهد افسران پلیس اوهایو که سوار بر دوچرخه بودند، در حال صحبت بودند که یکی از آنها می‌گوید: «او چاقو دارد».
بر اساس این ویدئو، پس از آن چندین نیروی امنیتی فریاد می‌زنند: «چاقو را زمین بگذار» و به سمت ۲ مرد غیرمسلحی می‌روند که در خیابان ایستاده‌اند و به محض آنکه فرد مسلح به چاقو به سمت یک مرد غیرمسلح حمله‌ور می‌شود، نیروی پلیس به او شلیک می‌کند.
نورمن در این باره توضیح داد: «زندگی افرادی در خطر بوده است. این افسران پلیس که برای این منطقه هم نبودند، وظیفه خود دانستند که امروز وارد عمل شوند و زندگی افرادی را نجات دادند».
آسوشیتدپرس گزارش کرد هزاران افسر پلیس از ایالات مختلف آمریکا در میلواکی حضور یافته‌اند تا امنیت کنوانسیون ملی  4 روزه جمهوری‌خواهان را که از روز دوشنبه در میلواکی شروع شده و تا پنجشنبه ادامه دارد، تأمین کنند.
دست باز افسران اداره پلیس کلمبوس، مرکز ایالت اوهایو برای تامین امنیت این مراسم می‌تواند نشان‌دهنده قدرتی باشد که معاون تازه اعلام‌شده ترامپ یعنی جیمز دیوید ونس، سناتور اوهایو در کارزار جمهوری‌خواهان برای بازپس‌گیری کاخ سفید پیدا کرده است.
بسیاری تصور می‌کردند ترامپ به خاطر مجروح شدن و شوک روحی ناشی از ترور روز شنبه در باتلر ایالت پنسیلوانیا، دست‌کم در نخستین روزهای کنوانسیون در ویسکانسین آفتابی نشود. 
ترامپ اما بعدازظهر روز دوشنبه تنها چند دقیقه پس از آنکه توسط اکثریت قاطع 2400 نماینده حزبی به طور رسمی به عنوان نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات 5 نوامبر/15آبان آینده معرفی شد، همراه با جی‌دی ونس 39 ساله روی سن سالن بسکتبال معروف شهر میلواکی که حدود 55 هزار فعال و هوادار حزب در آن حضور داشتند آفتابی شد و او را به عنوان معاون خود معرفی کرد.
 

Page Generated in 0/0048 sec