printlogo


کد خبر: 287429تاریخ: 1403/4/28 00:00
اخبار

نگاره‌های عاشورایی «نقش سرخ» به سعدآباد رسید
آثار هنرمندان نگارگر برجسته ایرانی همچون استاد محمود فرشچیان، محمدباقر آقامیری و امیرحسین آقامیری در نمایشگاه «نقش سرخ» به نمایش درمی‌آید.
نمایشگاه ۹ نفر از هنرمندان نگارگر ایرانی با عنوان «نقش سرخ» امروز ۲۸ تیر در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد افتتاح می‌شود.
این نمایشگاه که از سوی موزه فرشچیان با همکاری موزه استان بهزاد برگزار می‌شود، آثار نگارگری هنرمندانی همچون محمود فرشچیان، محمدباقر آقامیری، امیرحسین آقامیری، رضا مهدوی، روح‌الله جهان‌بین‌، هادی فقیهی، رضا یساولی، مهدی مهدوی و حسام فرجی را به نمایش می‌گذارد. مراسم افتتاحیه نمایشگاه عاشورایی «نقش سرخ» امروز از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ برگزار می‌شود و نمایشگاه تا ۵ مرداد در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد، موزه بهرام پابرجا است.
 
بازدید شورای هنری بنیاد نخبگان از نمایشگاه «نقشی بر سنگ»
اعضای شورای هنری بنیاد نخبگان به همراه مدیرکل تجسمی ارشاد از نمایشگاه «نقشی بر سنگ» در موزه هنرهای معاصر تهران دیدن کردند. جلال غفاری، مسعود سفلایی‌شهربابک، سیدمحمد حسینی، ایزد امجدی و رضا گلشن‌مهرجردی، اعضای شورای هنری بنیاد نخبگان به همراه محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران از نمایشگاه منتخبی از آثار هنرمندان ایرانی، فلسطینی و بین‌المللی با عنوان «نقشی بر سنگ» با موضوع فلسطین در موزه هنرهای معاصر تهران دیدن کردند. نمایشگاه «نقشی بر سنگ»  با بیش از ۱۰۰ اثر از هنرمندان برجسته ایرانی، فلسطینی و بین‌المللی که رویکردی با موضوع فلسطین دارد، آثاری از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، موسسه فرهنگی - هنری صبا، حوزه هنری، بنیاد فرهنگی روایت فتح و مجموعه شخصی از سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شد و تا ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ برای بازدید علاقه‌مندان برقرار است.
 
پایان ضبط کلاس‌های آموزشی توسط ۳ استاد در سینما حقیقت
مراحل ضبط ویدئوهای آموزشی دروس پیش‌نیاز مدرسه مستند حقیقت با حضور حامد شکیبانیا، رضا تیموری و رامتین شهبازی به پایان رسید.
درس‌های پیش‌نیاز این دوره آموزشی برای آن دسته از افرادی است که در حوزه سینمای مستند آموزشی ندیده‌اند یا در سطوح ابتدایی آموزش داشته‌اند. این آموزش‌ها، مبانی و اصول را برای هنرجویان توضیح می‌دهد. حامد شکیبانیا تهیه‌کننده و استاد دانشگاه، رضا تیموری فیلمبردار و رامتین شهبازی استاد دانشگاه، ۳ استاد این دروس هستند. در این مجموعه حامد شکیبانیا درباره اصول سینمای مستند، رضا تیموری درباره فیلمبرداری در سینمای مستند و رامتین شهبازی درباره پژوهش در سینمای مستند توضیح داده‌اند. نسخه نهایی و قابل استفاده این کلاس‌ها، بزودی برای هنرجویان ارائه خواهد شد. پس از حدود یک ماه مصاحبه‌ای با هنرجویان گرفته خواهد شد و تعدادی برای آموزش وارد ترم انتخاب خواهند شد. گذراندن دوره اصلی مشمول پرداخت هزینه شده و پس از ۲ ترم، در ترم سوم که ترم پایانی این دوره آموزشی است، هنرجو باید یک فیلم مستند بسازد که مورد تایید کمیته علمی باشد.
 
نمایش«فرحه» در موزه هنرهای معاصر
برنامه دوره جدید سینماتک به نمایش فیلم‌های «سینمای مقاومت» از کشورهای تونس و مصر می‌پردازد. دور جدید این برنامه‌ها، با نمایش فیلم «فرحه» به کارگردانی و نویسندگی دارین جی. سالام آغاز می‌شود.
فیلم «فرحه» ساعت ۱۵ یکشنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ در سالن سینماتک به نمایش درمی‌آید.
«فرحه» فیلمی تاریخی و محصول سال ۲۰۲۱ به کارگردانی و نویسندگی «دارین جی. سالام» است که تجربه بلوغ یک دختر فلسطینی به نام فرحه در زمان آوارگی فلسطینی‌ها از سرزمین‌شان در سال ۱۹۴۸ را روایت می‌کند. این اثر بر اساس یک داستان واقعی نوشته شده که سختی‌های زندگی این دختر را به نمایش می‌گذارد. اولین نمایش فیلم در جشنواره فیلم تورنتو در ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱ بود که با استقبال مخاطبان و منتقدان مواجه شد و پس از آن یکم دسامبر ۲۰۲۲ در شبکه نتفلیکس به نمایش درآمد. این فیلم سال ۲۰۲۲ از سوی اردن به عنوان نماینده این کشور برای اسکار معرفی شد. مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز بشدت با این فیلم مخالفت و به نتفلیکس هم بابت نمایش آن حمله کردند، همچنین فراخوان‌هایی برای تحریم نتفلیکس در اسرائیل منتشر شد. علاقه‌مندان برای دیدن این فیلم می‌توانند به خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله، موزه هنرهای معاصر تهران، سالن سینماتک مراجعه کنند. ورود برای عموم آزاد و رایگان است.
 
نشست «بچه‌های رستا» با عنوان «این حسین کیست؟» برگزار می‌شود
بیستمین نشست گفت‌وگومحور «بچه‌های رستا» با عنوان «این حسین کیست؟» امروز در فرهنگسرای یاریگران زندگی برگزار می‌شود.
در این نشست عزت نفس امام(ع) و یاران باوفایش در کربلا، همچنین چگونگی الگو‌گیری از آن امام شهید مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد. در این بحث همچنین تلاش می‌شود مساله عزت نفس و نحوه درخواست از دیگران به صورت عزتمندانه با زبانی ساده برای نوجوانان حاضر با ارائه نمونه‌های از واقعه کربلا توضیح داده شود.
برنامه مورد اشاره امروز پنجشنبه ۲۸ تیر از ساعت ۱۱ در فرهنگسرای یاریگران زندگی به نشانی میدان قیام، نبش بوستان کوثر برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0062 sec