printlogo


کد خبر: 287478تاریخ: 1403/4/31 00:00
گزارش «وطن امروز» از نمایش‌های روی صحنه پس از 6 روز تعطیلی
چراغ سالن‌های تئاتر روشن شد

گروه فرهنگ و هنر: با سپری شدن ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا، سالن‌های تئاتر بعد از ۶ روز تعطیلی از این هفته برنامه عادی خود را از سر می‌گیرند و بازیگرانی چون سارا بهرامی، صابر ابر، بهزاد خلج، فرزین محدث و امیرحسین فتحی روی صحنه می‌روند. 
* بنا بر این گزارش، سالن اصلی مجموعه تئاترشهر از امروز میزبان نمایش «چاپلین» به کارگردانی مهران رنجبر می‌شود که پیش از این هم نمایش‌هایی را در قالب تئاتر پرتره روی صحنه برده است.
این نمایش با بازی بهزاد ‌خلج، بیتا ‌عزیز، محمد ‌موحدنیا، مرتضی درویش‌زاده، افشین ‌واعظی، آبان ‌زارعی، میثم ‌یوسف، سونیا ‌سرلک، احسان ‌صاحبدادی، نریمان ‌حیدری، فربد ‌تاجیک، محدثه ‌دانش، یگانه ‌رادبخش، فائزه ‌وفایی، سارا ‌زجاجی و امیر ‌عقیلی اجرا خواهد شد. نمایش «چاپلین» به مدت 90 دقیقه از ۳۱ تیر (امروز) ساعت ۲۰ روی صحنه می‌رود. در خلاصه داستان آن آمده: «جهان برزخ است و چارلی چاپلین به عنوان شخصی که در سینمای صامت در قامت دفاع از مردم قرار گرفت، مقابل زورگویی‌های آدولف هیتلر می‌ایستد و تنها راه نجات بشریت را مردم‌سالاری می‌داند. اپرا و معماری باروک اساس فرمیک این اجرا است».
* سالن چهارسو بزرگ‌ترین سالن پس از سالن اصلی مجموعه تئاترشهر نیز میزبان نمایشی با نام «در جست‌وجوی بازیگر هملت» است که با هدایت مسعود دلخواه و جمعی از هنرجویان روی صحنه می‌رود. عماد ‌اخلاقی، مهدی ‌اذعانی، شیما ‌اسدی، حسین ‌اقدم‌‌نیا، غزال ‌بختیاری، الهه بهادری، سحر بهرامی، فاطمه بهروز، سحر ‌بیرانوند و میلاد ‌پاک ‌سرشت، از جمله بازیگران نمایش «در جست‌وجوی بازیگر هملت» هستند. در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده: نمایش «در جست‌وجوی بازیگر هملت» درباره یک گروه تئاتر جوان است که برای اجرای نقش‌های مختلف هملت تست داده و تمرین می‌کنند. در این بین تهیه‌کننده اصرار به اجرای کنسرت‌- نمایش و آوردن یک خواننده مشهور و گیشه‌دار برای بازی در نقش هملت را دارد، در حالی ‌که کارگردان اجرای تئاتر با استفاده از جوانان بااستعداد و آموزش‌دیده را به آوردن یک چهره معروف و سلبریتی که بازیگر نیست، ترجیح داده و بر آن تاکید دارد. ضمن این چالش و دیگر چالش‌های تمرین، ما شاهد اجرای هملت آن گونه که در ذهن و رویای کارگردان می‌گذرد، خواهیم بود. این نمایش هر شب ساعت 19:30 و به مدت ۱۰۰ دقیقه روی صحنه می‌رود.
* «تایتان» دیگر نمایشی است که در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر به کارگردانی بابک محمودزاده میزبان مخاطبان است. این نمایش با بازی حسین ‌کشفی‌‌اصل، ایمان ‌میرهاشمی، محمد ‌نیازی و اودین ‌روشن هر شب ساعت ۲۰ به مدت ۸۰ دقیقه روی صحنه می‌رود. در خلاصه آن آمده است: «زمین در پایان تمدن کنونی بشر دچار بحران محیط‌زیست و زوال گشته است. اساطیر کوه المپ برای خروج از وضعیت پیش‌رو وارد عمل می‌شوند».
* «در انتهای گلو» به کارگردانی سیدمحمدجواد سیدی‌زاده دیگر نمایشی است که آخرین اجراهای خود را در مجموعه تئاترشهر پشت سر می‌گذارد. در خلاصه داستان آن آمده: «اینا گزینه‌هایی که‌ داری یا بی‌گناهی که نمی‌تونی ثابتش کنی یا که گناهکاری، در این صورت به نفعته که الان بهمون بگی چون در هر صورت ما خیلی زود می‌فهمیم، یا از مجرم بودن بی‌گناهی نمی‌دونستی‌ داری وارد چه بازی خطرناکی می‌شی و خنگ‌بازی درآوردی که اونم ایرادی نداره، می‌تونیم یه کاریش بکنیم». این نمایش تا ۷ مرداد هر شب ساعت ۱۸ و به مدت ۸۰ دقیقه روی صحنه است.
