printlogo


کد خبر: 287433تاریخ: 1403/4/28 00:00
توسط سازمان تأمین اجتماعی انجام شد
بیمه ۴۰۰ هزار زن خانه‌دار

بیش از ۴۰۰ هزار نفر از دختران و زنان خانه‌دار تحت پوشش خدمات متنوع سازمان تامین اجتماعی قرار دارند. معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تامین‌ اجتماعی، این سازمان را یک نهاد خانواده‌محور دانست و گفت: توجه جدی به بیمه دختران و زنان خانه‌دار از دهه ۸۰ خورشیدی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است، زیرا یکی از تکالیف سازمان تامین‌ اجتماعی، پوشش فراگیر بیمه‌ای است. سیدمرتضی حسینی بیمه کردن زنان و دختران خانه‌دار را از رویکردهای این سازمان در 2 و نیم سال اخیر عنوان کرد و اظهار داشت: اکنون بیشتر از ۴۰۰ هزار نفر بیمه‌ شده از قشر زنان و دختران خانه‌دار داریم که تحت پوشش خدمات متنوع سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند. 
حسینی افزود: پوشش بیمه‌ای دانشجویان در دوران تحصیل نیز در دستور کار سازمان تامین‌ اجتماعی قرار گرفته و نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر از دانشجویان شاغل تحصیل در مراکز آموزش عالی کشور بیمه شده‌اند. 
وی یادآور شد: دختران و زنان خانه‌دار می‌توانند از طریق سامانه خدمات غیرحضوری تامین‌ اجتماعی در این طرح‌ها ثبت‌نام کنند. معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تامین‌ اجتماعی خاطرنشان کرد: بر اساس نگاه خانواده‌محور در حوزه درمان، چند کارویژه در دوره اخیر برای بیمه‌شدگان و بازنشستگان انجام شده است؛ از جمله هزینه‌های درمان ناباروری، همچنین درمان بیماری‌های صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه قرار گرفته و خدمات مناسبی در این حوزه ارائه می‌شود. علاوه بر این با رویکرد پیشگیری از بیماری‌های مزمن و پرهزینه، در همه مجموعه‌های درمانی ملکی سازمان تامین‌ اجتماعی، کلینیک‌های ویژه‌ای برای رصد و کنترل دیابت و فشار خون ایجاد شده است. حسینی ادامه داد: حدود ۵۰۰ مرکز درمانی در تامین‌ اجتماعی در سراسر کشور خدمات مختلف درمانی رایگان به خانواده‌های بیمه‌شده ارائه می‌کنند و امیدواریم بتوانیم در بخش درمان و توسعه آن، بویژه توسعه خدمات در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته، خدمات درمان مناسب و در شأن بیمه‌شده‌ها داشته باشیم. وی درباره شرایط بیمه دانشجویی نیز گفت: هر فردی که دانشجو باشد، از روز اول دانشجویی، می‌تواند خود را بیمه کند و تمام دوران دانشجویی او جزو سوابق کاری و بیمه‌ای او لحاظ می‌شود. 
اگر ۴ سال بیمه دانشجویی را کنار بگذاریم، بعد از فراغت از تحصیل چنین فردی با ۲۶ سال کار کردن و داشتن ۳۰ سال سابقه خدمت و ۳۰ روز حقوق می‌تواند بازنشسته شود. این مسؤول در سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: بیمه زنان خانه‌دار هم پیش‌شرط خاصی ندارد و هر کدام از دختران و زنان خانه‌دار که کمتر از ۵۰ سال سن داشته باشند، می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.

Page Generated in 0/0059 sec