printlogo


کد خبر: 287444تاریخ: 1403/4/30 00:00
اخبار

ایران بیستم دنیا ماند
تیم ملی فوتبال ایران در رده‌بندی جدید فیفا همچنان تیم دوم آسیا و بیستم دنیاست.
در تازه‌ترین رده‌بندی فدراسیون جهانی فوتبال در ماه ژوئیه شاهد صعود اسپانیا به رده سوم دنیا، ادامه صدرنشینی آرژانتین و ثابت‌ ماندن جایگاه تیم‌ ملی ایران در رده بیستم بودیم.
اسپانیا قهرمان یورو ۲۰۲۴ توانست با 5 پله صعود در رده سوم دنیا قرار گیرد. بیشترین صعود را ونزوئلا داشت که با ۱۷ پله صعود در رده ۳۷ دنیا قرار گرفت و چک با ۱۳ پله سقوط بیشترین سقوط را تجربه کرد و در رده ۴۷ ایستاد.
رده‌بندی فیفا
۱- آرژانتین، ۲- فرانسه، ۳- اسپانیا، ۴- انگلیس، ۵- برزیل
۶- بلژیک، ۷- هلند، ۸- پرتغال، ۹- کلمبیا، ۱۰- ایتالیا
تیم ملی ایران نیز در این رده‌بندی در رده دوم آسیا و بیستم دنیا قرار گرفت. ژاپن، بهترین تیم آسیا، با یک پله سقوط در رده هجدهم جهان قرار گرفته است.
***
مسدود کردن بخش‌های وسیعی از پاریس در آستانه المپیک
بخش‌های وسیعی از پاریس در فاصله یک هفته به شروع المپیک مسدود شد. به گزارش فارس، پلیس فرانسه برای اطمینان از ایمنی و حفاظت از ورزشکاران و بازدیدکنندگان در طول بازی‌های المپیک که از جمعه 26 جولای (5 مرداد) آغاز می‌شود، محدوده‌های ترافیکی و امنیتی در پاریس ایجاد کرده است. نیروهای امنیتی فرانسه روز پنجشنبه قبل از مراسم افتتاحیه المپیک در رودخانه سن، بخش‌های وسیعی از مرکز پاریس را مسدود کردند. برگزاری رژه مراسم افتتاحیه در امتداد 6 کیلومتری رودخانه، منجر به بسته شدن مناطق مرکزی کنار رودخانه به روی اکثر وسایل نقلیه از ساعت 5 صبح روز پنجشنبه گذشته شد. بنابراین هر کس بخواهد وارد «منطقه خاکستری» با بالاترین امنیت در امتداد هر ۲ ساحل رود سن شود، مانند ساکنان یا گردشگرانی که رزرو هتل در این منطقه دارند، به یک گذرنامه امنیتی در قالب یک کد QR نیاز خواهند داشت. بسیاری از ایستگاه‌های متروی مرکزی نیز از روز پنجشنبه تا فردای مراسم افتتاحیه بسته خواهند بود. در مراسم افتتاحیه 6000 تا 7000 ورزشکار با حدود 100 قایق در رودخانه سن حرکت می‌کنند.
***
رقابت داغ 2 ستاره برای توپ طلای 2024
سایت اسکور90، 2 مدعی اول کسب توپ طلای 2024 را معرفی کرد.
رقابت برای توپ طلا میان وینیسیوس و رودری بشدت نزدیک پیش می‌رود. این عبارت سایت اسکور90 درباره احتمالات توپ طلای 2024 است. پس از قهرمانی اسپانیا صحبت‌ها درباره شانس رودری برای گرفتن توپ طلا بالا گرفت و از آن طرف نیز شانس بلینگام بشدت کاهش یافت و به خاطر همین موضوع 2 مدعی اصلی توپ طلا وینیسیوس و رودری به شمار می‌روند. اسکور90 مدعی شد شانس وینیسیوس با اینکه با تیم‌ ملی برزیل در کوپا نمایش خوبی نداشت ولی با 35 درصد بالاتر از همه بازیکنان است و در رده دوم رودری با 32 درصد جای دارد.
رودری با اینکه با سیتی در لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی به قهرمانی نرسید ولی توانست فاتح لیگ برتر شود.
اسکور90 شانس بلینگام را برای توپ طلا 11 درصد، کارواخال را 7 درصد و لیونل مسی را 4 درصد دانست.
***
توصیه سرمربی مراکش؛‌ پرسپولیس اولویت آخرت باشد
یکی از رسانه‌های مراکش مدعی شد سرمربی تیم‌ ملی این کشور به یکی از شاگردانش توصیه کرده پیشنهاد پرسپولیس را در اولویت آخر قرار دهد.
روزنامه «العین الثالثه» مراکش درباره وضعیت یحیی عطیه‌الله نوشت: مدافع چپ تیم‌ ملی فوتبال مراکش که در تیم سوچی روسیه عضویت دارد، تصمیم گرفته در مراکش به دوران حرفه‌ای خود ادامه دهد.
پس از سقوط سوچی از لیگ برتر روسیه، عطیه‌الله با پیشنهاد تمدید قرارداد این باشگاه مخالفت کرده است.
مدیر برنامه‌های این بازیکن اخیرا پیشنهادهایی از روسیه و ایران دریافت کرده است. پرسپولیس که به تازگی خوان کارلوس گاریدو را به‌عنوان سرمربی جدید خود برگزیده، تلاش می‌کند عطیه‌الله را به خدمت بگیرد.
با این وجود ولید رکراکی، سرمربی تیم‌ ملی مراکش از عطیه‌الله درخواست کرده پیشنهاد باشگاه ایرانی را در اولویت آخر خود قرار بدهد و در یک لیگ رقابتی‌تر بازی کند تا جایگاه خودش را در تیم‌ ملی مراکش در انتخابی جام‌جهانی 2026 از دست ندهد.
باشگاه پرسپولیس پیش از این موفق شده ایوب العملود از باشگاه الوداد مراکش را به خدمت بگیرد.
***
پرونده بیرانوند پیچیده شد
شکایت باشگاه پرسپولیس از باشگاه تراکتور تبریز درباره جذب دروازه‌بان شماره یک تیم‌ ملی ایران معادلات را در کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال پیچیده‌تر کرد.
به گزارش مهر، باشگاه پرسپولیس چهارشنبه گذشته، شکایت رسمی خود از باشگاه تراکتور تبریز را به دلیل عقد قرارداد با علیرضا بیرانوند به طور رسمی در اختیار کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال قرار داد.
آنها در حالی عقد قرارداد دروازه‌بان تیم‌ ملی ایران با تراکتور را غیرقانونی می‌دانند که حدود 2 هفته پیش نیز به علت فسخ یکطرفه قرارداد از سوی بیرانوند اقدام به شکایت از او کردند.
حالا کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال که قصد داشت حکم نهایی خود در این باره را تا شنبه (امروز) صادر کند طبق قوانین مرتبط با آیین‌نامه رسیدگی به وضعیت بازیکنان و مربیان باید هر ۲ پرونده را موازی با هم به جریان بیندازد تا در این باره اعلام نظر نهایی داشته باشد.
بنابراین احتمال اینکه حکم بیرانوند تا پایان هفته جاری نیز طول بکشد وجود دارد و باید منتظر صدور رای درباره یکی از جنجالی‌ترین نقل و انتقالات لیگ برتر ایران باشیم.

Page Generated in 0/0066 sec