printlogo


کد خبر: 287436تاریخ: 1403/4/30 00:00
اخبار

بازگشت «اوشین» به تلویزیون ایران
مجموعه «سال‌های دور از خانه (اوشین)» از روز گذشته جمعه ۲۹ تیرماه ساعت ۲۰:۳۰ جایگزین سریال «جواهری در قصر» شد.
شبکه تماشا برای جایگزین جدول پخش سریال‌های شرقی، هفته گذشته نظرسنجی‌ای را برای مخاطبان تدارک دید و براساس این نظرسنجی مخاطبان از بین گزینه‌های «سال‌های دور از خانه(اوشین)»، «تاجر پوسان»، «امپراتور دریا» و «اوک نیو»، مجموعه «سال‌های دور از خانه (اوشین)» را با ۲۷ درصد آرا انتخاب کردند.
سال‌های دور از خانه که به خاطر وجود شخصیت محوری آن به اوشین معروف است، مجموعه‌ای ژاپنی است که سال ۱۹۸۳ شبکه ان‌اچ‌کی آن را تولید کرد و دهه ۱۳۶۰ در ایران پخش شد.
این مجموعه، روایت زندگی دختربچه فقیری است که روزی صاحب و مالک بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای ژاپن می‌شود و مشکلات و سختی‌های ژاپن را در زمان جنگ دوم جهانی به تصویر می‌کشد.
این مجموعه به نویسندگی هاشیدا سوگاکو و ۸ کارگردان در ۲۹۷ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای از چهارم آوریل ۱۹۸۳ تا ۳۱ مارس ۱۹۸۴ ساخته شد.
***
نمایش «مرد نمکی» در موزه سینما
در ادامه نمایش‌های ویژه فیلم‌های مستند در موزه سینما تحت عنوان «شب‌های مستند» با مشارکت انجمن صنفی تهیه‌کنندگان سینمای مستند، فیلم «مرد نمکی» روی پرده سالن فردوس موزه سینما می‌رود.
در نشست شب‌های مستند که دوشنبه اول مرداد ساعت ۱۷ برگزار می‌شود، مرتضی شاملی سازنده اثر و «اُرُد عطارپور» مستندساز شناخته‌شده درباره فیلم صحبت خواهند کرد. مرد نمکی درباره کشف ناگهانی جسدی مومیایی‌شده متعلق به قبل از اسلام است که سال ۷۲ در معدن نمکی در زنجان پیدا شد.
مرتضی شاملی آثاری دیگری چون کیش و مات، میهمانانی از جنگ، در جست‌وجوی مفقودان جنگ، سفر شاسی، شاه دژ قلعه‌ای درباد و خواب، همچنین فیلم سینمایی نصف جهان را در کارنامه خود دارد.
***
رقابت «جانور» در ۲ جشنواره خارجی 
فیلم کوتاه «جانور» ساخته محمدرضا یاری‌کیا در جدیدترین حضور بین‌المللی خود به جمع نامزدهای بخش رقابتی فیلم کوتاه سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تور ایتالیا راه یافت. این فیلم کوتاه همچنین در بخش رقابتی پنجمین دوره جشنواره فیلم کاتوناه حضور پیدا خواهد کرد. جشنواره فیلم تور ایتالیا که از دوم تا ششم اکتبر (۱۱ تا ۱۵ مهرماه) در شهر رم ایتالیا برگزار می‌شود، به فیلم‌های فرهنگ‌محور از کشورهای مختلف جهان توجه بسیاری دارد. جشنواره فیلم کاتوناه کلاسیک استیج در شهر بدفورد نیویورک در تاریخ دهم آگوست (۲۰ مرداد) برگزار می‌شود. این جشنواره فیلم‌های کوتاه در ژانرهای مختلف از سراسر جهان را به نمایش می‌گذارد.
در خلاصه داستان فیلم کوتاه «جانور» آمده است: زن و شوهری به جنگل می‌روند تا حیوانی را برای اجنه قربانی کنند تا فرزندشان سالم به دنیا بیاید. زن این کار را خرافات می‌داند تا زمانی که او نیز باور می‌کند.
***
اعلام فراخوان جشنواره مشترک نقاشان ایران و روسیه
جشنواره مشترک نقاشان ایران و روسیه، یادمان هنرمند نقاش، سرگی آندریاکا با عنوان «نقش دوستی» برگزار می‌شود. این جشنواره بین‌المللی هنری با هدف گسترش روابط فرهنگی - هنری میان ۲ کشور روسیه و ایران و با مشارکت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پلی بین ۲ فرهنگ غنی و کهن برقرار می‌کند و فرصتی بی‌نظیر برای هنرمندان هر ۲ کشور فراهم می‌آورد تا دیدگاه‌ها و تفسیرهای خود را از فرهنگ و تمدن یکدیگر از طریق زبان جهانی هنر به اشتراک بگذارند. هنرمندان پس از انتخاب موضوعات مشخص‌شده در بخش جزئیات نمایشگاه، تصویر آثار خود را در سایت بارگذاری می‌کنند. آثار دریافتی در ۲ بخش استعدادیابی و حرفه‌ای توسط هیات داوران بررسی و پس از آن، ۱۰۰ اثر از هنرمندان ایران و ۱۰۰ اثر از هنرمندان روسیه انتخاب خواهد شد. این آثار منتخب در قالب نمایشگاه در ۲ کشور ایران و روسیه برگزار می‌شود. جشنواره «نقش دوستی» به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه و با همکاری آکادمی آبرنگ و هنرهای زیبای سرگئی آندریاکا برگزار می‌شود و امور اجرایی دبیرخانه آن را در روسیه «گالری هنری ساره» و در ایران گالری آرتیبیشن برعهده دارد.
***
فیلم جدید مهران مدیری از چهارشنبه اکران می‌شود
فیلم سینمایی «ساعت ۶ صبح» دومین فیلم سینمایی مهران مدیری پس از «ساعت ۵ عصر» است که طبق تایید دست‌اندکارانش از روز چهارشنبه (۳ مرداد) روی پرده سینماها می‌رود. قرارداد نمایش این فیلم به تهیه‌کنندگی علی اوجی روز ۱۲ تیر در شورای صنفی نمایش ثبت شد. «ساعت ۶ صبح» که از آن به عنوان یک اثر ملتهب اجتماعی یاد شده است، سال قبل متقاضی شرکت در جشنواره فجر بود ولی مجوز نمایش نگرفت و به فهرست هیات انتخاب جشنواره راه نیافت.  
سمیرا حسن‌پور، مهرداد صدیقیان، مونا فرجاد، مهران مدیری، تینو صالحی، سعید زارعی، منصور نصیری، خیام وقار کاشانی، وحید منتظری، محمد حیدری، مهرو نونهالی، رضا کیانی‌نژاد، ساقی عطایی، رزا ماندنی، نورآرش چارلی، آزاده سیفی، ساغر رجبی، روژان ایرجی، مهسان خداکرمی، میلادرفاقتی، پوریا اصلان، بابک کمانگیر، مریم مشهور، علیرضا اسلام‌پناه، رکسانا محمدرضا، سارا مری، سیما سرمد، سحرآربین، محمد برجلو، سمیرا خلیلی، علیرضا بیات، ایمان صدیق، حسام صلاحی‌نژاد، سپیده بیگلری، آرش محمدالیگودرزی، محمد قشمی، نیما نافع و سرور ابراهیمی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

Page Generated in 0/0063 sec