printlogo


کد خبر: 287460تاریخ: 1403/4/30 00:00
اخبار

نمایندگان مجلس با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از دیدار نمایندگان مجلس دوازدهم با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در روز یکشنبه خبر داد. مجتبی یوسفی، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی از دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز یکشنبه 31 تیرماه خبر داد. عضو هیات‌رئیسه مجلس با بیان اینکه این دیدار بعد از جلسه علنی روز یکشنبه انجام خواهد شد، بیان کرد: این دیدار طبق روال گذشته و به مناسبت آغاز به کار مجلس دوازدهم و پس از برگزاری انتخابات هیات‌رئیسه قوه مقننه در اجلاسیه اول انجام خواهد شد. مجلس دوازدهم هفتم خردادماه سال جاری آغاز به کار کرد و هشتم خرداد نیز اعضای هیات‌رئیسه آن تعیین شدند.
***
با حضور ۵ کشور حاشیه دریای خزر
رزمایش مرکب امداد و نجات دریای خزر برگزار می‌شود
رزمایش مرکب امداد و نجات دریای خزر با حضور ۵ کشور حاشیه دریای خزر ۲۹ تا ۳۱ تیرماه به میزبانی ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش برگزار خواهد شد. شعار رزمایش مرکب امداد و نجات دریای خزر که با حضور ۵ کشور حاشیه دریای خزر در روزهای ۲۹ تا ۳۱ تیرماه برگزار خواهد شد «باهم برای دریای خزری ایمن و امن» تعیین شده است. این رزمایش با نام «CASAREX24» به میزبانی ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.
***
ابوترابی‌فرد: حمله پهپادی یمن هشداری به صهیونیست‌ها بود
خطیب موقت جمعه تهران گفت حمله یمن به تل‌آویو هشداری برای پایان تجاوزات حیوانیِ درندگان صهیونیست به مردم غزه است. حجت‌الاسلام‌ سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های دیروز نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به حمله پهپادی یمن به تل‌آویو، گفت: در ساعت‌های نخست امروز (دیروز) سخنگوی نیروهای مسلح یمن از اصابت پهپاد مدرن و رادارگریز یمنی که به دست توانای جوانان عالم و پرانگیزه یمن ساخته شده است به قلب تل‌آویو خبر داد. این فرزندان اقتدارآفرین پیامبر اعظم در طول ماه‌هایی که در برابر تجاوزهای دنیای استکبار به سرکردگی آمریکا ایستادند، برای امت اسلام حیثیت و آبروی دیگری خلق کردند. وی افزود: این پهپاد اقتدارآفرین در فاصله نزدیک به سفارت آمریکا فرود آمد و هشداری برای پایان تجاوزات حیوانی درندگان صهیونیست‌ به خواهران و برادران ما در غزه است که جان همه ما فدای قدم‌های استوار آنان باد.
خطیب موقت جمعه تهران همچنین به برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: این انتخابات در اوج رقابت، سلامت و امنیت برگزارشد. تمام ظرفیت‌ها در این میدان باشکوه و اقتدارآفرین حضور یافتند. برگزاری شایسته انتخابات با هدایت رهبری معظم و مدیریت شایسته سرپرست هوشمند و متعهد ریاست‌جمهوری و انتقال متین قدرت از دولتی به دولت دیگر با گرایش سیاسی متفاوت بسیار ارزشمند و درخور تحسین بود و برای ملت عزیز نیز اقتدارآفرین است.
***
سرپرست وزارت امور خارجه:
رویکردهای آمریکا مانع اساسی در مسائل مهم منطقه‌ای است
علی باقری‌کنی با اشاره به ادعاهای کذب آمریکا درباره  صلح، ثبات و امنیت جهان، گفت رویکردهای آمریکا چه در مذاکرات هسته‌ای ایران و چه فلسطین، از موانع اساسی رسیدن به راه‌حل است. سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگاران در نیویورک افزود: در شرایط کنونی در سطح منطقه هنوز متأسفانه جنایات و نسل‌کشی صهیونیست‌ها ادامه دارد و در بعضی مقاطع زمانی هم، این جنایات با شدت بیشتری خود را نشان می‌دهد.
سرپرست وزارت امور خارجه ایران اضافه کرد: موضوع دیگر، بحث تهدیدی است که صهیونیست‌های متجاوز و اشغالگر متوجه لبنان می‌کنند. هر از گاهی در مقطع اخیر، تهدیدهایی را علیه لبنان و اینکه امکان و احتمال حمله و تهاجم نظامی به لبنان وجود دارد، مطرح می‌کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: لذا شرایط منطقه، یک شرایط بسیار ویژه و حساسی است. در این مقطع، نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع فلسطین برگزار شد. به جهت هم اهمیت موضوع فلسطین، هم اهمیت مساله تهدید لبنان و هم به جهت اینکه جمهوری اسلامی ایران کشوری است که در سطح منطقه و تحولات و فرآیندهای اساسی آن نقش‌آفرینی جدی و مؤثر دارد، تصمیم بر آن شد در این نشست شورای امنیت سازمان ملل مشارکت داشته باشیم.
***
کنعانی: رژیم آپارتاید اسرائیل تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت رژیم آپارتاید اسرائیل نه فقط تهدیدی برای ملت فلسطین، بلکه تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در حساب شخصی خود در شبکه ایکس نوشت: مصوبه جدید کنست رژیم جعلی اسرائیل در «مخالفت با تشکیل کشور فلسطین» در ادامه 9 ماه جنایات جنگی و نسل‌کشی مستمر فلسطینیان توسط ارتش تروریست این رژیم، یک بار دیگر ماهیت نژادپرستانه رژیم غاصب صهیونیستی را به همه جهانیان نشان داد. وی افزود: رژیم آپارتاید اسرائیل نه فقط تهدیدی برای ملت فلسطین، بلکه تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است. کنعانی تاکید کرد: در سایه بی‌عملی دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد در تأمین حقوق مسلم ملت فلسطین و اعمال حقوق و مقررات آمره بین‌المللی علیه رژیم غاصب صهیونیستی، مقاومت و مبارزه علیه اشغالگران تا زمان احقاق حقوق کامل فلسطینیان، حق این ملت تحت اشغال است.

Page Generated in 0/0052 sec