* «پشیز» به نویسندگی و کارگردانی علی ایزدی نمایش تازه‌ای است که از 2 مرداد در تالار سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود. علی ایزدی، بازیگر و کارگردان این نمایش است و تهیه‌کنندگی آن بر عهده سجاد افشاریان است. این نمایش به‌رغم اینکه 2 روز تا آغاز دور اجراهایش زمان باقی مانده است اما با استقبال مخاطبان 13 اجرای پیش رو را به صورت کامل تکمیل ظرفیت کرده است و می‌توان امیدوار بود جزو آثار پرمخاطب سال این مجموعه تئاتری شود.
در خلاصه پشیز آمده است: «هیچ حرف مهمی نمونده که کسی حوصله شنیدنش رو داشته باشه یا نمی‌دونم شاید تکرار شنیدش حوصله گفتنش رو از من گرفته، به هر حال الان غیرمهم‌ها مهمن برای من مثل در، دیوار، این صندلی». این نمایش هر شب ساعت 18:30 و به مدت ۴۵ دقیقه روی صحنه می‌رود.
* در همین تالار نمایش دیگری به نام «لوپ» به نویسندگی و کارگردانی مهتاب وجدانی از روز سه‌شنبه 2 مرداد روی صحنه می‌رود. در خلاصه لوپ آمده است: «آدم‌ها حتی توی خواب هم اختیار خوابشون دست خودشون نیست، یکی توی خوابش خواب می‌بینه که خواب مونده. اگه کل زندگی یه خواب باشه چی!؟»
* مرتضی ‌کوهی، منصور ‌عربی و مهشاد ‌حجتی بازیگران این اثر نمایشی هستند که هر شب ساعت ۲۰ و به مدت یک ساعت روی صحنه می‌رود و اجرای آن از دوم مرداد آغاز خواهد شد. اما پس از تئاترشهر در تماشاخانه ایرانشهر نیز 4 نمایش به روی صحنه می‌رود.
سالن دکتر ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر نیز این روزها میزبان 2 نمایش است. 
* این سالن در نوبت اول اجراهای خود پذیرای نمایش «شاه لیر» به کارگردانی کاوه مهدوی است؛ نمایشی با بازی مهرداد ضیایی، مرجان ‌قمری، جواد ‌پورزند، عبدالرضا ‌نصاری، احمد ‌لشینی، نسا ‌یوسفی، الهه ‌زحمتی و احمد ‌صمیمی.
«دموکراسی با طعم همبرگر» دیگر نمایشی است که به نویسندگی و کارگردانی حامد شفیع‌خواه در این تالار روی صحنه می‌رود. حسام ‌زرنوشه، حنانه ‌جعفری‌‌نژاد، محسن ‌اسدی، شکیلا ‌احمدزاده و هادی ‌آبیاری از جمله بازیگران این نمایش هستند.  این اثر نمایشی ساعت ۲۱  و به مدت ۷۵ دقیقه اجرا می‌شود. سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر هم به طور همزمان پذیرای 2 اثر نمایشی است.
* در نوبت نخست این سالن میزبان نمایش «تاری» به کارگردانی محمد برهمنی است که با بازی مهشید خدادادی و مجید اسدی روی صحنه می‌رود و نمایش «جیب‌هایی پر از نان» به کارگردانی علیرضا گودرزی دیگر نمایشی است که در سالن استاد سمندریان روی صحنه می‌رود. سارا ‌بهرامی، فرزین ‌محدث و علی ‌حیدری بازیگران این اثر نمایشی هستند.
 اما در باغ کتاب نیز صابر ابر هم همچنان با نمایش «امشب به صرف بورش و خون» روی صحنه است. این نمایش که تجربه دومین کارگردانی صابر ابر است، با همراهی فاطمه نقوی و بازی ابر روی صحنه می‌رود. تئاتر هامون هم این روزها میزبان ۳‌نمایش گوناگون است.
* نمایش «مثلث» به کارگردانی قیس یساقی، «ده و ده دقیقه» به نویسندگی و کارگردانی سیدامیر پیشوایی، «مجلس توبه‌نویسی اسماعیل‌بزاز» نوشته حسین کیانی و کار کارن کیانی آثاری هستند که در تئاتر هامون روی صحنه می‌رود. 
 در تالار حافظ نیز نمایش «زیگموند» به کارگردانی مهرداد کوروش‌نیا روی صحنه می‌رود. در خلاصه این نمایش آمده است: «زیگموند داستان کابوس‌های 2 روز پایانی زندگی زیگموند فروید فیلسوف و پدر علم روان‌کاوی و نظریه‌پرداز تاثیرگذار قرن بیستم است».
* «نیوجرسی» به کارگردانی سعید دشتی و «مختصر گزارشی از یک تئوری» به کارگردانی عاطفه تهرانی نیز 2 نمایشی هستند که در تماشاخانه ملک روی صحنه می‌روند و در عمارت نوفل‌لوشاتو نیز نمایش‌هایی چون «روزنکرانتز و گیلدنسترن مرده‌اند» به کارگردانی الهام صحت، «وی‌ای‌آر» به کارگردانی حامد رحیمی‌نصر و «هاله» به نویسندگی و کارگردانی بهنام رضایی روی صحنه می‌روند.

Page Generated in 0/0066 sec