printlogo


کد خبر: 287475تاریخ: 1403/4/31 00:00
اخبار

فیلم کوتاه «سامپو» به کوبا می‌رود
فیلم کوتاه «سامپو» به کارگردانی مرضیه ریاحی، تهیه‌کنندگی حسین کاکاوند و نویسندگی مرجان ریاحی به نمایندگی از ایران در هجدهمین جشنواره «گیبارا» شرکت می‌کند. جشنواره جهانی فیلم «گیبارا» توسط هامبرتو سولاس، کارگردان سینمای آمریکای لاتین تاسیس شد. سولاس که به خاطر آثار سینمایی خود و بویژه بیانیه «سینمای فقیر» شهرت دارد، این جشنواره را با هدف ترویج سینمای کم‌هزینه و با تمرکز بر تولیدات سمعی و بصری، محلی و ملی آغاز کرد. این جشنواره به مرور زمان به یک رویداد در تقویم سینمایی آمریکای لاتین تبدیل شد و به ارتقای سینمای مستقل و کم‌هزینه کمک کرد. جشنواره «گیبارا» آثار سینمایی کم‌هزینه اما به لحاظ ذهنی، غنی از ایده‌ها و جاه‌طلبی‌های زیبایی‌شناختی را به رقابت می‌گذارد. هجدهمین جشنواره جهانی فیلم «گیبارا» ۶ تا ۱۰ آگوست (۱۶ تا ۲۰ مرداد) در کوبا برگزار می‌شود.
***
راه‌اندازی پویش کتابخوانی «هیس، هیچی نیس!»
مجموعه تاریخی - فانتزی «هیس، هیچی نیس!» به کارگردانی حسین حقانی و تهیه‌کنندگی حمیدرضا عطارد از روز گذشته ۳۰ تیر در شبکه امید بازپخش شد. این مجموعه تا آخر مرداد هر شب شنبه تا پنجشنبه ساعت ۲۰ پخش می‌شود. همزمان با پخش مجدد سریال، پویش کتابخوانی این سریال نیز راه‌اندازی شده است. این سریال محصول مرکز تولیدات نوجوان سوره و اقتباسی از مجموعه ۱۵ جلدی «سرگذشت استعمار» نوشته مهدی میرکیایی است که به همت انتشارات سوره مهر در دسترس قرار گرفته است. علاقه‌مندان برای شرکت در پویش کتابخوانی «هیس، هیچی نیس!» می‌توانند از سایت‌های مهرک و سماوا خریداری کنند. سایت مهرک سایت کتب کودک و نوجوان است که علاقه‌مندان می‌توانند از هر ۲ این سایت‌ها کتاب را خریداری کنند.
***
«چرا گریه نمی‌کنی؟» اکران آنلاین می‌شود
فیلم سینمایی «چرا گریه نمی‌کنی؟» ساخته علیرضا معتمدی از دوم مرداد در پلتفرم فیلم‌نت اکران آنلاین خود را آغاز می‌کند. هانیه توسلی، فرشته حسینی، علیرضا معتمدی، مانی حقیقی، لیندا کیانی، نهال دشتی، امیرحسین فتحی و علی مصفا بازیگران این فیلم هستند و رضا محقق تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد. «چرا گریه نمی‌کنی؟» پس از فیلم سینمایی «رضا» دومین ساخته علیرضا معتمدی به عنوان کارگردان است و میثم مولایی برای این فیلم سیمرغ بلورین بهترین تدوین را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پلتفرم فیلم‌نت نسبت به تهیه بلیت و تماشای آنلاین این فیلم سینمایی اقدام کنند.
***
«پول و پارتی» از ۳ مرداد به سینماها می‌آید
کمدی رمانتیک «پول و پارتی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سعید سهیلی که روایتی از عشق و عاشقی‌های فراموش‌شده است، از چهارشنبه ۳ مرداد اکران خود را توسط پخش شایسته فیلم و به سرگروهی پردیس ملت در سینماهای سراسر کشور آغاز می‌کند و همزمان از پوستر این فیلم سینمایی نیز رونمایی خواهد شد. در خلاصه داستان «پول و پارتی» به نویسندگی حسام سامری‌زاده، آمده است: «تو زمونه‌ای که همه عاشق پولت میشن، عاشق خونه‌ات میشن، عاشق ماشین زیر پات میشن، یکی پیدا شده عاشق خودت شده!». ساعد سهیلی، پردیس احمدیه، امیر جعفری، هادی کاظمی، نیوشا ضیغمی، آزاده زارعی، مهدی هاشمی، داریوش فرهنگ، امیرحسین ساربان، شادی آهنگر، محمدمتین محمدی و آریا نرج‌آبادی بازیگران این فیلم سینمایی هستند. طراحی لوگو و پوستر «پول و پارتی» را محمد تقی‌پور بر عهده داشته است.
***
ادامه اجرای «سینگل» در پردیس تئاتر شهرزاد
نمایش «سینگل» به کارگردانی مجتبی شفیعی از امروز یکشنبه ۳۱ تیر اجراهای خود را از سر می‌گیرد. این نمایش تا جمعه ۵ مرداد در سالن ۲ پردیس تئاتر شهرزاد میزبان علاقه‌مندان است. داستان نمایش «سینگل» درباره ۲ مرد میانسال است که روی نیمکت پارک نشسته‌اند و تصورات خود را با یکدیگر در میان می‌گذارند. «سینگل» به نویسندگی مهدی ضیاءچمنی، کارگردانی مجتبی شفیعی و تهیه‌کنندگی مسعود حکم‌آبادی در سالن ۲ پردیس شهرزاد اجرا می‌شود. امیر غفارمنش بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در این تئاتر همراه با مجتبی شفیعی روی صحنه می‌رود. نمایش «سینگل» نخستین تجربه کارگردانی تئاتر شفیعی است. مجتبی شفیعی پیش از این با نمایش‌های «یتیم‌خانه فونیکس»، «پیانیستولوژی»، «دریاچه قو» در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رفته بود، همچنین تئاتر «آی‌راک» با بازی او و مارال فرجاد در فستیوال بین‌المللی تریسته در کشور ایتالیا اجرا شده است.
***
عرضه کتابی درباره «گردشگری موسیقی معاصر»
کتاب «گردشگری موسیقی معاصر» نوشته لئونیکه بولدرمن به تازگی با ترجمه مژگان صدخسروی توسط نشر بایا منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب در ۶ فصل به بررسی چرایی و چگونگی ایجاد وابستگی مکانی به واسطه تجربه شنیدن یک قطعه موسیقی یا نوعی موسیقی خاص در یک مکان می‌پردازد. لئونیکه بولدرمن، استادیار جغرافیای فرهنگی و گردشگری و برنامه‌ریزی در دانشگاه گرونینگن هلند است که در پژوهش‌های خود به نقش و معنای میراث موسیقی و گردشگری در توسعه شهری و منطقه می‌پردازد. کتاب «گردشگری موسیقی معاصر» به این نکته اشاره دارد که با شنیدن یک قطعه موسیقی، یک موقعیت مکانی منحصر به فرد را به خاطر می‌آوریم و در مقابل با حضور در فضایی، قطعه یا نوع خاصی از موسیقی در ذهن ما طنین‌انداز می‌شود. این توالی تجربه و یادآوری ذهنی موجب ایجاد وابستگی به یک محیط جغرافیایی (توپوفیلی) می‌شود که چون حول محور یک قطعه موسیقی شکل می‌گیرد، آن را موسیقیایی می‌خوانند.

Page Generated in 0/0049 sec